خبرگزاری کار ایران

موکت تایل چیست و از کجا با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۳۰

موکت تایل چیست؟

موکت تایل به موکت هایی گفته می شود که در ابعاد مشخص عموما 50*50 تولید می شوند. موکت تایل ها دارای لایه زیره ضخیم تر هستند که باعث ثبات و حفظ ظاهر تایل موکت است. از آنجا که موکت تایل بیشتر برای کاربری ادارای و اماکن پرتردد توصیه می شود، الیاف آن به صورت لوپ بافته می شوند.

الیاف بافته شده به صورت لوپ مقاومت خوبی در برابر تردد بالا از خود نشان می دهند و به مرور زمان کمتر دچار آسیب و خرابی می شوند. توصویه کارشناسان موکت برای ادارات، نمایشگاه ها، سالن های کنفرانس و اماکن تجاری، استفاده از موکت تایل با بافت لوپ است چرا که این نوع موکت بیشترین مقاومت را در برابر رفت و آمد و تردد دارد.

قیمت و خرید موکت تایل

موکت تایل ها به دلیل لایه زیرین متفاوت و مقاومی که دارند، محدوده قیمت بالاتری نسبت به بیشتر موکت های رول دارند. لایه بکینگ این نوع موکت از شکل الیاف به شدت حمایت می کند و چهارچوب تایل را حفظ می کند. بدون وجود این لایه، موکت شما پس از مدتی و در تردد بالا دچار بد فرمی خواهد شد پس قیمت بالایی که برای برخی مدل های موکت تایل می پردازید کاملا ارزشمند و سودمند خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت قیمت و خرید موکت اداری همواره به نسبت قیمت و خرید موکت مسکونی هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. دلیل این امر ویژگی های متفاوتی است که ما از موکت اداری یا موکت تایل انتظار داریم. جنس لایه زیرین متفاوت، ماندگاری بالاتر، جنس الیاف، مقاومت الیاف در برابر حجم تردد بالا، سادگی در نظافت و تمیز کردن، مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن و غیره از جمله این ویژگی ها هستند. شاید بر خی از این ویژگی ها در هر دو کاربری اداری و مسکونی مشترک باشند اما برخی از آ« ها نیز مختص کاربری اداریست و برای منازل استفاده چندانی ندارند. اینجاست که متوجه می شویم هزینه بالایی که بابت قیمت و خرید موکت اداری یا قیمت و خرید موکت تایل می دهیم بیهوده نیست و در دراز مدت برای ما یک سرمایه گذاری مفید محسوب خواهد شد.

موکت تایل چیست و از کجا با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

از آنجا که قیمت و خرید موکت تایل برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت، خوب است پیش از اقدام به خرید مطمئن شوید که انتخاب درستی برای کاربری خود داشته اید. موکت تایل انتخابی ایده آل برای کتابخانه ها، نمایشگاه ها، ادارات، سالن های همایش و کنفرانس، مراکز تجاری و به طور کلی فضاهای پرتردد است. قبل از اقدام به خرید، حتما راهنمای خرید موکت را بررسی کنید.

استفاده از موکت تایل به عنوان کفپوش اماکن پرتردد، به کاهش صدا در فضا کمک بسیار زیادی می کند که این یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از این نوع موکت است. رفت و آمد و تردد بر روی این موکت هیچ صدای اضافی تولید نمی کند و حتی جابه جا کردن اجسم سنگین نیز در صورتی که اصولی انجام بشود مشکلی برای این موکت ایجاد نخواهد کرد. برای نقل و انتقال اجسام سنگین مانند میز و صندلی های اداری خوب است توجه کنید که این کار به درستی انجام شود تا آسیبی به الیاف موکت وارد نشود و به اصطلاح نخ کش نشوند. برای انجام این کار بهتر است که وسایل چرخدار را به آرامی روی موکت جابه جا کنید اما وسایل سنگین مثل میز را روی موکت نکشید، بلکه بلند کرده و سپس اقدام به جابه جایی آن کنید.

در صورت آسیب دیدن موکت بر اثر جابه جایی یا آسیب های دیگر، نگران موکت گرانبهای خود نباشید. می توانید به راحتی تایل آسیب دیده را خارج کرده و یک تایل جدید جایگزین نمایید. در واقع این یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از موکت تایل است. اینکه در صورت آسیب دیدن قسمتی از موکت، نیاز به تعویض کل موکت نخواهید داشت و تنها با جابه جا کردن تایل آسیب دیده موکت شما مثل روز اول سالم و زیبا خواهد بود.

نصب و نگهداری موکت تایل

نصب موکت تایل بسیار ساده است و حتی در بسیاری موارد به نصاب نیز نیاز نخواهید داشت. آنچه در نصب موکت تایل اهمیت دارد این است که زیرسازی شما درست و مناسب باشد. زیرسازی درست یعنی کف صاف و مسطح باشد و دارای برجستگی های درشت یا شیب محسوس نباشد. در این صورت می توانید تایل های موکت را مانند بازی های کودکانه در کنار هم بچینید. همچنین می توانید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و از چند زنگ موکت تایل، تصاویر زیبا و کاملا منحصر به فرد بسازید. این تایل ها سنگین هستند و در بسیاری از موارد حتی نیاز به چسب برای چسباندن آن ها به کف نخواهید داشت. فراموش نکنید که چند تایل زاپاس برای مواقع ضروری داشته باشید تا در صورتی که یک تایل آسیب دید یا دچار لکه شد بتوانید به سادگی آن را تعویض کنید تا ظاهر کلی کارتان خراب نشود.

نظافت موکت تایل عموما کار ساده ای است. دلیل این امر استفاده از الیاف لوپ با ارتفاع الیاف کم است. وقتی ارتفاع الیاف کم باشد دیگر نگران ذرات غبار یا آشغال های پنهان در بین الیاف نخواهید بود. کافی است با استفاده از جاروبرقی به صورت روتین موکت خود را جارو بکشید. همین کار به ظاهر ساده موکت شما را تمیز خواهد کرد و هیچ آشغال یا گرد و غباری در بین الیاف باقی نخواهد گذاشت.

از آنجا که موکت تایل عموما در مکان هایی نصب می شود که مردم با کفش در آن تردد دارند، ممکن است پس از مدتی احساس کنید که موکتتان کثیف شده یا به اصطلاح چرک مرده شده است. برای این کار و تمیز کردن موکت می توانید به راحتی از دستمالی مرطوب و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. مواد شوینده مورد استفاده شده در سلامت موکت بسیار مهم و تاثیرگذار است پس حتما از مواد استاندارد و مناسب موکت استفاده کنید. همچنین می توانید از دستگاه های مناسب شستشوی موکت استفاده کنید و محدودیتی در این مورد نخواهید داشت.

خرید موکت تایل

برای آگاهی از قیمت و خرید موکت اداری یا قیمت و خرید موکت تایل کافیست با فروشگاه اینترنتی کفپوشان تماس بگیرید. کفپوشان به راحتی و سریع نمونه های موجود را در اختیار شما خواهد گذاشت، از محل پروژه شما بازدید خواهد کرد، بهترین گزینه را در محدوده بودجه شما معرفی خواهد کرد و در نهایت سریع و بی دردسر محل شما را زیبا و آماده خواهد کرد. پس برای تماس با کفپوشان همین حالا اقدام کنید و خریدی سریع و راحت را با کفپوشان تجربه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز