خبرگزاری کار ایران

اهمیت دیزل ژنراتور در ناپایداری برق سراسری مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۷۵۰

در این اواخر که پایداری برق سراسری با مشکل مواجه شده بود اهمیت دیزل ژنراتور ها بیشتر به چشم آمد. تابستان امسال به خاطر مصرف بسیار بالای برق و الکتریسیته بسیاری از نیروگاه‌های کشورمان ایران نتوانستند تمام نیاز مردم در سراسر کشور را تامین کنند. و همین باعث شد که برق به صورت نوبتی در بسیاری از نقاط کشور و حتی می‌توان گفت در تمام نقاط کشور قطع شود.

کسب و کارهایی که مجهز به دیزل ژنراتور بودند بابت این مشکل مسئله ای نداشتند به خاطر اینکه در زمان قطعی برق از دیزل ژنراتور خود استفاده می کردند تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند. ولی مراکزی که مجهز به دیزل ژنراتور نبودند با مشکل مواجه شدند و مجبور شدند برای تامین برق اضطراری مورد نیاز واحد صنعتی یا مرکز درمانی خود اقدام به بررسی انواع دیزل ژنراتور ها و خرید یک دیزل ژنراتور مناسب نمایند.

ولی خریده یک ژنراتور آسان نیست. بودجه عظیمی از بودجه یک مرکز، صرف می‌شود تا بتوان یک ژنراتور برای آن مرکز خریداری نمود. پس انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب بسیار اهمیت دارد. قیمت دیزل ژنراتور ها آنقدر بالاست که در برخی از مراکز صنعتی خرید یک دیزل ژنراتور تقریباً نیمی از بودجه آن مرکز را به خود اختصاص داده است. لذا بر آن شدیم که در این مقاله مهمترین عوامل در انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب را بررسی کنیم.

قدرت دیزل ژنراتور

اولین و تقریباً مهمترین عامل در انتخاب یک دیزل ژنراتور قدرت آن است قدرت یا توان دیزل ژنراتور مشخص می کند که آیا برای مصرف شما می تواند گزینه مناسبی باشد یا نه. تعیین میزان دقیق نیاز شما به برق و الکتریسیته اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که اگر ژنراتوری ضعیف تر از نیاز خود انتخاب کنید، دستگاه نمی‌تواند نیاز شما را برآورده سازد و یا بسیاری از دستگاه های شما در اثر کمبود توان الکتریسیته آسیب می بینند، یا خود دیزل ژنراتور زیر بار فشار وارد شده بر آن مسطهلک خواهد شد. اگر قدرت دیزل ژنراتوری که خریداری کرده اید، بالاتر از نیاز شما باشد، با توجه به قیمت بالا و نسبتاً زیاد این دستگاه هزینه اضافی بسیاری را به مرکز خود وارد نموده اید. پس اولین عامل این است که از کارشناس مربوطه بخواهید تا میزان نیاز به برق مورد نظر شما را محاسبه کند تا بر اساس آن دیزل ژنراتور مورد نظر خود را خریداری کنید.

مصرف دیزل ژنراتور

مهمترین عامل در انتخاب دیزل ژنراتور همان عاملی است که در پاراگراف قبلی بررسی کردیم. شما می خواهید که انرژی الکتریسیته مورد نیاز مرکز خود را تامین کنید. به همین منظور باید ژنراتور ای انتخاب کنید که از لحاظ قدرت بتواند نیاز شما را برآورده کند. عوامل بعدی مانند میزان مصرف گازوئیل نسبت به قدرت دیزل ژنراتور اهمیت چندانی ندارد و اگر بین انتخاب دو دستگاه با خصوصیات مساوی گیر کردید، مصرف دیزل ژنراتور می تواند عامل بعدی باشد که اهمیت خواهد داشت. ژنراتور های جدید با استفاده از فنون مهندسی توانستند که مصرف کمتر و قدرت بیشتری را ارائه دهند. به همین منظور در هنگام انتخاب بین دو دستگاه با مشخصات یکسان و قدرت برابر، دیزل ژنراتوری که تکنولوژی جدیدتری دارد قطعاً انتخاب بهتر و مناسبترین خواهد بود.

شرکت فروشنده دیزل ژنراتور

همانطور که گفتیم این وسیله قیمت نسبتاً بالایی دارد. لذا باید اصول نگهداری از آن را به خوبی بیاموزیم و اجرا کنیم. یکی از عوامل مهم که باید به هنگام خرید دیزل ژنراتور توجه کنیم، شرکتی است که این دستگاه را از آنجا خریداری میکنیم. این شرکت باید بتواند به خوبی دستگاه را معرفی کند. کاتالوگ های نحوه نگهداری از آن را در اختیار ما قرار دهد و در هنگام لزوم، پاسخگوی سوالات ما باشد. شرکت های زیادی در ایران هستند که این شایستگی ها را دارند به طور مثال شرکت رویان صنعت در مشهد توانسته یکی از سرشناس ترین این شرکت ها است که با پاسخگویی ۲۴ ساعته خود توانسته است نظر بسیاری از مشتریان را در سراسر کشور به خود جلب کند. رویان صنعت در زمینه اورهالل و تعمیر دیزل ژنراتور هم خدمات خوبی ارائه می کند. این شرکت حتی مراجعانی از کشورهای همسایه هم داشته و به خوبی توانسته پاسخگوی نیاز آنها هم باشد.

وقتی شما یک دیزل ژنراتور رویان صنعت خریداری می کنید تقریباً دیگر نگرانی راجع به خدمات پس از فروش و نگهداری دستگاه خود ندارید.

تجهیزات جانبی

سایر عواملی که ژنراتورها را از هم متمایز می کنند اهمیت چندانی ندارد. در این میان می‌توان به تجهیزات جانبی اشاره کرد. هر شرکت تجهیزاتی را معمولاً خودش طراحی کرده و برای دیزل ژنراتورها نصب و راه اندازی می کند. تجهیزاتی از قبیل سیستم خنک کننده، تابلو برق برای کنترل دستگاه، کانوپی و غیره.

امیدواریم که پایداری در شبکه برق سراسری کشور دوباره به حالت اول خود باز گردد و ما بتوانیم روال سابق در زندگی را باز یابیم. ولی همیشه باید آماده بود. پس حتی اگر برق سراسری دوباره به حالت قبل برگشت و ما دوباره برق ۲۴ ساعته در اختیار داشتیم بهتر است برای مواقع ضروری و اضطراری نسبت به خرید یک ژنراتور برای تامین برق اضطراری خود اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز