خبرگزاری کار ایران

صادرات کمپرسور و خطوط انتقال به کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۸۷

دو شرکت کننده در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت، از صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه خبر دادند.

به گزارش ایلنا، عرفان کیا، از مشارکت کنندگان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت، گفت: این شرکت تولید کننده کمپرسور هوای فشرده در ظرفیت‌های مختلف است.

به گفته وی برعکس سایر صنوف که در پی شیوع ویروس کرونا به مشکل خورده بودند، نیاز بیمارستان‌ها به هوای فشرده کار این شرکت را بیشتر کرد و هوای فشرده خیلی از شرکت‌های اکسیژن ساز را تامین کردند. بنابراین تولید این شرکت افزایش داشته است.

مدیر کارخانه مجموعه مهندسی فرافکن هوا با اشاره به مشکلات تحریم برای صنایع مختلف، تصریح کرد: تحریم حسن‌هایی هم دارد، خیلی از شرکت‌ها در گذشته مستقیم نیاز خود را وارد می‌کردند، اما الان مجبور هستند به شرکت‌های داخلی رو بیاورند. اما تحویل از نظر تامین قطعات مشکلاتی ایجاد کرده است.

کیا همچنین از صادرات این شرکت در حد محدود به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند و تقریبا می‌توانند نیاز کشور را برطرف کنند. بنابراین شرکت‌های کمی هستند که اجازه واردات دارند. البته در زمینه ساخت کمپرسورهای هوای فشرده با توجه به اینکه هنوز تکنولوژی ساخته واحد هواساز وجود ندارد، اکثر قطعات از چین، ترکیه، آلمان و غیره وارد و در داخل مونتاژ می‌شوند.

سبحان حاجی غفاری، مدیرعامل شرکت خطوط انتقال آدران پرگاس، از شرکت‌کنندگان دیگر این نمایشگاه، گفت: شرکت ما خطوط انتقال برای انتقال مواد معدنی، سیمانی، سنگ آهن و فولاد تولید می‌کنیم این حوزه گسترده است و محصولات متعددی مرتبط با خطوط انتقال در شرکت تولید می‌شود.

به گفته وی با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بر وضعیت صنعت سیمان تاثیری نداشته، کسب و کار این شرکت هم تغییری نکرده، اما قطعی برق خسارت‌هایی به آنها وارد کرده است. تحریم هم باعث شده مصرف کنندگان به کالاهای داخلی روی بیاورند.

مدیرعامل شرکت خطوط انتقال آدران پرگاس از صادرات این شرکت به کشورهای اطراف از جمله تاجیکستان، پاکستان و عراق خبر داد و گفت: کالاهای این شرکت با مشابه خارجی برابری می‌کند و به طور کلی تولید کنندگان در این حوزه طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشتند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با حضور بیش از ۱۹۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و کشورمان از روز 18 مهرماه آغاز به کار کرده است.

این نمایشگاه تا ۲۱ مهرماه، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان و صنعتگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز