خبرگزاری کار ایران

موتور ویبره یا ویبراتور صنعتی چیست؟ راه خرید آنلاین و قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۶۱

یکی از وسایل بسیار کاربردی در بسیاری از صنایع موتور ویبره یا ویبره بدنه می‌باشد. به این دستگاه ویبراتور صنعتی نیز گفته می‌شود. این کالای اساسی نقش بسیار مهمی در صنعت دارد. اگر از مردم عادی سوال کنید که ویبراتور چیست؟ قطعا پاسخ خواهند داد که وسیله‌ای کاربردی در ساختمان سازی و تهیه سیمان بتن است.

در حالی که ویبراتور صنعتی در صنایع غذایی، صنایع نفت و پلیمر و صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی در هر صنعتی که نیاز باشد دستگاه‌ها به ارتعاش درآینده از ویبراتور استفاده می‌شود. برای افزایش آگاهی شما در این مقاله قصد داریم درباره ویبراتور و کاربردهای آن، خرید آنلاین موتور ویبره، انواع ویبراتور صنعتی و نحوه کار کردن این دستگاه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

موتور ویبره چیست؟

موتور ویبره یا ویبراتور صنعتی دستگاه الکتریکی پرکاربردی است که با استفاده از آن می‌توان روی بدنه یا سطوح خارجی اجسام مختلف ارتعاش و لرزش ایجاد نمود. صنایعی که در آن از موتور ویبره کوچک یا بزرگ استفاده می‌شود شامل الک‌های صنعتی، صنایع غذایی، فیدرها، ماشین‌های سازبندی میوه، دستگاه‌های خشک‌کن، سورترها، موزائیک سازی، دستگاه‌های توزین، دستگاه‌های پاکسازی یا صیقل دهنده، آردسازی، ماشین‌های ساخت قالب بتن و غیره می‌باشند‌. بیشتر مواقع ویبراتورهای صنعتی خارجی مزایای بیشتری از ویبراتورهای داخلی دارند. این موتورها با نام‌های موتور ارتعاشی، ویبره بدنه، الکترو ویبره و ویبراتور نیز شناخته می‌شود. ویبراتورها به دلیل وجود وزنه‌هایی که در دو سمت شافت دستگاه قرار دارند، به محض روشن شدن شروع به لرزش و ارتعاش می‌کند. برای آشنایی بهتر با ویبراتور آن را با یک مثال توضیح می‌دهیم‌. حتماً بارها اتفاق افتاده که دستگاه تلفن همراه خود را روی حالت ویبره یا لرزش قرار دهید. این ویبراتور باعث می‌شود که در بدنه گوشی شما لرزش و ارتعاش ایجاد شود‌. عملکرد ویبراتورهای صنعتی نیز شباهت زیادی به ویبره موبایل دارد. با این تفاوت که ویبراتور یک دستگاه صنعتی است که از مواد چدنی و آلومینومی ساخته می‌شود. سایز موتورهای ویبره نسبت ویبره موبایل بسیار بزرگ است و ضرباتی که ویبراتور به بدنه یک دستگاه وارد می‌کند، خیلی بیشتر از ویبره تلفن همراه است.

نحوه عملکرد موتور ویبره به چه شکلی است؟

دستگاه موتور ویبره دارای یک موتور پرقدرت است که باعث تولید ارتعاش و لرزش می‌شود‌. این لرزش و ارتعاش به وسیله حرکتی یکدست به بدنه خارجی دستگاه‌های صنعتی انتقال می‌یابد. به طور کلی ساز و کار این نوع موتورها پیچیدگی زیادی ندارد. تصور کنید که دو لنگ به دو سر یک الکتروموتور اتصال یافته است. لنگ‌ها به شکل نیم دایره هستند. در زمان چرخش موتور و ایجاد نیروی گریز از مرکز لنگ‌ها ضربه وارد می‌کنند. در صورتی که لنگ‌ها شکل دایره بودند هرگز نمی‌توانستند ضربه‌ای ایجاد کنند. گردش موتور باعث ایجاد ضربه‌هایی متناوب می‌شود. گاهی تعداد این ضربه‌ها در هر دقیقه به 3000 مرتبه می‌رسد. ضربه‌ها دارای دامنه حرکت خیلی کم و تعداد خیلی زیاد هستند. سیم پیچی موتورهای ویبراتور باید به گونه‌ای باشد که در زمان کار کردن باعث داغ شدن زیاد موتور نشود زیرا هیچ گونه خنک سازی در این موتورها وجود ندارد. در طراحی و ساخت آن نیز باید به محل قرارگیری بلبرینگ‌ها توجه کرد زیرا به صورت مداوم تحت فشار و ضربه هستند.

موتور ویبره یا ویبراتور صنعتی چیست؟ راه خرید آنلاین و قیمت

آشنایی با انواع ویبراتور صنعتی

1- ویبره بدنه پایه‌دار

ویبره بدنه پایه‌دار یا Foot mounted بیشتر در سرند یا الک صنعتی یا میز ویبره کاربرد دارد. این ویبراتور در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و هر یک از آن‌ها دارای توان، قدرت، سرعت و ابعاد متفاوتی می‌باشد. ظاهرویبراتور پاایه‌دار شباهت زیادی به الکتروموتور دارند فقط تنها تفاوت آن‌ها این است که علاوه بر چرخش به صفحه یا ماشین ضربه هم وارد می‌کنند. تقریباً 80 درصد از موتورهای ویبره که در بازار به فروش می‌رسند از نوع پایه‌دار می‌باشند. به طور کلی استفاده از این نوع موتور ویبره رایج‌تر است. موتور ویبره کوچک که ویبراتور میکرو نیز به آن گفته می‌شود‌، معمولا به صورت پایه دار هستند.

2- ویبراتور فلنجی

ویبراتور فلنجی یا Flanged نحوه کار و عملکردی شبیه ویبراتور پایه‌دار دارد. این دو نوع موتور ویبره فقط در شکل پوسته و ساختارشان یا هم فرق دارند. از اسم این نوع ویبراتور می‌توان فهمید که دارای فلنج است و تنها یک سمت آن به دستگاه اتصال یافته است. کاربرد ویبره فلنجی با ویبراتور پایه‌دار متفاوت است. برای این که بتوانید لرزش‌های و حرکات دایره‌ای با ویبراتورهای صنعتی ایجاد کنید، ابتدا باید بر روی صفحه عمود بر دستگاه یک ویبراتور پایه‌دار نصب نمایید و ویبراتور فلنجی را برای سهولت کار مورد استفاده قرار دهید.

کاربردهای موتور ویبره

پاک کردن غلات و حبوبات: یکی از مهمترین کاربردهای ویبراتوراین است که در صنایع غذایی به پاک کردن غلات و حبوبات در دستگاه بوجاری کمک می‌کند. ویبراتور با ایجاد لرزش در دستگاه بوجاری باعث می‌شود که سنگ‌ها و آشغال‌هایی که در داخل غلات و حبوبات وجود دارند، جدا شوند.

حباب‌گیری در قالب‌های بتن: یکی از رایج‌ترین کاربردهای ویبراتوردر صنعت این است که در قالب بتن از این دستگاه استفاده می‌شود. وقتی ویبراتور باعث لرزش و ارتعاش قالب بتن می‌شود، از باقی ماندن حباب داخل قالب بتن جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود سطح قالب بتن صاف و یکدست باشد.

کمک به خشک شدن شن و ماسه: ویبراتور صنعتی برای لرزندان دستگاه‌های خشک کننده شن و ماسه نیز کاربرد دارند. ارتعاشات ایجاد شده توسط ویبراتور باعث آبگیری ماسه‌هایی می‌شود که در داخل تورهای ضدسایش قرار داده شده‌اند.

استفاده از ویبراتور در میز ارتعاشی: ویبراتور در میزهای ارتعاش به ساخت سنگ‌های مصنوعی و قطعه‌های بتنی کمک می‌کند. میزهای ارتعاشی شباهت زیادی با میزهای صنعتی دارند. همانطور که می‌دانید ویبره در این میزها نقش بسیار مهمی دارد.

کمک به موزائیک سازی: از الکترو ویبره در دستگاه‌های موزائیک سازی نیز استفاده می‌شود. بخش عمده تولید موزائیک از بتن شکل یافته است. برای با کیفیت شدن موزائیک‌ها نباید هیچ حبابی در داخل آن وجود داشته باشد. ویبراتور کمک می‌کند که حباب‌های داخل بتن موزائیک به خوبی خارج شوند.

هنگام خرید ویبراتورهای صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

موتور ویبره یا ویبراتور صنعتی چیست؟ راه خرید آنلاین و قیمت

در هنگام خرید موتور ویبره باید پنج نکته اساسی را مورد توجه قرار دهید. اولین نکته توجه به نیروی گریز از مرکز می‌باشد. مشخصه نیروی گریز از مرکز یا ضربات را در هنگام خرید موتور ویبره فراموش نکنید. نکته دوم توجه به سرعت موتور ویبراتور است. تفاوت در سرعت موتور دامنه حرکتی مختلفی ایجاد خواهد کرد. توان موتور نیز نکته‌ مهمی است. هر چه توان موتور بیشتر باشد سرعت موتور و میزان ضربه نیز افزایش می‌یابد. توجه به مقدار آمپراژ مصرفی موتور ویبراتور را در هنگام خرید ویبره بدنه فراموش نکنید. موتورهای ویبره با کیفیت مصرف آمپر پایینی دارند. داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی نکته آخریست که توجه به آن در خرید ویبره بدنه حائز اهمیت است. شرکت سام تجهیز افزار خاور میانه به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تأمین تجهیزات برای صنایع، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورتوهای ویبره متنوع از جمله موتور ویبره kemp و برندهای دیگر این دستگاه را با قیمت مناسب عرضه به فروش می‌رساند. فروش موتور ویبره توسط این شرکت به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش انجام می‌شود. تضمین کیفیت و قیمت مناسب، ارسال ارزان و سریع ویبراتورهای صنعتی به همه مناطق کشور از ویژگی‌های خدمات سام تجهیز می‌باشد.

راه خرید آنلاین و قیمت موتور ویبره

 برای سفارش خرید آنلاین و مشاهده قیمت برندهای مختلف موتورهای ویبره می‌توانید به سایت samtajhiz.com مراجعه کنید. این سایت متعلق به شرکت سام تجهیز است. در این سایت انواع مختلف دستگاه‌های ویبراتور را به همراه ویژگی‌های آن‌ها مشاهده خواهید کرد. در بازار ایران ویبرانورهای ایرانی، ترکیه‌ای، چینی و ایتالیایی به فروش می‌رسند. قیمت ویبراتورها به عوامل مختلفی بستگی دارد کشور تولیدکننده دستگاه، برند دستگاه، قدرت و توان موتور دستگاه می‌باشد. این سه عامل تأثیر بسزایی در انتخاب مشتری و در خرید موتور ویبره دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز