خبرگزاری کار ایران

تحصیل در قبرس شمالی + شرایط ، مزایا و معایب

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۵۴

 

شرایط تحصیل در قبرس شمالی بسیار آسان است. شما می‌توانید با اولین پرواز خود را به کشور قبرس برسانید و در یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی تحصیل کنید. اگر نگران سطح زبان خود هستید، بهتر است بگوییم که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. زیرا اگر حتی زبان نیز بلد نباشید، در دانشگاهی که پذیرش گرفته‌اید می‌توانید یک دوره کوتاه مدت زبان را بگذرانید. همچنین اگر شما دارای همسر و یا فرزندی نیز هستید، همسر شما می‌تواند از همان ابتدای ورود به این کشور، شروع به فعالیت تمام وقت کند و فرزند شما نیز می‌تواند از بهترین مدارس اروپایی که در کشور قبرس شمالی وجود دارد، بهره ببرد.

همچنین نکته‌ایی که بسیار مهم است و باید به آن پرداخت، طرف قرارداد بودن دانشگاه‌های این کشور با کشورهایی چون کانادا و امریکا است. شما می‌توانید بعد از گذراندن سه سال تحصیل در این کشور به عنوان دانشجوی مهمان پذیریش یکی از دانشگاه‌های اروپایی و یا آمریکایی را گرفته و تحصیل خود را در یکی از این کشورها ادامه دهید.

تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در کشور قبرس شمالی ارزانتر از سایر کشورهای اروپایی است و به همین منظور بسیاری از دانشجویانی که می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کند، این کشور را انتخاب می‌کنند. زیرا در کشور قبرس شمالی به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر اروپایی و یا آمریکایی بهترین، امکانات برای دانشجویان در رشته‌های مختلف ایجاد شده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی

تحصیل در قبرس شمالی + شرایط ، مزایا و معایب
یکی از بهترین رشته‌هایی که می‌توان در کشور قبرس شمالی گذراند، رشته دندانپزشکی است. این رشته در دانشگاه‌های خاور نزدیک، علوم بهداشت قبرس و همچنین دانشگاه بین المللی قبرس است.

برای اینکه بتوانید در یکی از این دانشگاه‌ها پذیرش رشته دندانپزشکی دریافت کنید، باید مدارک زیر را حتما به دانشگاه مرتبط ارائه دهید:

  1. دیپلم دبیرستان (حداقل معدل 16)
  2. ریز نمرات مقاطع تحصیلی دبیرستان
  3. کپی گذرنامه
  4. اسکن شناسنامه
  5. مدرک زبان انگلیسی ( تافل با حداقل نمره 65 و آیلتس حداقل 5/5)

بورسیه تحصیلی در قبرس

برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز می‌توانید از طریق مراکز مشاوره مهاجرتی به قبرس شمالی اقدام کنید. معمولا تمامی دانشگاه‌های این کشور به کلیه دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی و ارشد بورسیه 50 درصدی ارائه می‌دهند. اما اگر شما دارای معدل برتر باشید، می‌توانید بورسیه 75 درصدی نیز دریافت کنید.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی + شرایط ، مزایا و معایب
تحصیل در قبرس شمالی به دلیل داشتن دانشگاه‌های بین المللی اروپایی و آمریکایی برای شما می‌تواند، مهمترین مزیت و بهترین موفقیت  در زندگی تحصیلی و کاری باشد.

تمامی دانشگاه‌هایی که در این کشور هستند، دارای مدارک بین المللی بوده و همچنین با بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی طرف قرارداد است. شما می‌توانید بعد از اینکه سه سال از دوره تحصیلات خود را در این کشور گذراندید، جهت ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنید. 

همچنین اگر به زبان تسلط کافی ندارید، هرگز نگران آن نبوده زیرا با گذراندن یک دوره کوتاه مدت در دانشگاه می‌توانید با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهید.

معایب تحصیل در قبرس شمالی

به هر کشوری که بخواهید مهاجرت کنید، ابتدا نیاز دارید تا معایب آن را به غیر از مزایای آن کشور بررسی کنید. قبرس شمالی کشور کوچک و کم جمعیتی است و بیشتر ساکنین آن را مهاجرین تشکیل داده که از اقصی نقاط جهان به ویژه از ایران و کشورهای اطراف آن به قبرس شمالی سفر کرده‌اند.

مردمان اصیل آن به زبان یونانی و ترکی صحبت می‌کنند اما به دلیل وجود تورسیت و مهاجرین خارجی، شما می‌توانید در این کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت کنید.

همچنین پول رایج این کشور لیر ترکیه است. زمانیکه شما به مارکتی برای خرید می‌روید، با لیر هزینه گوشت، مرغ، سبزیجات، نان و غیره را پرداخت می‌کنید.

اما اگر بخواهید ملکی را برای خود خریداری کنید و یا به عنوان یک دانشجو خوابگاهی را اجاره کنید، در آن زمان باید به پوند انگلیس هزینه کنید.

اگر به تاریخ علاقه مند باشید، کشور قبرس در زمان‌های گذشته تحت مالکیت انگلیس بوده و بعد از اتفاقاتی که بین دو کشور قبرس شمالی و جنوبی به وجود می‌آید، کشور قبرس شمالی تحت حمایت کشور ترکیه قرار می‌گیرد. از این رو بسیاری از هزینه ها در این کشور با لیر ترکیه است.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک

همانظور که اشاره شد، یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت از کشور قبرس شمالی، خرید ملک هست. هزینه‌ها در قبرس شمالی ارزانتر از قبرس جنوبی بوده، در نتیجه شما می‌توانید با هزینه کمتری برای خرید ملک در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

مهمترین مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی

  1. خرید اقساطی منزل در قبرس بدون نیازی به ضامن یا چک تضمینی
  2. زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به همراه آرامش، آب و هوای عالی، فضایی بکر و مواد غذایی ارگانیک
  3. دارای بهترین امکانات آموزشی برای فرزندان
  4. کشوری در حال پیشرفت و توسعه با سرعتی بالا
  5. احتمال اتحاد قبرس شمالی و جنوبی و ورود قبرس شمالی به اتحادیه اروپا
  6. برای صدور اقامت نیازی به حضور مستمر افراد در قبرس نیست و سرمایه گذار می‌تواند در هر زمانی که نیاز است، از کشورخارج شود. حتی افراد می‌توانند، با خرید خانه، آن را اجاره سالیانه داده و قبرس شمالی را ترک کنند.
  7. نزدیک بودن به ایران با اختلاف زمانی کم
  8. پرداخت هزینه‌های زندگی با لیر
  9. آسان بودن فرآیند خرید ملک
  10. یکی از بهترین مناطق توریستی و گردشگری در سراسر جهان
  11. پرداخت مالیات کم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز