خبرگزاری کار ایران

بهترین ایده‌های کاردستی را در سایت کاغذ رنگی یاد بگیرید

بهترین ایده‌های کاردستی را در سایت کاغذ رنگی یاد بگیرید
کد خبر : ۱۱۱۷۳۹۲

استرس بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بسیاری از ما محسوب می‌شود. یکی از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین راه‌ها برای مدیریت این مشکل، ساخت کاردستی همراه با کودکان است؛ به‌این‌ترتیب علاوه‌بر گذران وقت با این موجودات دوست‌داشتنی، دقایقی از شرایط پرالتهاب زندگی دور می‌شوید.

ساخت کاردستی مزایای بی‌شماری برای کودکان دارد. کودکانی که زمان خود را صرف ساخت چیزهای جدید از وسایل ساده می‌کنند، خلاق‌تر از سایر هم‌سالان خود هستند و طبیعتا در بزرگ‌سالی موفق‌تر خواهند بود. هنگامی‌که بچه‌ها با ابزار مختلف کاردستی می‌سازند، احساس مفیدبودن می‌کنند؛ این کار در افزایش اعتمادبه‌نفس و تقویت عزت‌نفس آن‌ها تاثیری شگرف دارد.

یکی از بهترین کاردستی‌ها، ساخت کاردستی با چوب بستنی است که ضمن دردسترس‌بودن وسایل، مراحل بسیار ساده‌ای دارد. وب سایت کاغذ رنگی مرجعی کامل برای تهیه کاردستی‌های مختلف محسوب می‌شود که بهترین ایده‌ها را دراختیارتان می‌گذارد. در این مطلب چند نمونه از ایده‌های ساخت کاردستی با چوب بستنی را بررسی می‌کنیم.

قابی برای عکس و نقاشی

چهار چوب بستنی برای ساخت قاب عکس و نقاشی نیاز دارید. این چوب‌ها را رنگ کنید و با زاویه 90 درجه به هم بچسبانید. می‌توانید هر چوب را به یک رنگ درآورید یا همه را شبیه هم رنگ بزنید. روی هریک از چوب‌ها نگین یا مهره‌های رنگی بچسبانید تا زیبایی بیشتری پیدا کنند. حالا می‌توانید عکس یا نقاشی دلخواه‌تان را از قسمت پشت کاردستی، روی آن بچسبانید.

 

عروسک اولاف

عروسک اولاف یکی از جذاب‌ترین کاردستی‌ها برای کودکان است. اگر می‌خواهید این کاردستی را بسازید، باید هفت چوب بستنی تهیه کنید و آن‌ها را با گواش سفید رنگ بزنید. با استفاده از ماژیک سیاه، دهانی بزرگ و ابروهایی نازک برای اولاف رسم کنید. یک تکه کاغذ سفید را طوری روی دهان اولاف بچسبانید که دندان‌های او را نشان دهد.

سه شاخه کوچک سیم مفتول پرزدار را کنار هم بگذارید تا کار ساخت موهای اولاف را تمام کنید. یک جفت چشم عروسکی در ابعاد متوسط بخرید و جای چشم‌های او بچسبانید. برای دماغ اولاف به گلوله متوسط نارنجی نیاز دارید.

 

کرم پشمالو رنگی‌رنگی

یکی از ساده‌ترین ایده‌ها در وب سایت کاغذ رنگی ساخت کرم پشمالو رنگی‌رنگی است. در ساخت این کاردستی فقط به یک چوب بستنی نیاز خواهید داشت. برای این کاردستی باید تعدادی گلوله پوم‌پوم کوچک در دو رنگ مختلف تهیه کنید. این گلوله‌ها را یک‌رنگ‌درمیان روی چوب بستنی بچسبانید.

دو چشم عروسکی در ابعاد کوچک جای چشم‌های کرم پشمالو بگذارید. برای کامل‌شدن این عروسک جذاب دو قلب کوچک به‌عنوان شاخک بالای سرش بچسبانید؛ برای این کار می‌توانید از سیم مفتولی پرزدار هم استفاده کنید.

 

زنبورعسل عروسکی

چهار چوب بستنی را با استفاده از گواش زرد و سه چوب بستنی را به کمک گواش مشکی رنگ کنید. آن‌ها را به‌صورت یکی‌درمیان و از قسمت طول با چسب حرارتی به‌هم بچسبانید. دقت کنید که چوب‌ها در یک خط کنار یک‌دیگر باشند. دو شکل شبیه قطره در ابعاد کوچک و دو شکل دیگر شبیه به آن در ابعاد بزرگ‌تر روی طلق یا کاغذ کالک رسم کنید و با استفاده از قیچی یا کاتر ببرید. هر قطره کوچک را روی قطره بزرگ‌تر بچسبانید.

دو قطره بزرگ‌تر را با فاصله‌ای مشخص نسبت به هم، به چوب بستنی وصل کنید. با استفاده از ماژیک قرمز روی سومین چوب بستنی از بالا طرحی از دهان برای زنبورعسل بکشید. دو چشم عروسکی برای زنبورعسل بچسبانید. سیم مفتولی پرزدار تهیه کنید و آن را شبیه به شاخک زنبورعسل شکل دهید. زنبورعسل عروسکی شما آماده است!

قایق کرجی

ساخت بعضی از کاردستی‌ها در روزهای گرم تابستان، ایده‌ای فوق‌العاده است. قایق کرجی یکی از بهترین ایده‌ها برای ساخت کاردستی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید این کاردستی شگفت‌انگیز را بسازید، به 9 چوب بستنی نیاز دارید. چهار چوب بستنی را با گواش آبی و چهار چوب بستنی را با گواش سفید رنگ بزنید.

آن‌ها را از طول به‌هم بچسبانید تا یک صفحه مستطیلی ساخته شود. یک چوب بستنی را بدون رنگ و به‌شکل عمودی روی این صفحه چوبی بچسبانید. با استفاده از کاغذ رنگی، یک پرچم کوچک به‌شکل مثلث بسازید و آن را به چوب بستنی وصل کنید.

 

شخصیت‌های مایک و سلی در انیمیشن کارخانه هیولاها

یکی از پرطرفدارترین کاردستی های سایت کاغذ رنگی ساخت شخصیت‌های مایک و سلی در انیمیشن کاخانه هیولاها است. هفت چوب بستنی را به یک‌دیگر و از قسمت طول‌شان بچسبانید. آن‌ها را به رنگ آبی آسمانی درآورید و خال‌های بنفش روی‌شان رسم کنید.

با استفاده از چشم عروسکی و خطی به‌عنوان دهان، عروسک تکمیل خواهد شد. پنج چوب بستنی را از قسمت طول و به‌شکل نامنظم به هم بچسبانید. یک چشم عروسکی بزرگ را با کمک چسب به چوب‌ها وصل کنید تا کار کاردستی چوبی شما به‌پایان برسد.

 

 در این مطلب چند ایده برای کاردستی با چوب بستنی را بررسی کردیم. ساخت این کاردستی‌ها علاوه‌بر زیبایی بیشتر اتاق کودک، قوه خلاقیت او را هم تقویت می‌کنید. شاید فقط یک یا دو ساعت برای این کاردستی‌ها زمان بگذارید، اما بی‌شک نتیجه نهایی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر می‌خواهید با شیوه ساخت کاردستی‌های دیگر هم آشنا شوید، حتما سری به وب سایت کاغذ رنگی بزنید تا ایده‌های جذاب‌تری پیدا کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز