خبرگزاری کار ایران

بررسی موقعیت‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۱۶

مدارکی که نشان دهنده ی سابقه ی تحصیلی شما هستند، مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده ی ورود به یک دانشگاه در خارج از کشور می باشند.

تحصیل در آلمان

کشور آلمان یکی از کشور های اقتصادی و پیشرفته دنیاست که با درصد بیکاری پایین توانسته جایگاه مناسبی را در اروپا داشته باشد. دولت آلمان با فراهم نمودن امکان تحصیل رایگان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان مبدل کرده است. از دلایل دیگر که متقاضیان تحصیل در کشور آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور و بازارکار مناسب بعد از تحصیل و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی اشاره نمود. تحصیل در کشور آلمان یکی از گزینه های مناسب برای متقاضیان عزیز می باشد. مهم ترین فاکتور برای کشور آلمان سن مناسب است که در بخش های دیگر به طور مفصل به آن پرداخته ایم. در نظر بگیرید، مرتبط بودن رشته ی دانشگاهی با رشته ی دیپلم شما شرط اصلی گرفتن پذیرش می باشد.

هزینه های تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در آلمان  به زبان آلمانی به صورت کاملا رایگان می باشد. تحصیل رایگان در آلمان به این معناست که شما هزینه ای بابت شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنید اما هزینه ی زندگی که شامل خوابگاه، خوردو خوراک، حمل و نقل و... را می پردازید که طی بررسی های ما این مبلغ به طور میانگین در ماه ۶۰۰ یورو می باشد که با کار دانشجویی در آلمان می توان قسمتی از آن را پوشش داد. برای پذیرش در دانشگاه های رایگان این کشور، باید مدرک B2 زبان آلمانی را اخذ کنید. اما دانشگاه های انگلیسی زبان کشور آلمان رایگان نیستند.

دانشگاه های آلمان

از شغل های پر درآمد در آلمان به ترتیب رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، مهندسی می باشد که متقاضیان زیادی هم دارد. جهت پذیرش از دانشگاه های آلمان برای مقطع لیسانس، ابتدا متقاضی باید به مدت دو ترم، در دوره کالج همان دانشگاه شرکت کند. این دوره کاملا تحت نظر دانشگاه و در واقع توسط خود دانشگاه ارائه میشود. در این دوره سرفصل های مرتبط با رشته به همراه زبان آلمانی و در برخی موارد هم زبان انگلیسی تدریس میشود. این دوره شامل دو آزمون میباشد؛ یکی آزمون ورودی که قبولی در آن لازمه ورود به کالج است که آزمونی به نسبت راحت است و دیگری آزمون پایانی که متقاضی باید حد نصاب نمره مورد نیاز را کسب کند تا اجازه ورود به دانشگاه به وی داده شود. پذیرش در مقطع فوق لیسانس نیز اگر به زبان آلمانی باشد رایگان است. پذیرش در مقطع دکتری نیاز به یک رزومه علمی قوی می باشید و تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی و رایگان می باشد.

 هزینه زندگی در آلمان

زندگی در آلمان همانند هر کجای دنیا هزینه هایی را در بر دارد. هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورها یکی از دلایلی است که متقاضیان زیادی دارد. افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا تمایل دارند که از طرق مختلف تحصیلی، کاری و حتی سرمایه گذاری به این کشور سفر کنند.

تحصیل در کانادا

در کانادا اهمیت زیادی به یادگیری داده می شود و به همین دلیل تحصیل در کانادا یکی از الویتهای اصلی دانشجویان برای تحصیل در این کشور میباشد. در این کشور یک سیستم آموزش و پرورش درجه یک با استانداردهای بالا وجود دارد. این کشور در مقایسه با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پول بیشتری برای آموزش خرج می کند. کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در منطقه دارد و همین موضوع این کشور را تبدیل به مکانی امن برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی می نماید. طبق نظر سازمان ملل متحد و واحد اطلاعات اقتصادی، کانادا از سال ۱۹۹۴ در لیست ۱۰ نقطه ی برتر جهان برای زندگی قرار گرفته است. در یک بررسی از طرف سازمان ملل متحد، کانادا امتیازات زیادی برای دسترسی به آموزش، امید به زندگی بالا و نرخ پایین جرم و جنایت به دست آورده است.

بررسی موقعیت‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی

هزینه ی تحصیل در کانادا

در مقایسه با انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا، کانادا پایین ترین نرخ شهریه را از دانشجویان خارجی اخذ می کند. هزینه ها در دانشگاه های دولتی آمریکا تقریبا یک سوم بیشتر از هزینه ی اخذ مدرک لیسانس در کانادا می باشد و این در حالی است که هزینه های دانشگاه های خصوصی آمریکا از دو برابر هم بیشتر هستند.

نظام آموزشی کانادا

مدارس

مدارس خصوصی در هر استانی وجود دارند و برای خانواده هایی که به دنبال تحصیل فرزندانشان در مدارس خارجی هستند بسیار جذاب به نظر می آیند. تمامی مدارس خصوصی باید توسط وزارت آموزش در استان یا محدوده خود، ثبت شده باشند و می بایست برنامه ی درسی و دیگر استانداردهای تعیین شده توسط وزارتخانه های مربوطه را اجرا کنند. خانواده ها می توانند مدارسی را انتخاب کنند که فقط مخصوص پسرها، فقط مخصوص دخترها و یا اینکه مختلط باشند. برخی از مدارس خصوصی برنامه های شبانه روزی دارند، برخی دیگر روزانه هستند و بسیاری از آن ها هر دو مدل را ارائه می دهند. بسیاری از مدارس خصوصی به یک عقیده ی مذهبی خاص پایبند هستند، بر آموزه های اخلاقی خاصی تأکید می کنند و استانداردهایی دقیق و علمی را اِعمال می کنند.

کالج ها

کالج ها در کانادا به عنوان مؤلفه ای از سیستم دانشگاهی، به دانشجویان حق انتخابی بین مدارک برنامه های تئوری محور و دیپلم یا گواهی برنامه هایی که بیشتر عمل گرا هستند می دهد. وجه مشخصه ی کالج های دانشگاهی، ارائه ی خدمات گسترده ی پشتیبانی به دانشجویان، کلاس های کوچک و محیطی پر از فعالیت های فوق برنامه می باشد. آن ها همچنین ممکن است ترکیبی از برنامه های شامل مدرک/دیپلم و برنامه های انتقالی دانشگاهی ارائه دهند.

دانشگاه ها

دانشگاه ها به لطف کیفیت شان در آموزش و تحقیق، در سطح جهانی شناخته شده هستند. مدارک صادر شده از دانشگاه های کانادا، معادل مدارک آمریکایی و سایر دانشگاه های مشترک المنافع در نظر گرفته می شوند. دانشگاه های کانادا به مقدار زیادی از طرف دولت بودجه دریافت می کنند؛ به همین علت صرف نظر از مکان و محدوده جفرافیایی شان، همواره کیفیتی بالا دارند. بعلاوه، همگی سطح بالایی از استقلال را در امر آموزش حفظ می کنند. این دانشگاه ها طیف گسترده ای از دوره ها و طیف کاملی از مدارک را، از کارشناسی گرفته تا دکترا، ارائه می دهند و همچنین قادر به صدور گواهینامه ها و مدارک حرفه ای می باشند. هزینه های هر دانشگاه بسته به هر استان، مرکز و برنامه های تحصیلی، متغیر است. مدارکی که نشان دهنده ی سابقه ی تحصیلی شما هستند، مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده ی ورود به یک دانشگاه در خارج از کشور می باشند.

کار دانشجویی

در صورتی که در یک دانشگاه دولتی بعد از متوسطه یا در مؤسسه ای خصوصی با مجوز قانونی استان برای صدور مدرک دانشجویی تمام وقت هستید، احتمالا در محیط همان مرکزی که تحصیل می کنید می توانید بدون داشتن اجازه ی کار، کار کنید. اگر شغل مورد نظر، بخشی ضروری و جدایی ناپذیر از دوره ی مطالعاتی شما باشد، نیاز به اجازه ی کار خواهید داشت، یا اینکه اگر شغل مذکور مربوط به یک پژوهش مصوب و یا برنامه های آموزشی باشد. کار نیمه وقت در خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویانی که در برخی از مراکز دولتیِ آموزش بعد از متوسطه تحصیل می کنند با دریافت اجازه ی کار امکان پذیر است. دانشجویانی که از یک مرکز دولتیِ آموزش بعد از متوسطه فارغ التحصیل می شوند، بسته به مدت دوره ی تحصیل می‌توانند برای دریافت اجازه ی کار اقدام نمایند.

بورس و کمک های مالی

اکثر دانشگاه های کانادا برای جذب دانشجویان برتر بورس های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهند. این بورس‌ها می تواند در بازه های زمانی مختلف پرداخت شوند (مثلا یک بار، برای یک سال و یا برای تمام مدت تحصیل). برای برخی از رشته ها این امکان وجود دارد که دانشجوها به عنوان دستیار تحقیق و یا دستیار آموزش در دانشگاه مشغول به کار شوند و با کسب درآمد تمام و یا قسمتی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کانادا را بپردازند.

ویزای تحصیلی کانادا

اگر قرار است در برنامه ای ۶ ماهه یا کمتر حضور یابید اما احتمال می دهید که پس از تکمیل این دوره ی کوتاه مدت، مطالعات خود را در برنامه ای دیگر ادامه دهید، می بایست قبل از آمدن به کانادا برای مجوز تحصیل درخواست بدهید. اگر بخواهید تحصیلات خود را ادامه دهید اما مجوز تحصیل معتبر نداشته باشید، برای درخواست آن مجبورید کانادا را ترک کنید.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت ترین فرآیندهای پذیرش و جذب را دارا می باشد. البته جذابیت های دیگری برای پر طرفدار بودن این کشور وجود دارد که به عنوان مثال می توان دانشگاه های با رنک خوب، بورسیه ی استانی و کیفیت زندگی در ایتالیا را نام برد.در ادامه سعی می شود مطالب فوق را به صورت کامل در بخش های دیگر توضیح دهیم.

تحصیل در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر است. تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید مدرک زبان ایتالیایی با نمره حداقل B1 داشته باشید و برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان حداقل آیلتس 6 موردنیاز است. همچنین ایتالیا برای برخی از کشور ها بورسیه های خاص استانی را ارائه می کند که با توجه به مبلغ آن هزینه کل زندگی یک سال و شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

بررسی موقعیت‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی

4 دانشگاه ایتالیا رشته های پزشکی و دندانپزشکی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند که هم رتبه ی جهانی ویژه ای دارد و هم مورد تائید وزارت علوم و بهداشت می باشد . شما می توانید با دریافت بورس استانی به صورت رایگان تحصیل کنید و حتی بخش اعظمی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید به شرط اینکه نمره ی قبولی مورد نیاز را در آزمون IMAT کسب کنید .

در واقع می توان این گونه گفت که دولت ایتالیا کمک هزینه های زیادی را هم برای دانشجویان و دانش اموزان بومی و هم برای دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته و به این مهم اختصاص می دهد. دانشجویان بومی که از طریق خود دانشگاه برای گرفتن تسهیلات کمک هزینه های تحصیلی اقدام می کنند و اما دانش آموزان و دانشجویان خارجی و بین المللی باید به سفارت ایتالیا در کشور خود مراجعه کرده و فرم های مخصوصی را پر کنند و از این طریق قبل از اعزام در این راستا اقدامات لازم را به عمل بیاورند. کمک هزینه ای که دولت ایتالیا برای دانش آموزان خارجی در نظر گرفته به این صورت است که دولت ایتالیا با رویکرد به کار گرفتن استعدادها از سراسر جهان این کمک هزینه ها را در اختیار دانش آموزان و متقاضیان تحصیل در ایتالیا قرار می دهد و دوره هایی را به زبان انگلیسی در راستای انواع نیاز های تجاری و اقتصادی و صنعتی کشور ایتالیا برگزار می کند که شامل دو دوره ی تئوری به صورت برگزاری کلاس هایی در موسسات آموزشی و دوره ی عملی که به صورت کار کردن در شرکت های صنعتی کشور ایتالیا است که پس از اتمام آن به شرکت کنندگان مدارک معتبری از موسسات آموزشی اهدا می گردد که با همین مدرک می توانند ضمن تحصیل در مقاطع بالاتر در شرکت ها و بخش های صنعتی کشور ایتالیا مشغول به کار شوند و حقوق هایی مکفی دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز