خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در انتخاب تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۹۳

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، برند های مختلفی عرضه می شوند که نیازمند تعمیرکار ماهر برای تعمیر هستند که در نظر گرفتن برخی نکات در انتخاب تعمیرکار متخصص به شما کمک می کند.

امروزه تعمیر لوازم خانگی بخش جدا نشدنی دنیای تکنولوژی محسوب می شود. همان طور که هر روزه مدل های جدیدی از لوازم خانگی روانه بازار می شوند، رفع مشکلات این لوازم خانگی نیز به افرادی ماهر و تعمیرکارانی کارکشته نیاز دارد. اما یک شرکت تعمیر تخصصی لوازم خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام شرکت های تعمیرات تخصصی لوازم خانگی خدمات بهتری ارائه می دهند؟ چطور می توان با مراقبت صحیح از لوازم خانگی از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد؟ در مقاله قصد داریم تا شما را  با نکاتی مهم در زمینه انتخاب تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی و همچنین نحوه نگهداری این لوازم آشنا کنیم.

چرا باید از تعمیرکارانی ماهر برای تعمیر لوازم خانگی استفاده کنیم؟

این روزها زندگی بدون لوازم خانگی برقی همچون، یخچال، ماشین ظرفشویی، پلوپز و... واقعاً غیر قابل تصور است. پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از لوازم خانگی برقی موجب شده تا نیاز ما به تعمیرکارانی حرفه ای و با تجربه نیز افزایش پیدا کند. زمانی که ماشین لباسشویی شما خراب می شود، بسیاری از کارهای خانه به تعویق می افتد و تنها چاره برای حل این مشکل کمک گرفتن از فردی مطمئن برای برطرف کردن عیب دستگاه است. تعمیر لوازم خانگی امری کاملاً تخصصی است که نیاز به دانش و مهارت ویژه ای دارد. عدم آشنایی با قطعات و آگاه نبودن از روند عیب یابی این دستگاه ها می تواند به جای تعمیر آن ها، بیشتر به این لوازم آسیب وارد کند.

به علاوه همه ما می دانیم که هزینه خرید مجدد دستگاه و یا فراهم کردن یک قطعه جدید برای تعمیر لوازم خانگی هزینه زیادی دارد و اصلاً عاقلانه به نظر نمی رسد. از همین رو کمک گرفتن به موقع از افرادی ماهر جهت تعمیر می تواند این هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

چطور یک تعمیرکار متخصص لوازم خانگی انتخاب کنیم؟

انتخاب یک تعمیرکار متخصص همیشه کار راحتی نیست. امروزه برندها و انواع مختلفی از لوازم خانگی در بازار عرضه می شود و هر یک از این برندها نیازمند یک متخصص ماهر برای تعمیر است. در نظر گرفتن برخی نکات می تواند به شما کمک کند تا راحت تر یک تعمیرکار متخصص را انتخاب کنید. 

1- درخواست متخصص لوازم خانگی از یک شرکت معتبر

اولین و مهم ترین موضوعی که باید در مورد دریافت خدمات تعمیر لوازم خانگی بدانید، کمک گرفتن از یک شرکت معتبر است. شرکت های معتبر باید دارای مجوزهای رسمی باشند و تحت نظارت امور صنفی فعالیت کنند. شرکت و یا افرادی که به صور ثبت نشده و بدون دریافت مجوز فعالیت می کنند، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و ممکن است به دلیل عدم آگاهی حتی به لوازم خانگی شما آسیب وارد کنند. برای مثال شرکت رسا سرویس یکی از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات تعمیر تخصصی لوازم خانگی است که ضمن داشتن مجوزهای لازم، برای تعمیر تخصصی لوازم خانگی از افرادی باتجربه و ماهر استفاده می کند.

2- با تجربه بودن متخصص لوازم خانگی

تعمیر کردن هر وسیله برقی نیاز به دانش و مهارتی مخصوص دارد. معمولاً افرادی که سال ها در این زمینه مار کرده اند و یا دانش این کار را دارند، با بررسی دقیق لوازم برقی خیلی زود متوجه ایراد آن می شود. این افراد می توانند با امنیت خاطر و اطمینان کامل لوازم خانگی شما را تعمیر کنند و مشکل آن را برطرف نمایند.

3- ارائه گارانتی خدمات توسط شرکت تعمیرات لوازم خانگی

داشتن گارانتی خدمات یکی دیگر از نکاتی مهمی است که بهتر است قبل از دریافت خدمات از یک شرکت تعمیرات مد نظر قرار دهید. معمولاً مهم ترین موضوع در شرکت های معتبر و شناخته شده کسب رضایت مشتریان است. گارانتی خدمات یعنی آن شرکت به شما تضمین می دهد که خدمات مطمئنی به شما ارائه دهد و در صورت بروز مشکل آن را برطرف می کند.

4- بالا بودن سرعت عمل در ارائه خدمات

مسلماً زمانی که از یک شرکت خدمات تعمیر لوازم خانگی کمک می گیرید، دوست دارید وسیله شما هر چه سریع تر تعمیر شود. از همین رو داشتن نظم و سرعت در کار نیز دو فاکتور مهم و حائز اهمیت در انتخاب شرکت های تعمیرات لوازم خانگی محسوب می شوند.

5- دریافت هزینه های منصفانه شرکت تعمیراتی

موضوع بعدی که برای همه افراد اهمیت زیادی دارد، هزینه دریافتی شرکت های تعمیراتی است. اعتماد نقش مهمی در ارائه خدمات شرکت های تعمیراتی دارد و شرکت هایی که خدمات باکیفیت با هزینه مناسب ارائه می دهند، یقیناً بهتر می توانند رضایت مشتریان را جلب کنید. برای انتخاب تعمیر کار لوازم خانگی سعی کنید به دنبال شرکت هایی باشید که هزینه منصفانه ای دریافت می کنند و در عین حال سایر فاکتورهای حائز اهمیت در تعمیرکاری تخصصی لوازم خانگی را نیز رعایت می کنند.

6- داشتن تخصص در تعمیر برندهای مختلف

تعمیر تخصصی هر یک از انواع لوازم خانگی و برندها مختلف نیازمند دانش تخصصی است. در واقع فردی که تعمیرات تخصصی مربوط به یک برند خاص را انجام می دهد، ممکن است در مورد سایر برندها اطلاعات کافی نداشته باشد. بنابراین کمک گرفتن از افراد آموزش دیده و ماهر که دانش لازم برای تعمیر انواع لوازم خانگی را دارند، اهمیت زیادی بر انتخاب یک تعمیرکار دارد.

نکات مهم در انتخاب تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی

با برترین شرکت های تعمیرات تخصصی لوازم خانگی آشنا شوید

امروزه شرکت های زیادی هستند که خدمات تعمیرات تخصصی لوازم خانگی انجام می دهند. در این میان برخی از این شرکت ها با ارائه خدماتی مطمئن و کسب رضایت مشتریان توانسته اند بهتر از سایرین عمل کنند و کارنامه درخشانی را برای خود رقم بزنند. در ادامه این بخش می توانید با 3 مورد از بهترین شرکت های تعمیرات تخصصی لوازم خانگی که امکان سفارش آنلاین را نیز برای مشتریان فراهم کرده اند، آشنا شوید.

رسا سرویس

رسا سرویس یکی از بهترین شرکت های شناخته شده در زمینه تعمیرات لوازم خانگی است که بیشتر از 20 سال در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت برای تعمیر لوازم خانگی از متخصصینی با تجربه و دوره دیده کمک می گیرد و با ارائه ضمانت خدمات و دریافت هزینه های معقول به عنوان یکی از بهترین شرکت های تعمیراتی شناخته می شود. برای دریافت خدمات می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید تا کارشناس به محل مورد نظر شما اعزام شود و هر نوع وسیله برقی که دارید را تعمیر نماید.

تعمیر 24

تعمیر 24 نام یکی دیگر از شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیرات است که امکان سفارش اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این شرکت در کوتاه ترین زمان سفارشات را پیگیری کرده و کارشناس مورد نظر را به محل اعلام شده اعزام می کند.

کالاتعمیر

شرکت بعدی که در این لیست قرار دارد، کالاتعمیر است. شما می توانید تعمیرات انواع لوازم خانگی خود را با هر برندی به این شرکت واگذار کنید و قبل از دریافت خدمات نیز از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

نکات مهم در انتخاب تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی

نکاتی که باید در مورد نگهداری و تعمیر لوازم خانگی بدانید

تعمیر لوازم خانگی یک امر کاملاً تخصصی است که بدون داشتن سابقه و دانش کافی عملی نخواهد شد. عدم مراقبت صحیح از لوازم خانگی در کنار گذشت زمان و نوسانات برقی می تواند موجب بروز مشکلاتی در این وسایل شود. اما رعایت کردن برخی نکات می تواند به شما کمک کند تا سال ها بدون مشکل از لوازم خانگی برقی خود استفاده کنید و میزان خرابی آن را کاهش دهید.

لوازم خانگی خود را تمیز کنید

اولین و مهم ترین نکته که بیشتر اوقات موجب خرابی لوازم خانگی می شود، بی توجهی به تمیز کردن این لوازم است. زمانی که خاک زیادی روی مایکروویو می نشیند و داخل آن پر از چری و ذرات غذا می شود، این موضوع در عملکرد این دستگاه اختلال ایجاد می کند. سعی کنید به صورت مرتب لوازم برقی خانگی خود را تمیز کنید و خاک و چربی به جا مانده روی آن ها را پاک کنید.

مسیر تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی را به طور مرتب بررسی کنید

موضوع دومی که در اکثر مواقع زمینه خراب شدن ماشین ظرفشویی و لباسشویی را فراهم می کند، انسداد مسیرهای تخلیه دستگاه است. این موضوع موجب ایجاد اختلال در سیستم آبگیری دستگاه می شود و اجازه تخلیه آب کثیف را به آن نمی دهد. برای جلوگیری از این مشکل باید هر از گاهی لوله های مربوط به تخلیه ورودی و خروجی دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که گرفتگی در آن وجود ندارد.

فیلترهای مربوط به لوازم برقی را تمیز کنید

لوازم خانگی زیادی در خانه ما هستند که دارای فیلتر هستند و کثیف بودن این فیلترها می تواند جریان هوای دستگاه را دچار اختلال کنید. فیلترها نقش مهمی بر عملکرد لوازم برقی دارند. در یخچال کثیف شدن فیلتر ها می تواند موجب بروز خرابی در دستگاه شوند. یکی دیگر از لوازمی که باید به تعویض فیلترهای آن توجه ویژه داشته باشید، هود آشپزخانه است. کثیف شدن فیلتر هود آشپزخانه موجب می شود که عملکرد هود شما دیگر همانند گذشته نباشد و مکش دستگاه با اختلال روبرو شود. هر چقدر بیشتر به تمیزی فیلترهای هود اهمیت دهید، مسلماً طول عمر دستگاه نیز افزایش پیدا می کند و موتور دستگاه نیز کمتر دچار مشکل جدی می شود. در واقع بررسی فیلترها و تعویض آن ها می تواند از بروز مشکلات بزرگ تر و خراب شدن دستگاه شما جلوگیری کند.

به ظرفیت لوازم برقی توجه کنید

ماشین لباسشویی شما برای وزن مشخصی طراحی شده و ماشین ظرفشویی و می تواند هر بار تعداد مشخصی از ظرف ها را شستشو دهد. توجه به ظرفیت لوازم برقی به شما کمک می کند تا از بیش از اندازه پر کردن این لوازم اجتناب کنید و فشار مضاعف به آن وارد نکنید. زمانی که بیشتر از وزن تعیین شده لباس داخل لباسشویی می ریزید، وزن لباس ها زیاد می شود و این موضوع چرخش دستگاه را با مشکل روبرو می کند و در نتیجه نه تنها لباس ها به خوبی شسته نمی شوند، بلکه به مرور دستگاه نیز آسیب می بیند و عملکرد آن با مشکل روبرو می شود.

به طریقه استفاده صحیح از دستگاه توجه کنید

برای کار کردن با هر وسیله برقی خانگی سعی کنید طرز استفاده از آن را به طور صحیح یاد بگیرید. برای مثل برای چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی سعی کنید هر چیز را درست در جایی که برای آن طراحی شده قرار دهید. در زمان گرفتن آب میوه با دستگاه آبمیوه گیری ابتدا دستگاه را به روش صحیح سر هم کنید و بعد طبق اصول میوه را داخل ظرف آن بریزد. یکی دیگر مواردی که باید در مورد روش صحیح استفاده از لوازم خانگی بدانید، مربوط به یخچال است. 

قرار دادن غذاهای داغ در یخچال موجب می شود تا موتور یخچال برای مدت زمان بیشتری به صورت یک سره کار کند تا فضای یخچال را سرد نگه دارد. تکرار این موضوع موجب ایجاد فشار مضاعف به موتور یخچال و سوختن آن می شود. عدم توجه به این اصول می توان به دستگاه شما صدمه بزند و آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند.

از خدمات سرویس های دوره ای لوازم خانگی غافل نشوید

شاید برای خیلی از افراد استفاده از خدمات سرویس های دوره ای لوازم خانگی چندان جدی تلقی نشود، اما باید بدانید که این موضوع امری کاملاً مهم در پیشگیری از بروز مشکلات جدی در لوازم برقی است. سرویس های دوره ای 6 ماهه و 1 ساله لوازم خانگی موجب می شود تا متخصص با دقت شرایط دستگاه شما بررسی کنید. در صورت نیاز به تمیزی آن را تمیز کند، فیلترها را شستشو دهد و نکاتی مهم در زمینه جلوگیری از بروز مشکلات را با شما مطرح نماید. هزینه خدمات دوره ای لوازم خانگی بسیار محدود است اما زمانی که بدون دریافت این خدمات ناگهان عملکرد دستگاه شما با مشکل روبرو می شود و یا از کار می افتد، ناچار به پرداخت هزینه زیادی خواهید بود که در برابر هزینه این سرویس ها بسیار زیاد است. در نتیجه پیشنهاد می شود برای جلوگیری از بروز مشکل به خصوص در مورد لوازم خانگی برقی اصلی حتماً از خدمات دوره ای استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی

امروزه شرکت های زیادی هستند که در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت دارند. شاید انتخاب یک شرکت تعمیراتی لوازم خانگی معتبر در میان انبوهی از شرکت ها کار ساده ای به نظر نرسد. اما اگر در انتخاب یک تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی به نکاتی که در این مقاله ارائه شد، توجه کنید مسلماً راحت تر می توانید یک شرکت مطمئن و معتبر را انتخاب کنید. فراموش نکنید که اعتبار، تضمین خدمات، تخصص، دانش و مهارت اصولی هستند که یک تعمیرکار لوازم خانگی باید به آن پایبند باشد و شناخت این ویژگی ها به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر لوازم خانگی خود را به فردی مطمئن واگذار کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز