خبرگزاری کار ایران

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۲۳۹

حضور در مکانی با هوای سالم و مطبوع یکی از بزرگترین دغدغه های انسان امروز است. آرزو یا خواسته ای که با گسترش زندگی های شهر نشینی و ماشینی بیش از پیش احساس می شود. در حال حاضر با توجه به افزایش آلاینده ها و آلودگی ها و همچنین خشکی هوا در برخی مناطق، افراد زیادی با مشکلات تنفسی، ریوی، پوستی و...، روبرو هستند؛ قطعاً در چنین شرایطی استفاده از یک دستگاه بخور سرد مناسب می تواند انتخاب درستی برای رسیدن به هوایی مطبوع، دلپذیر و در عین حال سالم باشد. دستگاه های بخور سرد دارای انواع مختلفی هستند که افراد می توانند با توجه به بودجه و نوع نیاز خود از آنها در محل زندگی یا کار خود استفاده نمایند.

ما در این مقاله سعی داریم به بررسی دستگاه بخور سرد و انواع مختلف آن بپردازیم و بهترین مدل های دستگاه بخور سرد را معرفی نمائیم.

دستگاه بخور چیست؟

دستگاه بخور همان­طور که از نام آن پیدا است، وسیله یا دستگاهی است که می توان به وسیله آن تولید بخار آب نمود و در نتیجه رطوبت موجود در هوای یک فضای مشخص را افزایش داد.

این افزایش رطوبت می تواند در محیط های خشک و سرد، هوایی دلپذیر و مطبوع ایجاد نماید؛ علاوه بر اینها بسیاری از افراد بدلیل کمبود رطوبت و خشکی هوا دچار بیماری ها و مشکلات متعددی می شوند که از جمله آنها می توان به خشکی گلو و سرفه های مکرر، خشکی پوست و در نتیجه خارش های پی در پی و ترک های پوستی، سر دردهای سینوسی، گرفتگی و خشکی بینی و...،  اشاره نمود.

بطور کلی دستگاه های بخور را می توان به دستگاه بخور گرم و دستگاه بخور سرد دسته بندی نمود. همانطور که گفته شد ما در این مقاله سعی داریم به بررسی دستگاه بخور سرد و بهترین مدل های دستگاه بخور سرد بپردازیم.

انواع دستگاه بخور سرد و نحوه عملکرد آنها

دستگاه بخور سرد یکی از دستگاه های محبوب و پر طرفدار میان کسانی است که خواهان هوایی پاک، سالم و با کیفیت در اطراف خود هستند. این دستگاه که به کمک یک فن، آب سرد را به داخل فیلتر دستگاه می فرستند  و سپس قطرات ریز آب را بصورت مه و رطوبت در فضای اطراف خود پخش می‌کنند. دستگاه بخور سرد انواع مختلفی دارد. قبل از معرفی بهترین مدل های دستگاه بخور سرد بهتر است تا به بررسی انواع مختلف دستگاه بخور سرد بپردازیم.

دستگاه بخور سرد تبخیری: دستگاه بخور سرد تبخیری ابتدا هوا را به داخل محفظه مربوطه که آب در آن قرار می گیرد می فرستد و به این وسیله آب را تبخیر کرده و با پخش کردن آن به اطراف، محیط را مرطوب می نماید.

دستگاه بخور سرد پروانه ­ای: دستگاه بخور سرد پروانه ای، یکی از بهترین دستگاه های رطوبت ساز یا همان بخور سرد می باشد. دستگاه بخور سرد پروانه ای به جای حرارت از چرخیدن دیسک هایی که در بدنه آن قرار داده شده است، استفاده کرده و رطوبت فضا را تامین می کند. بنابراین می توان گفت که این دستگاه یکی از ایمن ترین و بی خطرترین دستگاه ها در این حوزه می باشد.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک: در دستگاه های بخور سرد اولتراسونیک، از ارتعاشات برای تجزیه قطرات آب و در نهایت ایجاد رطوبت استفاده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد

استفاده از دستگاه بخور سرد دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پوشش دهی بسیار بالا

رفع خشکی پوست و خارش آن

رفه خشکی گلو و ریه و کاهش سرفه ها

رفع سر دردهای سینوسی

جلوگیری از پخش باکتری ها و ویروس ها در محیط

پخش بخار آب و رطوبت بصورت یکپارچه در محدوده استفاده و در نتیجه افزایش طراوت و شادابی هوا و از بین رفتن بوهای نامطبوع محیط

مناسب برای گیاهان و حیوانات خانگی

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

در حال حاضر دستگاه های بخور سرد بسیاری توسط تولید کنندگان مختلف توزیع و روانه بازار می شوند. ما در این بخش سعی داریم تا برخی از بهترین مدل های این دستگاه سودمند را معرفی نمائیم.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد و گرم امسیگ مدل US494

دستگاه بخور سرد امسیگ با 2 سیستم عملکرد اولتراسونیک و تبخیر بهترین مدل های دستگاه بخور سرد موجود در بازار است. عملکرد بی‌صدا، بخور سرد 30 وات و خروجی بخار سرد 320  و بخور گرم با دمای داخلی جوش 100 درجه و دمای خروجی بخار داغ 55 ml/h، فیلتر ضد رسوب، نمایشگر میزان آب، کلید تنظیم بخار، مخزن خوشبو کننده، چراغ خواب حلقه ای آبی رنگ از ویژگی های این دستگاه بخور می باشند.

 

دستگاه بخور بیورر LB44

دستگاه بخور سرد دستگاه بخور بیورر LB44 نیز یکی دیگر از برترین دستگا ها در میان دستگا های بخور سرد است. این دستگاه ساخت کشور آلمان بوده و میزان مصرف برق آن فقط 25 وات می باشد. این دستگاه دارای  ارتعاشات بالای فرکانس جهت انتشار قطرات آب بوده و هیچگونه صدایی در زمان استفاده از آن خارج نمی شود. از این دستگاه می توان در فضای 25 متر مکعب و اتاق خواب نیز استفاده نمود.

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

بخور سرد میگل مدل GAH60

یکی دیگر از مدل های پرطرفدار در میان دستگاه های بخور سرد، مدل میگل مدل GAH60 می باشد. این دستگاه که 2700 گرم وزن دارد دارای گنجایشی معادل 6 لیتر می باشد که می تواند به مدت 6 ساعت کار کند. از ویژگی ها و امکانات این مدل می توان به کنترل پنل مکانیکی،سیستم  التراسونیک، چراغ ال ای دی درون مخزن آب، سیستم ایمنی در صورت اتمام آب،فیلتر سختی گیر آب و عملکرد یون ساز اشاره نمود.

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز سرد مدل Ultrasonic

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز سرد مدل Ultrasonic که دستگاهی تمام اتوماتیک به شمار می رود با عملکرد مناسب و قیمتی مقرون به صرفه یکی از بهترین مدل های دستگاه بخور سرد به شمار می رود. این دستگاه می تواند علاوه بر مرطوب کردن هوا، موجب تمیزی و لطافت هوا نیز بگردد.

وزن این نوع دستگاه بخور معادل 2 کیلوگرم بوده و گنجایشی برابر با 2.4 لیتر دارد. این مدل همچنین دارای کلید تنظیم بخار و چراغ خواب است. این دستگاه بخور همچنین دارای عملکردی بی صدا است و می تواند دستگاه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب نیز باشد.

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

در پایان

همانطور که در بخش های مختلف این مقاله به آن اشاره شد، از دستگاه بخور سرد برای افزایش رطوبت موجود در هوا و ایجاد هوایی شاداب و با طراوت استفاده می شود. در حال حاضر دستگاه های بخور سرد متععدی توسط شرکت ها و برندهای مختلفی تهیه و توزیع می شوند. دستگاه های بخور سرد عمدتاً دارای طراحی های زیبا و منحصر بفردی هستند که افراد می توانند با توجه به نیاز و علاقه خود، یکی از آنها را برای منزل یا محل کار خود تهیه کرده و استفاده نمایند.

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی انواع دستگاه های بخور سرد پرداخته و بهترین مدل های دستگاه بخور سرد را معرفی نمائیم. علاقمندان این محصول می توانند با مطالعه مشخصات این دستگاه ها و با توجه به نیاز خود نسبت به خرید دستگاه بخور خوب  اقدام نمایند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز