خبرگزاری کار ایران

10 اصل مهم در طراحی سایت که باید رعایت کنید تا یک طراحی سایت موفق داشته باشید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۰۰

امروزه داشتن سایت به یکی از الزامات کسب و کارها تبدیل شده است. از این رو استفاده از سایت های آماده و همین طور طراحی سایت به خصوص طراحی سایت فروشگاهی  به شدت رونق گرفته است. برای داشتن یک سایت موفق باسد اصول و نکاتی رعایت شود و در این آموزش قرار است 10 نکته از مهم‌ترین نکات طراحی سایت بیان شود. لذا از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این آموزش با سایت ساز زرین همراه باشید.

10 اصل مهم در طراحی سایت:

1-  سئو سایت بسیار مهم است:

سئو فرآیندی نیست که از پس از طراحی سایت آغاز شود. بلکه فرآیندی است که قبل از طراحی و حین طراحی آغاز می‌شود و تا پایان عمر سایت با آن همراه است. لذا پیشنهاد می‌شود در رابطه با معماری  و ناوبری و نحوه‌ی چینش صفحات از یک سئوکار کمک بگیرید و علاوه بر این از استاندارترین و بهینه ترین کدها برای طراحی صفحات بهره بگیرید.

2- از فونت‌‌های خوانا و مناسب و استاندارد استفاده کنید:

فونت‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید باید استاندارد باشند تا هم برای خزنده‌های موتورهای جستجو قابل درک باشد و هم کاربر به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. برای مثال فونت‌هایی مانند ایران سنس و ایران یکان فونت‌های رایج و زیبایی برای زبان فارسی می‌باشند.

3-  ریسپانسیو طراحی کنید:

همانطور که می‌دانید بیشترین میزان جستجوی کاربران توسط گوشی‌های موبایل صورت می‌گیرد. از این رو بسیار مهم است که سایت در انواع دستگاه‌ها  یعنی در دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر و گوشی و تبلت به خوبی نمایش داده شود. به خاصیتی که موجب می‌شود سایت در تمامی دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود ریسپانسیو یا واکنشگرا گفته می‌شود.

10 اصل مهم در طراحی سایت که باید رعایت کنید تا یک طراحی سایت موفق داشته باشید!

4- از الگوهای خاصی استفاده نمایید:

استفاده از الگوهای F و Z  برعکس در طراحی سایت رایج است. برای مثال معمولا عنوان صفحات خوانده شده و سپس چشم به سمت ستون سمت راست رهنمون می‌شود و برخی از محتواها و عناوین وسط صفحه بررسی و سپس دوباره ادامه سایدبار دنبال میشود و یا اینکه ابتدا چشم لوگو را مشاهده میکند و سپس به گوشه راست متمایل می‌شود و در ادامه یک شکل z  برعکس ایجاد  می‌شود که می‌توان این الگوها را طراحی پیاده سازی نمود.

5-  به ناوبری نگاه ویژه داشته باشید:

ناوبری سایت تنها شامل منو سایت نیست. 3 قسمت دیگر وجود دارند که باید به آنها هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. سایدبار و برد کرامب و فوتر. بسیار مهم است که از طریق راه‌های مختلف به کاربران خود اجازه دهید تا وارد صفحات شما شوند. اولین جایی که به چشم کاربر می‌خورد منو است از این رو باید مهم‌ترین و حتی الامکان تمامی محصولات و خدمات خود در منوی هدر بگنجانید و پیشنهادات ویژه و خاص خود را در سایدبار و یا محل مخصوص پیشنهادات ویژه قرار دهید. در قسمت فوتر هم لینک‌های مهمی را که تمایل دارید کاربر با کلیک بر روی آنها سریعا به صفحه خدمات و یا ثبت نام و یا هر مورد دیگری رهنمون شود، قرار دهید. برد کرامب همانند نقشه ای است که کاربران را راهنمایی می‌کند و به آنها می‌گوید که هم اکنون در کدام بخش از سایت قرار دارند. از برد کرامب غافل نشوید که تاثیر مثبتی بر سئو سایتتان خواهد داشت.

6- سرعت سایت:

سرعت یکی از نکات بسیار مهم در سئوسایت است که پایه‌های آن از زمان طراحی سایت شکل می‌گیرد. پس از طراحی سایت را با ابزارهای مختلفی مانند page speed  گوگل و Gtmetrix بررسی کنید و از راهنمایی های آنها در جهت بهبود سرعت کمک بگیرید.

7- از رنگی استفاده کنید که متناسب حوزه فعالیت شما باشد:

انتخاب رنگ سایت یکی از نکات مهم روانشناسی طراحی سایت است.  با توجه به کسب و کار و نوع سایت باید رنگ قالب سایت و رنگ نوشته‌ها تعیین شود. برای مثال در صورتیکه  سایت مورد طراحی در زمینه غذا و رستوران است بهتر است از رنگ قرمز برای ایجاد اشتها و اشتیاق در کاربر استفاده کنید در صورتیکه رنگ آبی برای سایت رستوران مناسب نیست زیرا رنگ سرد بوده و موجب کاهش اشتها می‌شود. در سایت های ورزشی از رنگ‌های سبز و در سایت های رسمی تر از رنگ های آبی و سفید و مشکی استفاده کنید. ولی فراموش نکنید که پیشنهادات خاص و ویژه خود را با استفاده از یک رنگ متضاد نشان دهید.

8-  رسانه ها تاثیر خاصی دارند:

سعی کنید از متن محض استفاده نکنید و از المان‌های بصری مختلفی استفاده کنید. معمولا در سایت ساز های آنلاین این امکان فراهم است که بتوان با المان‌های مختلف کار کرد. علاوه بر این استفاده از متن و تصویر و ویدئو و صوت در صفحات موجب می‌شود ترکیبی از محتوا ایجاد شود و به گوگل سیگنال مثبتی ارسال کند از این رو پیشنهاد می‌کنیم در طراحی خود حتما جایگاه‌ای خاصی برای محتواهای غیرمتنی نیز قراردهید.

10 اصل مهم در طراحی سایت که باید رعایت کنید تا یک طراحی سایت موفق داشته باشید!

9-  عملکرد دکمه ها را بهینه کنید:

دکمه‌ها معمولا کاربر را به اقدام نهایی دعوت می‌کنند و با استفاده از دکمه‌ها خرید صورت می‌گیرد. از این بسیار مهم است که دکمه‌های خوانا و در اندازه مناسب و چشم نواز باشند تا کاربر را به کلیک و خرید و یا بازدید ترغیب نماید.

10- بلوک‌های بزرگ متنی ممنوع:

یکی از مواردی که تاثیر نامناسب بر روی سئو دارد و از طرفی موجب نارضایتی کاربر می‌شود استفاده از بلوک های متنی بزرگ و طولانی است. فراموش نکنید که کاربران به هیچ وجه تمایل ندارند متن‌های طولانی بخوانند.

و در پایان...

در این آموزش نکات مهم در طراحی سایت بیان شد. در صورتیکه تمایل به طراحی سایت اختصاصی و یا استفاده از سایت های آماده و یا اینکه تمایل دارید سایت خود را سئو سازی نمایید می‌توانید با کارشناسان سایت ساز زرین از طریق شماره 02171053933 و یا شماره 09104326225 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز