خبرگزاری کار ایران

موکت متری چنده؟ قیمت موکت در انواع مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۳۳

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که استفاده از موکت را برای پوشش کف خانه و یا محیط کار خود می‌پسندید، پس حتما در بین برندهای مختلف موکت در ایران نام برند آشنای ظریف مصور را شنیده‌اید.

ما در این مطلب سعی داریم ضمن بررسی انواع موکت مانند موکت تایل، تافتینگ و موکت نمدی، به شما بگوییم چنانچه قصد خرید موکت ظریف مصور را دارید، بهتر است از کدامیک از این موکت‌ها برای فضاهای مختلف استفاده نمایید. همچنین در این مطلب به بررسی قیمت موکت و مواردی که در محاسبه قیمت موکت تاثیرگذار است خواهیم پرداخت.

موکت به چه محصولی گفته می‌شود؟

موکت Moquette  در واقع کلمه‌ای فرانسوی است و از این زبان وارد فرهنگ لغات ما شده است و ما آن را به عنوان نوعی کفپوش پرزدار می‌شناسیم که از آن می‌توان برای پوشاندن کف محیط‌های مختلف مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی، دفاتر و محیط‌های کاری، سالن‌های بزرگ مانند سالن سینماها و همایش‌ها و .. استفاده کرد. موکت در گذشته بیشتر از جنس پشم بافته می‌شد و همین ویژگی کمک می‌کرد تا این محصول گرمابخشی بیشتری داشته باشد و طبیعتا برای مناطق جغرافیایی سرد مناسب بود.

اما در حال حاضر از الیاف دیگری همچون پلی‌استر، پروپیلن یا اکریلیک برای بافت موکت استفاده می‌شود که می‌تواند جهت استفاده در فضاها و مناطق جغرافیایی مختلف کاربرد داشته باشد. طبیعتا همین مورد نیز یکی از ایتم‌هایی است که می‌تواند در قیمت موکت تاثیرگذار باشد که ما در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. شرکت ظریف مصور ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ موکت در کشورمان به شمار می‌آید که این محصول را در انواع و مدل‌های مختلف تولید و به بازار ارائه کرده است. ما در ادامه به چند نمونه از محصولات این برند و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

موکت تایل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

موکت تایل که به آن موکت مدولار نیز گفته می‌شود نوعی از موکت است که چند سالی است تولید و به بازار ارائه شده و ویژگی آن در این است که از تکه‌ها و قطعات جدا از هم که سایز و ابعاد مشخصی دارند تشکیل یافته است. تولیدکنندگان موکت تایل این محصول را در قطعاتی به اشکال مربعی، مستطیل و حتی مثلث و .. طراحی کرده‌اند و مشتریان می‌توانند بر اساس سلیقه خود طرح‌های مختلفی را انتخاب نمایند. همچنین ویژگی بسیار خوب و خاص موکت تایل در این است که چنانچه موکت قسمتی از سالن خانه و یا اتاق خواب شما دچار آسیب‌هایی از قبیل سوختگی، تغیییر رنگ و یا مشکلات دیگر شود، می‌توانید همان قسمت را جدا کرده و قطعه دیگری را جایگزین آن نمایید. همچنین به جهت آن که موکت تایل در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه شده، شما می‌توانید برای پوشش کف محیط خود طراحی خاصی از تلفیق دو یا چند رنگ موکت تایل را در نظر بگیرید و چیدمان مورد پسند خود را انجام دهید و در نهایت اینکه قیمت موکت اداری و مدل تایل ، اقتصادی و به صرفه می‌باشد و شما می‌توانید از آن برای پوشش کف فضاهای مختلف خانه و یا محیط‌های کاری استفاده نمایید.

موکت متری چنده؟ قیمت موکت در انواع مختلف

موکت تافتینگ چیست و چه قابلیتی دارد؟

موکت تافتینگ در واقع همان موکت‌های پرزبلند هستند که در صنعت تولید موکت به این نام بیشتر شناخته شده‌اند. این محصول که یکی از تولیدات شرکت موکت ظریف مصور به شمار می‌آید از الیاف مختلف و همچنین نخ تولید شده و ضمن برخورداری از کیفیت و طول عمر بالا  ظاهر بسیار زیبایی دارد. ویژگی دیگر موکت تافتینگ این است که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای فرش باشد. اگر نمی‌خواهید برای خرید فرش‌های ماشینی هزینه کنید، خرید موکت تافتینگ با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. ضمن آن که از جمله مزایای استفاده از آن می‌توان به نرمی و لطافت بالا، عدم پرزدهی، مقاومت در برابر سایش و عایق صدا و دما بودن آن اشاره کرد که جهت استفاده در خانه بخصوص اتاق خواب کودکان بسیار مناسب باشد.

طبیعتا قیمت موکت تافتینگ با توجه به زیبایی، فشردگی بافت، دوام و کاربردی که دارد نسبت به موکت‌های معمولی بیشتر است و به همین جهت و به دلیل ساختاری که دارد ما آن را برای استفاده در محیط‌های پر رفت و آمد اداری و... پیشنهاد نمی‌کنیم.

موکت نمدی و قابلیت‌های خاص آن

شرکت‌ موکت ظریف مصور نوع دیگری از موکت را تولید و به بازار عرضه کرده که به موکت نمدی معروف است و این محصول نیز به دلیل برخورداری از ضخامت 5 سانتی متری که دارد نیز برای استفاده در فضاهای مختلف خانه بخصوص اتاق خواب پیشنهاد می‌شود.

در تولید موکت‌ نمدی از الیاف آنتی استاتیک استفاده شده و ضمن آن که بافت درهم تنیده‌ای دارد، ضد الکتریسیته ساکن بوده و هنگامی که شما بدون کفش روی آن راه بروید، مشکلی از نظر تولید الکتریسیته به وجود نخواهد آورد. از دیگر ویژگی‌های موکت نمدی می‌توان به نداشتن پرز اشاره کرد. زیرا در آخرین مراحل تولید، این موکت توسط دستگاه‌های خاصی صیقل داده می‌شود و به صورت نمدی در می‌آید به طوری که اگر موکت نمدی که خریداری می‌کنید پرز داشته باشد به معنای آن است که از کیفیت بالایی برخوردار نیست و ضعف آن به شمار می‌آید.

موکت‌های نمدی عایق بسیار خوبی برای دما به شمار می‌آیند و به جهت برخورداری از رنگ و طرح های متنوع، می‌توانید از آن‌ها برای پوشاندن کف فضاهای مختلف خانه، دفاتر و محیط‌های کاری، فروشگاه‌ها و سالن همایش و سینماها و به طور کل محیط‌هایی که رفت و آمد بالایی دارند  استفاده نمایید. به دلیل آن که تولید موکت نمدی فرآیند کوتاهتری را طی می‌کند به نسبت سایر موکت‌ها از قیمت کمتری نیز برخوردار است و همان طور که اشاره کردیم برای استفاده در مکان‌های مختلف بخصوص هنگام خرید متراژهای زیاد، مقرون به صرفه می‌باشد.

موکت متری چنده؟ قیمت موکت در انواع مختلف

چه عواملی در قیمت موکت موثر است؟

در بخش‌های مختلف این مطلب به نکاتی که می‌تواند بر قیمت موکت تاثیر داشته باشد، اشاره کردیم. در این بخش سعی داریم به طور کامل به این موارد اشاره کنیم تا چنانچه قصد خرید حضوری و یا اینترنتی موکت مناسب منزل را دارید، بتوانید قیمت تمام شده محصول مورد نظر خود را با توجه به متراژی که در نظر دارید، به طور حدودی محاسبه و ارزیابی نمایید.

  • برند تولید کننده موکت

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت موکت، شرکت و برند تولید کننده آن است. طبیعتا هر چه موکت توسط یک برند شناخته شده تولید شده باشد مشخص است که از الیاف خوبی در تولید آن استفاده شده و طراحان سرشناسی رنگ و طرح‌های خاصی را برای آن در نظر گرفته‌اند. به این ترتیب این موارد می‌تواند در قیمت موکت تاثیر داشته باشد.

  • طرح موکت

طرح موکت نیز یکی دیگر از المان‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت به شمار می‌آید، زیرا هر چه موکت دارای طرح خاص‌تری باشد قیمت آن بیشتر بوده و موکت‌های ساده طبیعتا از قیمت کمتر و مناسب‌تری برخوردارند.

  • جنس موکت

این مورد نیز بر قیمت موکت موثر است. اینکه در بافت موکت از الیافی مانند پلی امید، اکرلیک و پلی استر به کار رفته باشد و یا موکت از الیاف طبیعی تولید شده باشد همگی در قیمت موکت تاثیرگذار خواهند بود. به عنوان مثال موکت با الیاف پلی آمید از قابلیت تمیز شوندگی زیاد و همچنین حالت ارتجاعی بالایی برخوردار است و یکی از بهترین الیاف برای بافت موکت به شمار می‌آید. در حالی که موکت‌هایی که از الیاف اکرلیک در بافت آن‌ها استفاده می‌شود بسیار نرم و راحتند ولی دوام چندان زیادی ندارند و نمی‌توانند برای مکان‌های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر دو موردی که ذکر کردیم موکت‌هایی هم هستند که از الیاف پلی استر تولید شده‌اند که ضمن داشتن ظاهری جذاب و درخشنده، قابل بازیافت می‌باشند و دوستدار محیط زیست به شمار می‌آیند.

  • ابعاد موکت

این مورد البته به میزان متراژی که شما برای خرید نیاز دارید باز می‌گردد. چنانچه شما موکتی با ابعاد بزرگتر را خریداری کنید طبیعتا بهای بیشتری باید برای آن بپردازید.

موکت متری چنده؟ قیمت موکت در انواع مختلف

فروشگاه اینترنتی گامان تزئین جاوید

اگر مایلید از موکت به عنوان کفپوشی برای پوشش بخشی از خانه خود مانند اتاق خواب‌ها و یا سالن پذیرایی و .. استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما درباره جنس آن، ویژگی‌هایی که دارد و اینکه هر یک از انواع موکت مانند موکت تایل، تافتینگ و موکت نمدی و ... برای استفاده در کدام قسمت‎ها مناسب‌تر است، اطلاعات کاملی را بدست آورید و سپس نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام نمایید. زیرا کاربرد آن و قیمت آن می‎تواند با توجه به هر یک از این ایتم‌ها تفاوت پیدا نماید.

شرکت گامان تزیین جاوید یکی از فروشگاه‌هایی است که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می‌توانید محصولات متنوع آن را ببینید و در مورد هر یک از محصولات انتخابی خود اطلاعات کاملی را بدست آورده، قیمت هر نوع موکت را بر اساس متراژی که نیاز دارید، محاسبه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم سایت فروشگاه اینترنتی گامان تزئین جاوید را به آدرس الکترونیکی www.gamantj.com ببینید. این مجموعه در حال حاضر نمایندگی موکت ظریف مصور - موکت تایل و سایر برندها را دارا می‌باشد و محصولات هر برند را در طرح و رنگ‌های متنوعی ارائه کرده است. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را با اندازه‌گیری دقیق در این سایت درج کنید و پس از ثبت نهایی سفارش، محصول مورد نظر را درب محل دریافت کرده و از خدمات نصب این مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز