خبرگزاری کار ایران

سوله های صنعتی خارج از شهر برای یافتن مزارع استخراج بیت کوین رصد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۹۱۸

با رشد ناگهانی قیمت رمز ارزها، به خصوص بیت کوین، یکی از موضوعات بسیار مهمی که شاهد آن هستیم فعالیت مزارع استخراج بیت کوین در سراسر دنیا است. در واقع در این مزارع با مصرف برق شاهد استخراج بیت کوین هستیم. مسئله ای که باعث شده تا کشورهای مختلفی در دنیا با مسئله کمبود برق مواجه شوند. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و متاسفانه شاهد افزایش مصرف برق به دلیل فعالیت ماینرها در سراسر کشور هستیم.

به منظور بررسی این مسئله در این مطلب قصد داریم تا به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که چگونه دولت با تلاش نیروی انتظامی و همچنین قوه قضاییه در تلاش است تا جلوی استخراج بیت کوین را در کارگاه های صنعتی گرفته و به بهبود وضعیت برق کشور کمک کند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این مسئله بسیار مهم انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم.

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل افزایش قیمت بیت کوین، یکی از مسائلی که شاهد رشد آن در سراسر جهان هستیم، موضوع افزایش تعداد ماینرها و استخراج کنندگان این رمز ارز در سراسر دنیا است.

این مسئله بسیار مهم باعث شده تا امروزه کشورهایی چون ایران، چین، ترکیه، مالزی، اندونزی و... با مشکل افزایش مصرف برق مواجه شده اند و همین مسئله باعث شده تا دولت ها تمام تلاش خود را کنند تا جلوی این مشکل را گرفته و با بستن مزارع بیت کوین این مشکل بسیار مهم را برطرف کنند.

حتی دولتی چین در گام بعدی اقدام به از بین بردن دستگاه های ماینر غیر مجاز کرده است و به منظور حل این مسئله تمام تلاش خود را کرده تا میزان مصرف برق در کشور خود را به حد چشمگیری کاهش دهد. دولت ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل افزایش مصرف برق، به خصوص در فصل تابستان شاهد تلاش های ایران به منظور حل این مشکل هستیم.

 

افزایش قطعی های برق در تابستان

مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با شروع فصل تابستان و افزایش مصرف برق خانگی به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی نظیر کولرهای آبی و کولرهای گازی، کشور ایران نیز با مشکل کمبود برق مواجه شده است.

این مسئله در کنار فعالیت دستگاه های استخراج کننده بیت کوین باعث شده تا شاهده افزایش ناگهانی مصرف برق در سراسر کشور باشیم که خروجی این مسئله باعث قطعی های متوالی برق در سراسر کشور شد.

متاسفانه به دلیل افزایش ناگهانی مصرف برق و قطعی های مکرر برق در سراسر کشور، شاهد نارضایتی های عمومی در سراسر ایران بودیم و همین مسئله باعث شد تا شاهده عزم راسخ و جدی برای حل مشکل مزارع غیر قانونی بیت کوین در سراسر کشور باشیم.

 

همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای پیدا کردن مزارع بیت کوینسوله های صنعتی خارج از شهر برای یافتن مزارع استخراج بیت کوین رصد می شود

پس از این که تعداد مزارع بیت کوین در سراسر کشور به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد، قوه قضاییه با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی برنامه جامع و کاملی برای پیدا کردن مزارع بیت کوین غیر مجاز ترتیب داده است که در واقع این سه ارگان با برنامه ریزی دقیق، تلاش کردند تا به سراغ سوله های صنعتی بروند که به صورت غیر مجاز در آن استخراج بیت کوین صورت می گیرد.

متاسفانه برخی از سوله های صنعتی که به اسم انبار شرکت ها از آن ها استفاده می شود، امروزه برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرند و همین مسئله باعث شده تا شاهد افزایش ناگهانی مصرف برق در سراسر کشور باشیم و قوه قضاییه به همراه نیروی انتظامی و دادستانی تلاش کردند تا با پیدا کردن این سوله های صنعتی غیرمجاز که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرند، جلوی فعالیت ماینرهای غیرمجاز را بگیرند.

انتظار می رود که با پیدا کردن ماینرهای غیر مجاز فعال در حوزه استخراج بیت کوین شاهد بازگشت مصرف انرژی، به خصوص برق به حالت نرمال و پایدار باشیم.

 

همکاری شرکت های طراح و سازنده سوله برای پیدا کردن ماینرهای غیر مجاز

پس از به وجود آمدن مسئله برق و خاموشی های متوالی در سراسر کشور، شرکت های فعال در حوزه طراحی، ساخت، اجرا، فروش و اجاره سوله صنعتی تلاش کردند تا با همکاری با نیروی انتظامی، دادستانی و قوه قضاییه جلوی این مشکل را گرفته و با پیدا کردن سوله های صنعتی غیر مجازی که برای استخراج بیت کوین از آن ها استفاده می شود، این مشکل بسیار بزرگ را برطرف کنند.

در واقع همکاری این شرکت ها و گروه های صنعتی باعث می شود تا روند پیدا کردن سوله های غیرمجاز و ماینرهای بیت کوین در سراسر کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده و شاهد حل این مشکل بسیار بزرگ باشیم.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها در صورتی شرکت های سازنده سوله می توانند به هدف خود دست پیدا کنند که شاهد برنامه ریزی دقیقی برای حل این مسئله باشیم.

در همین راستا و به منظور سازماندهی این اتفاق، شاهد آن هستیم که مجموعه فنی مهندسی سوله گرام با همکاری سایر شرکت های فعال در حوزه طراحی، اجرا، ساخت، فروش و اجاره سوله های صنعتی اقدام به پایش سوله هایی که آنها را اجاره داده اند نموده اند و در تلاش اند تا با پیدا کردن سوله هایی که به نام انبار اجاره شده اند و در اصل به مزارع بیت کوین تبدیل شده اند جلوی مصرف بی رویه برق را گرفته و به بهبود وضعیت کشور در این حوزه کمک کنند.

 

جلوگیری از فعالیت ماینر های غیر مجاز در سراسر دنیا

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مسئله جلوگیری از فعالیت ماینرهای غیرمجاز تنها به ایران خلاصه نمی شود، بلکه شاهده جلوگیری فعالیت ماینرهای بیت کوین در نقاط دیگر دنیا نظیر چین، ترکیه و... هستیم.

در واقع این کشورها که مصرف انرژی برای آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد، با فهمیدن این مسئله بسیار مهم که مزارع بیت کوین نقش بسیار زیادی در مصرف انرژی دارند، تلاش کردند تا با برنامه ریزی دقیق جلوی این مشکل بسیار بزرگ را گرفته و به بهبود وضعیت مصرف انرژی در کشور خود کمک کنند.

حتی کشورهایی چون مالزی و اندونزی نیز در این راستا تلاش کردند تا دستگاه های غیر مجاز استخراج بیت کوین را پیدا کرده و جلوی مصرف بیش از اندازه انرژی را بگیرند. براساس آخرین اخبار حتی این دولت ها با نابود کردن دستگاه های بیت کوین تلاش کردند تا به سایر فعالین حوزه استخراج رمز ارزها هشدار بدهند که در صورت پیدا کردن مزارع بیت کوین دستگاه های آن ها معدوم خواهد شد.

انتظار می رود که با پیدا کردن مزارع غیر مجاز بیت کوین در داخل کشور نیز شاهد چنین برخوردی از سوی دادستانی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی با فعالین حوزه استخراج بیت کوین باشیم ،چرا که فعالین این حوزه با مصرف انرژی برق با سرعت و شدت بسیار زیاد، تلاش کردند تا از این کار کسب درآمد کنند که این مسئله باعث شده تا مشکلات بسیار جدی به سایر مردم کشور به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز