خبرگزاری کار ایران

تست سریع کرونا با رپید تست ویروس کرونا در منزل

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۳۶۰

تصور کنید روزی برسد که بتوانید با کیت تست سریع کرونا در مواقعی مانند قبل از شرکت در جشن و مهمانی یا بعد از شرکت در یک رویداد که افراد زیادی در یک مکان گرد هم آمده­‌اند در منزل­تان رپید تست کرونا را انجام دهید.

در یک آزمایش بالینی در UBC  بررسی کردند که آیا امکان انجام تست سریع کرونا امکان پذیر است؟ سابرینا وانگ، استاد دانشکده پرستاری خاطر نشان کرد که باتوجه به یافته ­ها، این تست می­‌تواند پس از تأیید برای عموم افراد قابل  استفاده باشد.

آیا تست سریع کرونا دقیق است؟

وی گفت که آزمایش PCR توانایی کشف عفونت در مراحل اولیه را دارد. از طرف دیگر، تست سریع نیز می‌تواند افرادی را که در مراحل اولیه ابتلا به عفونت هستند، تشخیص دهد، بنابراین، باعث جلوگیری از شیوع و انتشار کرونا می‌شود به ویژه در افرادی که هیچ یک از علائم ویروس کرونا را ندارند. یک پروژه آزمایشی که با استفاده از رپید تست کرونا انجام شد توسط متخصصان حوزه­‌ بهداشت در دانشگاه اجرا شد و 25 مورد دانشجوی بدون علامت از بین بیش از 1000 نفر شناسایی شدند. در این تست که در آزمایش بالینی مورد استفاده قرار می­‌گیرد، یک سوآب در داخل هر دو حفره بینی قرار می­‌گیرد ولی مثل آزمایش تشخیصی استاندارد کرونا، سوآب در اعماق حفره بینی قرار نمی‌­گیرد. سپس نمونه جمع آوری شده به محلول مایع اضافه می­‌شود و روی کیت آزمایش قرار می‌گیرد. یک خط روی صفحه کیت نشان داده می‌­شود که نشان دهنده­‌ی این است که آزمایش به درستی انجام شده است. خط دوم در صورت شناسایی ویروس کرونا روی صفحه کیت نمایان می گردد. هزینه این کیت های رپید تست کرونا نسبت به تست PCR  پایین تر می‌باشند.

این تست برای چه افرادی مفید است؟

همچنین رپید تست کرونا حتی برای افرادی که واکسن تزریق کرده‌­اند نیز مورد استفاده است. وی گفت: “واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال انجام نمی­‌شود، بنابراین انجام تست می­‌تواند برای این رده­‌ی سنی مفید باشد”. وی افزود: در حالی که واکسیناسیون به شما در جلوگیری از مرگ و بستری شدن در بیمارستان کمک می­‌کند، اما هنوز اطلاعات زیادی در مورد اثرات طولانی مدت عفونت کووید بدست نیامده است. برخی از علائمی که در حال حاضر افراد با ابتلا به ویروس کرونا و به صورت طولانی مدت تجربه می­‌کنند تقریباً شبیه به یک بیماری مزمن است. البته ما انتظار داریم که کرونا مانند ویروس آنفلونزا یا سرماخوردگی باشد.

این تست حتی می­‌تواند زمانی مفید باشد که افراد قصد سفر به کشوری دیگر دارند. همچنین با انجام رپید تست کرونا افراد می‌­توانند علاوه بر خودشان از دیگران نیز محافظت کنند.

بنابر بررسی­‌های صورت گرفته توصیه می­‌شود این تست در محل کار و مکانهایی از قبیل کارخانه­‌های تولید مواد غذایی، شرکت ها، اردوگاه ‌ها و… انجام شود که امکان شیوع و انتقال ویروس کرونا در آنها بیشتر است.

کیت‌های رپید تست covid19 :

شورای تحقیقات پزشکی هند، اولین کیت تست سریع covid19 را برای انجام تست در منزل تأیید کرده است. این یعنی می‌توان با جمع آوری نمونه بینی تست فوری کرونا را انجام داد.

مزایایی استفاده از کیت سریع ویروس کرونا

بسیاری از کشورها، چند موج ویروس کرونا را پشت سرگذاشته‌اند. معمولا انجام تست های PCR به مدت12 ساعت تا 2 روز طول می‌کشند و باعث می‌شود که روند درمان با تأخیر مواجه شود. بنابراین، استفاده از کیت تست سریع کوید19 در منزل توصیه می‌شود. کیت‌های رپید تست ویروس کرونا می‌توانند به مدیریت covid19 کمک کنند. استفاده از این کیت‌ها باعث کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از انتظار در صف طولانی آزمایشگاه و دریافت نتیجه در سریعترین زمان ممکن و حدوداً ظرف مدت 15 دقیقه می‌شود و به همین دلیل پروسه‌ی غربالگری و درمان سریعتر صورت می‌گیرد. در این روش از آنتی ژن استفاده می‌شود که در آن نمونه با سواب از مخاط بینی برای کشف ویروس‌ها آزمایش می‌شود و در مدت زمان 15 دقیقه نتیجه را دریافت خواهید کرد.

تست چگونه انجام می شود؟

در این روش سواب را به فاصله 2 تا 4 سانتی متری وارد بینی می‌کنند تا زمانی که به قسمت پشت بینی برسد، آن را خوب حرکت و چرخش می‌دهند تا نمونه جمع شود. سپس سواب را داخل لوله مخصوص چرخانده تا با مایع داخل آن مخلوط شود، لوله محکم بسته شده و دو قطره از قسمت خروجی لوله روی کیت ریخته می‌شود. نتیجه ظرف مدت 15 دقیقه بدست می‌آید.

رپید تست چقدر مؤثر است؟

نمونه گیر باید دستورالعمل نحوه استفاده از کیت را رعایت کرده و بتواند نتیجه را به درستی تشخیص دهد. قابلیت اطمینان از نتیجه آزمایش به عواملی مانند توانایی فرد نمونه گیرنده، در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و میزان ویروس بستگی دارد. تحقیقات صورت گرفته حاکی از این است که تست سریع به کنترل اپیدمی کمک زیادی می‌کند. این تست‌ها سریع و ارزان هستند و بهتر و بادقت بیشتر می‌توان در منزل‌ رپید تست کرونا را انجام داد.

منبع: تست سریع کرونا با رپید تست ویروس کرونا در منزل

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز