خبرگزاری کار ایران

رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۷۳

اگر قصد مهاجرت به کانادا بخصوص مهاجرت کاری را دارید، باید بدانید برخی رشته‌های مهندسی بیشتر مورد نیاز کانادا هستند و احتمال اینکه بتوانید در این رشته‌ها کار پیدا کنید و شاغل شوید زیاد است. در ادامه این مقاله بهترین رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا را بررسی می‌کنیم.

بهترین رشته‌های مهندسی مورد نیاز در کانادا

شما می‌توانید تمام اطلاعات راجع‎‌به قوانین تحصیلی و کاری کانادا را در سایت رسمی کانادا مطالعه کنید. در این سایت دانشگاه‌ها، بورسیه‌ها دسته‌بندی مشاغل مورد نیاز و ... به صورت به روز و معتبر در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ادامه ما برخی از مشاغل مهندسی موردنیاز را معرفی می‌کنیم.

مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

حوزه IT یکی از حوزه‌های رو به رشد در تمام دنیا بخصوص کاناداست. این علم به سرعت رو به رشد است به همین دلیل نیاز زیادی به متخصصان این حوزه در تمامی کشورها بخصوص کشورهای پیشرفته وجود دارد. تقاضای مشاغل مربوط به کامپیوتر و IT  در کانادا زیاد است. برخی از این مشاغل در لیست زیر آورده شده‌اند:

  • برنامه نویس
  • توسعه دهنده و طراح وب
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • تکنسین شبکه
  • کارشناس پایگاه داده
  • تحلیلگر داده
  • و ..

رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک گرایش‌های بسیاری مثل مهندسی صدا، مهندسی سرمایش، گرمایش، تهویه هوا، مهندسی خودرو، کشتی، توربین بادی و ... است. مهندسی مکانیک بعد از مهندسی عمران یکی از گسترده‌ترین مهندسی‌ها است و پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده نیاز به متخصصین این حوزه بیشتر شود. حقوق متخصصین این حوزه به طور متوسط از 52000 تا 89000 دلار متغییر است.

مهندسی صنایع

مهندسان صنایع می‌توانند در محیط‌های مختلفی مثل بانک، بیمارستان، صنایع نفت و گاز، شرکت‌های هوایی، خودروسازی، صنایع تولیدی، خرده فروشی و ... مشغول به کار شوند. به دلیل اینکه موقعیت‌های شغلی مهندسان صنایع در این کشور گسترده است نیاز به نیروی متخصص نیز نیاز است و درآمد مناسبی نیز دارند.

مهندسی پروژه

رشته مدیریت پروژه مربوط به مدیریت پروژه‌های ساخت و ساز و ... است. این رشته در کانادا بازار کار خوبی دارد. البته در برخی شهرها و استان‌های کانادا بازار کار این رشته محدودتر است. داشتن مدرک تحصیلی معتبر و رزومه کاری خوب برای داشتن موقعیت کاری مهم است.

مهندسی کشاورزی

کانادا یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی به دنیاست. به همین دلیل این کشور برای تحصیل در رشته کشاورزی یا پیدا کردن کار در این رشته بسیار مناسب است. مهندس کشاورزی و مدیریت مهندسی کشاورزی دو عنوان شغلی موردنیاز در کانادا هستند.

مهندسی نفت

کانادا صنایع نفتی و پتروشیمی زیادی دارد. به همین دلیل مهاجرت به این کشور برای مهندسان نفت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. به علاوه مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در رشته مهندسی نفت در این کشور می‌تواند آینده شما را در این کشور تضمین کند. از برخی مشاغل مورد نیاز مهندسی نفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندس حفاری نفتی
  • سوپروایزر و تکنسین گاز، نفت و پتروشیمی
  • ....

مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از رشته‌های تخصصی در کاناداست که گرایش‌های بسیاری مثل مهندسی کنترل، مهندسی سازه، مهندسی زلزله، مهندسی محیط زیست، مهندسی ساختمان، مهندسی مواد و ... است.

برای شاغل شدن در کانادا ابتدا به عنوان مهندس جونیور استخدام شده و آموزش‌های لازم را زیر نظر یک مربی می‌بینید. سپس باید مجوز مهندس حرفه‌ای را اخذ کنید. به مرور با پیشرفت در کار درآمدتان نیز افزایش می‌یابد.

رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی

برای مهاجرت به کانادا و پیدا کردن یک موقعیت شغلی خوب در رشته‌های مهندسی در این کشور باید رزومه خوبی داشته باشید. داشتن رزومه کاری خوب و پربار یکی از شرایطی است که باید داشته باشید. اگر در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنید مسیر شغلی شما در کانادا بسیار راحتتر خواهد شد. قطعا افرادی که در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کرده‌اند از لحاظ رزومه تحصیلی، سطح زبان و ... موقعیت بهتری دارند. در مقاله تحصیل در کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است.همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

از طرفی چند سال زندگی در کانادا، کار دانشجویی، ارتباطات و ... شانس این افراد را برای پیدا کردن کار و اخذ اقامت کانادا بیشتر می‌کند.

هزینه تحصیل در کانادا

اگر رزومه کاری خوبی ندارید بهتر است به فکر مهاجرت تحصیلی باشید. شاید تصور کنید مهاجرت تحصیلی پول زیادی لازم دارد ولی اگر روزمه تحصیلی خوبی داشته باشید و نمره مدرک زبان شما بالا باشد می‌توانید از دانشگاه‌های کانادا بورسیه بگیرید و به کمک کار نیمه وقت دانشجویی سایر هزینه‌های خود را تامین کنید.

در مقاله‌ای درباره بورسیه تحصیلی کانادا می‌خوانیم: بورسیه، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برتر است. در بیشتر مواقع نیازی به بازپرداخت بورسیه وجود ندارد. ممکن است دانشگاه هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نکرده یا درصدی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهد. بورسیه اصولا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌ها و نیکوکاران برای دانشجویانی که معدل بالا یا رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، درنظر گرفته می‌شود. در اینصورت افرادی که شایستگی بالایی برای ادامه تحصیل دارند به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز نمی‌مانند. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال وام‌های تحصیلی نیز می‌توانند نوعی بورسیه محسوب شوند.

اگر نیاز به مشاوره برای انتخاب رشته تحصیلی، بهترین دانشگاه، کالج و سایر موسسات و مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید می‌توانید از مشاوران سایت کن اپلای کمک بگیرید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز