خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۰۹۵

 

کشور قبرس شمالی به دلیل پیشرفت چشم گیری که در سال‌های اخیر داشته، سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور به خاطر داشتن مردمی خون گرم و مهمان نواز و موقعیت خوب جغرافیایی و آب و هوایی که دارد، توانسته تا گردشگران و سرمایه گذاران زیادی از کشورهای آلمان،  روسیه و ایران را به خود جذب کند.

از طریق روش‌های بسیاری می‌توان در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کرد، یکی از روش‌ها خرید ملک و دیگری راه‌اندازی کسب‌وکار است. اما ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در این کشور زیبای مدیترانه‌ایی بپردازیم.

خرید ملک در قبرس شمالی

اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، شما می‌توانید با خریدن ملک و داشتن شرایط زیر برای خود، همسر و فرزندانتان اقامت این کشور را به دست آورید.

شما پس از اینکه ملکی به ارزش حد اقل چهل هزار پوند در قبرس شمالی خریداری کردید طبق قانون قادر به گرفتن اقامت این کشور هستید که البته می توان با پرداخت مبلغی بعنوان پیش پرداخت که از ۳۰٪ شروع می شود اقامت را دریافت کنید و الباقی را بصورت اقساط بلند مدت بدونه بهره بپردازید.

شرایط زندگی در قبرس شمالی

مسلما قبل از اینکه بخواهید برای هر کشوری حتی کشور قبرس شمالی، جهت مهاجرت و یا اقامت دائم اقدام کنید، ابتدا باید هزینه‌های زندگی را در آن کشور بررسی کنید.

از اینرو برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد شرایط زندگی در قبرس شمالی به دست بیاورید، ما در ادامه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

لیست قیمت برخی از کالاهای ضروری

  • نان 1 الی 5 لیر
  • شیر 3 الی 4 لیر
  • روغن زیتون 25 لیر
  • پنیر 15 الی 20 لیر
  • سینه مرغ 30 لیر
  • گوشت قرمز 80 الی 110 لیر
  • ماهی از 50 لیر
  • سیب زمینی 4 لیر
  • سیب 6 لیر
  • پرتقال و نارنگی تا 10 لیر

در ده سال گذشته میانگین درآمد سرانه یک خانواده قبرسی حدود 100 هزار لیر بوده، که البته به خاطر بحران اقتصادی در این کشورکمی کاهش یافته است. اما اقتصاد این کشور به ویژه در زمینه علمی و فنی به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و به همین دلیل یکی از کشورهایی است که اقدام به استخدام نیروهای خارج از کشور نیز کرده است.

بررسی شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

جهت مهاجرت و اقامت کشور قبرس شمالی می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام نمائید:

  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت دانشجویی
  • اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق ویزای کار
  • اقامت توریستی

البته خاطر نشان کنم که ایرانیان نمی‌توانند اقامت توریستی را در این کشور اخذ کنند.

در مورد شرایط و اقامت از طریق خرید ملک، که در ابتدای این مقاله به آن پرداخته شده است، به همین دلیل به بررسی سایر عنوان‌ها جهت دریافت اقامت در این کشور خواهیم پرداخت.

اقامت دانشجویی

کشور قبرس شمالی دارای دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی بوده، که شما می‌توانید با توجه به انتخاب رشته در این کشور اقامت کنید. به دلیل معتبر بودن مدارک داشنگاه‌های قبرس شمالی، شما پس از اخذ مدرک خود می‌توانید، در هر جای دنیا و با هر شرکتی که بخواهید، همکاری خود را آغاز کنید.

همچنین یکی از بهترین مزایایی که دانشگاه‌های قبرس شمالی دارند، این است که شما بعد از سه سال تحصیل، می‌توانید ادامه تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های طرف قرارداد و در یکی از کشورهای اروپایی اقدام کنید.

اقامت از طریق ثبت شرکت

اگر استارت آپ هستید و یا می‌خواهید فعالیت تجاری انجام دهید، شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت به این کشور آمده و اقامت خود را دریافت کنید.

اقامت از طریق ازدواج

شما اگر بخواهید با یک قبرسی ازدواج کنید، در صورتیکه ازدواج شما به صورت قانونی ثبت شده باشد و دو سال نیز با یکدیگر زندگی کرده باشید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

اقامت از طریق ویزای کاری

اگر می‌خواهید برای کار اقدام کنید، ابتدا باید با شرکت‌هایی که در کشور قبرس شمالی فعالیت می‌کنند، ارتباط گرفته و رزمه خود را برای آنها بفرستید. در صورتیکه مورد تائید کارفرمای قبرسی بود، با نوشتن قرارداد موقت که معمولا سه ماهه است، شما می‌توانید به این کشور سفر کنید.

بررسی شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

اگر کارفرمای شما از فعالیت و کار شما راضی باشد، این قرار داد یکساله خواهد شد. کارفرمایان اجازه ندارند با نیروهای کار بیش از سه سال کار کنید، در صورتیکه کارفرما ادعا کند، که به شما نیاز داشته و نمی‌تواند نیرویی جایگزین شما پیدا کند، میتواند قرارداد شما را تمدید کند.

مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

کشور قبرس به خاطر پیشرفت گسترده‌ایی که کرده مسلما می‌تواند مناسب برای افرادی باشد، که می‌خواهند به آن کشور بیایند. اما شرایط و دریافت اقامت در این کشور می‌تواند برای شما سخت باشد.

بهترین مسیر برای دریافت اقامت در این کشور سرمایه‌گذاری از طریق کار و یا خرید ملک است.

معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

معمولا در همان ابتدای راه شما نمی‌توانید حتی با سرمایه گذاری در این کشور اقامت دائم آن را دریافت کنید. برای گرفتن و تمدید اقامت  از طریق خرید ملک باید طی پنج سال، سالی ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز