خبرگزاری کار ایران

سئو تکنیکال چیست؟ چه کارهایی می بایست در این روش انجام شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۶۹

سئو تکنیکال به بهینه سازی وب سایت و سرور اشاره دارد که به عنکبوت موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به طور موثرتری فهرست بندی کنند (برای بهبود رتبه بندی ارگانیک).

چک لیست سئو تکنیکال

موتورهای جستجو در نتایج جستجو به وب سایت هایی که ویژگی های فنی خاصی را نشان می دهند- به عنوان مثال اتصال ایمن، طراحی واکنش گرا یا زمان بارگذاری سریع ترجیح می دهند- و سئو تکنیکال کاری است که باید انجام دهید تا از وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

در زیر لیستی از مراحل مهمی را که می توانید برای اطمینان از سئو تکنیکال خود در هنگام استفاده از خدمات سئو انجام دهید، خواهید یافت. با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما مطابق انتظار الگوریتم های موتور جستجو است و بر این اساس در نتایج جستجو پاداش دریافت می کنید.

  1.  از SSL استفاده کنید.

لایه سوکت امن - SSL - یک فناوری امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور وب و یک مرورگر ایجاد می کند. شما می توانید سایتی را با استفاده از SSL به راحتی مشاهده کنید: آدرس وب سایت با "https: //" شروع می شود.

در سال 2014 گوگل اعلام کرد که می خواهد "HTTPS را در همه جا" ببیند و وب سایت های HTTPS ایمن در نتایج جستجو بر وب سایت های غیر امن ترجیح داده می شوند.

بنابراین، در صورت امکان، اطمینان از امنیت سایت شما منطقی است. این را می توان با نصب گواهی SSL در وب سایت خود انجام داد، اگرچه اکثر سازندگان برتر وب سایت اکنون SSL را به طور پیش فرض شامل می شوند.

2. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

طراحی وب سایت "واکنش گرا" به طور خودکار تنظیم می شود تا بتواند به راحتی در هر دستگاهی حرکت و خوانده شود. گوگل در مورد این واقعیت که داشتن یک سایت ریسپانسیو توسط الگوریتم های آن یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم تلقی می شود، کاملاً قاطع است. و با معرفی رویکرد Google برای اولین بار برای نمایه سازی محتوا، یک وب سایت واکنش گرا در حال حاضر از همیشه مهمتر است. بنابراین منطقی است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاملاً پاسخگو است و در بهترین قالب ممکن برای کاربران تلفن همراه، رایانه لوحی یا رومیزی نمایش داده می شود.

  1. سرعت سایت خود را افزایش دهید.
  • موتورهای جستجو سایتهایی را که سریع بارگیری می شوند ترجیح می دهند: سرعت صفحه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مهم در نظر گرفته می شود. چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:
  • از میزبانی سریع استفاده کنید  .
  • از ارائه دهنده سریع DNS ("سیستم نام دامنه") استفاده کنید
  • "درخواست های HTTP" را به حداقل برسانید - استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها را به حداقل برسانید
  • از یک شیوه نامه CSS (کدی که برای نشان دادن نحوه نمایش وب سایت به مرورگر وب استفاده می شود) به جای چندین شیوه نامه CSS درون خطی استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فایل های تصویری شما تا حد امکان کوچک هستند (بدون پیکسل شدن بیش از حد)
  • صفحات وب خود را فشرده کنید. این را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد
  • کد سایت خود را حداقل کنید - از شر هرگونه فاصله غیر ضروری، خطوط یا تورفتگی در HTML ، CSS و Javascript خود خلاص شوید. برای راهنمایی در این زمینه به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید.
  1. . رفع مشکلات محتوای تکراری

محتوای تکراری برای کاربران (و در واقع الگوریتم های موتور جستجو) گیج کننده است. همچنین می توان از آن برای دستکاری رتبه بندی جستجو یا کسب ترافیک بیشتر استفاده کرد. در نتیجه، موتورهای جستجو علاقه ای به آن ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب توصیه می کنند تا هرگونه مشکل محتوای تکراری را پیدا کنند. شما می توانید مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید:

جلوگیری از انتشار چندین نسخه از صفحه یا پست CMS . به عنوان مثال، با غیرفعال کردن شناسه های جلسه که در عملکرد وب سایت شما اهمیتی ندارد از شر نسخه های چاپی محتوای خود خلاص شوید. با استفاده از عنصر پیوند متعارف به موتورهای جستجو اطلاع دهید که نسخه اصلی محتوای شما در کجا قرار دارد.

  1. ایجاد نقشه سایت XML.

نقشه سایت XML یک فایل است که کمک می کند تا موتورهای جستجو وب سایت در حالی خزنده در آن است آن را درک کنند. همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما است. در این نقشه اطلاعاتی مانند :

  • زمان آخرین تغییر صفحه
  • اولویت برای سایت شما
  • چند بار به روز می شود
  1. فعال کردن AMP را در نظر بگیرید

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط گوگل است که هدف آن سرعت بخشیدن به تحویل محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد مخصوص معروف به AMP HTML است. نسخه های AMP صفحات وب شما به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.

از آنجا که آنها خیلی سریع بارگیری می شوند، احتمالاً نسخه های AMP صفحات توسط کاربران شما خوانده و به اشتراک گذاشته می شود و زمان ماندگاری و تعداد پیوندهای پشتیبان محتوای شما را افزایش می دهد. از نظر SEO همه چیز خوب است.

  1. نشانه گذاری ساختار یافته داده را به وب سایت خود اضافه کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاری، کدی است که به وب سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو در درک بهتر مطالب موجود در آن کمک کند. این داده ها می توانند به موتورهای جستجو در فهرست بندی موثرتر سایت شما و ارائه نتایج مرتبط تر کمک کنند.

داده های ساختار یافته

علاوه بر این، داده های ساختار یافته نتایج جستجو را با افزودن "قطعات غنی" افزایش می دهد. برای مثال، می توانید از داده های ساختار یافته برای افزودن رتبه بندی ستاره به نظرات استفاده کنید.

از آنجا که از نظر بصری جذاب تر هستند و بلافاصله اطلاعات مفید را برای جستجوگران برجسته می کنند، این نتایج پیشرفته می تواند نرخ کلیک (CTR) شما را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد کند. از آنجا که عموماً سایت هایی با نتایج CTR بالاتر در نظر گرفته می شوند که در موتورهای جستجو از ترجیحات بیشتری برخوردارند.

  1. . سایت خود را با Google Search Console و Bing Webmaster Tools ثبت کنید.

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای فهرست بندی به موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید.

 

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید ، باید نقشه سایت XML آن را (در بالا ببینید) به Google Search Console و Webmaster Tools ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را خزیده و نتایج آن را در نتایج جستجو نمایش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز