خبرگزاری کار ایران

کرکره برقی چگونه باعث راحتی زندگی روزمره می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۴۴

 از دهه ها قبل افراد برای حفاظت و راحتی بیشتر محیط زندگی و محل کار خود، از کرکره استفاده می کردند که به صورت دستی بالا و پایین می رفت. هم اکنون نوعی از این کرکره ها در پرده خانه ها مشاهده می شود. اما پیشرفت و حرکت انسان به سوی تکنولوژی باعث طراحی و ساخت دسته جدیدی از کرکره ها به نام درب برقی کرکره ای یا کرکره اتوماتیک گردید که از امنیت بالایی نیز برخوردار است. در ادامه این مطلب درباره کرکره برقی، انواع کرکره برقی و کرکره برقی لوکس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع کرکره برقی

این کرکره های برقی یا اتوماتیک را بیشتر بر روی درب پارکینگ منازل و یا فروشگاه ها نصب می کنند. زیرا که امنیت بالایی دارند و به راحتی نمی توان آن ها خراب کرد. کرکره های برقی مزایای بسیاری از جمله موارد زیر دارند:

  • سبک می باشند.
  • به راحتی قابل نصب هستند.
  • برای مکان های مختلفی مانند درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دارای ایمنی بسیار بالا و ضد سرقت هستند.

 

کرکره برقی و یا اتوماتیک انواع مختلفی دارند که در مکان های گوناگونی قابل اجرا می باشند.

1. کرکره برقی پارکینگی

این نوع کرکره ها بیشتر برای درب های پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر کرکره برقی پارکینگی از جنس آلومینوم و یا فولاد می باشند. که در برابر ضربه مقاوم هستند.

2. کرکره برقی پنجره

امروزه از کرکره برقی پنجره برای ساختمان های لوکس استفاده می کنند. که عایق صدا، گرد و غبار و حرارت می باشد. استفاده از این نوع کرکره ها بسیار ساده می باشد و در انواع موتورها تولید می شود.

کرکره های درب و پنجره خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

  • جعبه کرکره در بیرون- در درون ساختمان

این نوع کرکره ها به صورت جعبه در بیرون نمای ساختمان قابل اجرا هستند. همچنین در درون ساختمان نیز این جعبه در بالای پنجره قرار می گیرد.

  • کرکره دستی

از زمان های گذشته برخی از کرکره ها به صورت دستی بودند و با دست باز و بسته می شدند. اما با پیشرفت علم امروزه کرکره ها اتوماتیک شده اند و با برق باز و یا بسته می شوند.

  • کرکره برقی مجتمع

این نوع کرکره ها به صورت یک واحد متحد عمل می کنند. عملکرد و تجهیزات آن ها به هم ربط دارند.

کرکره برقی چگونه باعث راحتی زندگی روزمره می شود؟

3- کرکره برقی پلی کربنات

این نوع کرکره ها مدل های مختلفی دارند که از جمله آن ها کرکره برقی پلی کربنات لوله استیل ، کرکره برقی پلی کربنات با لوله آلومینیوم ، کرکره برقی پلی کربنات اکسترا با قطعات شیار آلومینیوم می باشند. مدل های ذکر شده در انواع رنگ ها تولید می شوند.

4. کرکره برقی فلزی یا آلومینیومی

کرکره فلزی یا آلومینیومی دارای انواع مختلف می باشد که از جمله آن ها تیغه کرکره برقی 6 سانتی، 8 سانتی، 10 سانتی، 12 سانتی، 14 سانتی می باشد. خصوصیات زیادی مانند بالا بودن مقاومت در برابر ضربه، بالا بودن تنوع رنگی، قدرت تحمل در برابر حرارت را دارند.

5. کرکره برقی صوتی

این نوع کرکره ها عایق صوتی می باشند و بیشتر برای محیط های صنعتی ، خانگی ، تجاری  و اداری مناسب هستند. قبل از خرید کرکره برقی لوکس، بهتر است انواع کرکره ها بشناسید و با توجه به بودجه خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.

قیمت کرکره برقی از قیمت کرکره سنتی بالاتر می باشد. قیمت کرکره برقی به عواملی مانند نوع موتور و تیغه های استفاده شده در آن بستگی دارد. به همین دلیل قیمت های آن ها با توجه به کیفیتی که دارند متفاوت می باشند. معمولا قیمت کرکره های سفید از کرکره های رنگی ارزان تر است. ارزان بودن این کرکره ها به دلیل بی کیفیت بودن آن ها نیست. زیرا امروزه سعی شده است تا کیفیت آن ها با توجه به پایین بودن قیمت، حفظ شود. قیمت کرکره برقی با توجه به موارد زیر محاسبه می شود:

  1. هزینه تیغه کرکره برقی = هزینه روز تیغه کرکره برقی x مساحت دهنه
  2. قیمت روز تیغه = وزن تیغه در هر متر مربع و قیمت روز انواع تیغه و کیفیت آلیاژ در هر نوع تیغه
  3. مساحت دهنه
  4. قیمت موتور کرکره برقی = وزن تیغه در مساحت کل و نوع موتور کرکره برقی
  5. قیمت نوع موتور کرکره برقی = مدل کلی موتور و نوع ولتاژ و جنس سیم پیچ و اندازه روتر و نوع گیربکس
  6. قیمت شفت = نوع لوله ( 8 یا 11 ) و ( قیمت روز لوله در هر متر طول x عرض دهنه )
  7. قیمت نصب و آهن کشی = اندازه دهنه x قیمت و نصب انواع مختلف تیغه در هر متر مربع
  8. هزینه آهن کشی = قیمت روز آهن و قوطی آهنی یا دیگر متعلقات

کرکره برقی چگونه باعث راحتی زندگی روزمره می شود؟

جمع بندی

این روزها کمتر خانه یا فروشگاهی است که از درب ها یا کرکره های سنتی استفاده کند. کرکره های برقی در مقایسه با مدل های سنتی مزایای بسیاری مانند سرعت، امنیت و سهولت در استفاده دارند. سبک می باشند، به راحتی قابل نصب هستند، برای مکان های مختلفی مانند درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ایمنی بسیار بالا و ضد سرقت هستند. کرکره ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد آن ها، در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مراکز و کمپانی ‌های متعددی در ایران تولید کننده انواع کرکره های برقی هستند. یکی از باسابقه ‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها شرکت دیاکو است. این شرکت در ساخت و تولید انواع کرکره های رقی و تجهیزات جانبی مانند جک و سنسورهای مختلف سابقه دارد و عملکرد خوبی را در این حوزه از خود به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز