خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سمساری و مزیت خرید جنس دست دوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۴۰

سمساری از آن دسته مشاغل قدیمی میباشد که ممکن است خیلی به گوشمان خوش نیاید اما در وضعیت اقتصادی کنونی این شغل به یکی از مشاغل حیاتی تبدیل شده است و اصطلاحا کار راه انداز است.

به عنوان مثال بسیاری از افراد در شهرستان ها به مشکل بر می خورند و مجبور هستند برای کار به شهرهای بزرگی مثل تهران بروند و مستقل زندگی کنند. از طرفی هزینه خرید وسایل نو و دست اول را ندارند؛ بنابراین می توانند از طریق سمساری ها وسایل مورد نظر را به نصف قیمت و حتی پایین تر اما با کیفیت مناسب تهیه کنند. زیرا افراد مرفه زیادی هستند که عادت دارند هر ساله یا چند سال یکبار بسیاری از وسایل منزل خود را تعویض کنند و وسایل قدیمی را به سمساری ها می فروشند. در ادامه این مقاله از سمساری سمسارچی همراه ما باشید.

آشنایی با سمساری

سمساری نوعی واسطه گری است که بیشتر برای خرید و فروش وسایل دست دوم منزل استفاده می شود. یعنی همانطورکه نزد املاک می روید تا خانه ای را بخرید، می توانید نزد سمساری وسایل خانه را تهیه کنید. اما تفاوت سمساری با مغازه های فروش لوازم خانگی مانند انواع لوازم برقی یا سرویس خواب و موارد دیگر این است که تمامی جنس های موجود در مغازه های سمساری برای مدتی چه کوتاه و چه بلند، توسط افراد دیگری استفاده شده اند و برای شما دست دوم محسوب می شوند. بسیاری از افرادی که می خواهند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند و نمی توانند وسایلشان را با خود ببرند یا افرادی که از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند و عادت کرده اند هر ساله بخشی از وسایل خانه را تعویض کنند، آن ها را با قیمت پایین به سمساری می فروشند و پولش را نقدا و بدون دردسر دریافت می کنند.

سمسار نیز با توجه به کیفیت جنس و میزان کارکرد آن روی وسیله مورد نظر، قیمت گذاری کرده و کمی بالاتر از مقداری که آن را خریده به مشتریانی که به لوازم ارزان تر و دست دوم نیاز دارند می فروشد. تفکر اشتباهی که در مورد سمساری وجود دارد این است که تمامی لوازم موجود در آن کهنه و ازکارافتاده اند و یا بسیاری از افراد خرید وسایل دست دوم را کاری ناشایسته می دانند. اما باید این را بدانید با این که وسایل سمساری دست دوم هستند، اما لزوما همه آنها کهنه و به درد نخور نیستند. همچنین لزومی ندارد افرادی که برای کار یا تحصیل مجبور به زندگی در شهر دیگری هستند و به خصوص افرادی که قرار است بعد از مدتی دوباره به شهر خود برگردند در این وضعیت اقتصادی وسایل نو و گران تهیه کنند. بنابراین وجود سمساری ها برای بسیاری از افراد جامعه الزامی است تا بتوانند راحت تر زندگی کنند.

سمساری در سعادت آباد تهران

تماس با ما: 09122725127 سمساری در سعادت آباد تهران )

لوازم دست دوم را به راحتی بفروشید

در حال حاظر در شهر بزرگی مثل تهران اغلب افراد به دنبال خرید لوازم خانگی دست دوم هستند تا بتوانند با پرداخت بهایی کمتر لوازم مورد نیاز خود را تامین کنند. سمساری شریعتی با ایجاد سهولت در خرید و فروش لوازم دست دوم منازل و یا سازمان‌ها در هر نقطه‌ای از شهر تهران که باشید آماده خدمات دهی به شما خواهد بود. در حال حاضر شعبه‌های ما در محله‌های پاسداران، شریعتی و غرب تهران فعال می باشند.

خریدار لوازم دست دوم در شمال تهران

جستجو در سطح کلان شهر تهران برای یافتن سمساری زمان بر و دشوار است ، کافی است با ما تماس بگیرید ، در کوتاهترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهیم بود.

شعبه تهران پارس: 09122725127 سمساری در تهران )

مزیت های خرید جنس دست دوم

خرید اجناس دست دوم همیشه هم بد نیست. این عمل با مزایایی نیز همراه است. در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت.

قیمت مناسب

مهم‌ترین مزیت خرید این نوع وسایل و لوازم در قیمت آن‌ها است. لوازم دست دوم تفاوت قیمت زیادی با وسایل نو دارند. از همین رو در برخی مواقع ،انتخاب اصلی افراد خرید این نوع اجناس است.

کیفیت اجناس دست دوم

علت های مختلفی مثل تورم، گرانی مواد اولیه و … باعث شده اند تا کالاهای جدیدتر، دوام و کیفیت کالاهای قدیمی را نداشته باشند. برای خرید لوازم دست دوم می‌توانید پول کمتری در ازای خرید یک جنس باکیفیت‌تر پرداخت کنید. اما برای خرید کالای نو باید قیمت بیشتری بپردازید با کیفیت پایین تر.

تنوع داشتن

همانطور که گفتیم خرید لوازم دست دوم از اجناس نو قیمت پایین تری دارند. به همین علت افراد راحت تر می توانند آنها را تعویض کنند. تعوسض وسایل از دلزدگی آدم جلوگیری می کند.

 برای مثال وقتی یک دست مبلمان دست دوم خریداری کرده‌اید نیازی نیست برای سال های بسیار از آن استفاده کنید تا هزینه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید؛ جبران شود. به همین علت می‌توانید پس از گذشت مدت کوتاهی، آن را با مبلمان جدید تعویض نمایید.

اگر از آن دست افرادی هستید که وسایل و لوازم اعم از لوازم منزل یا لوازم الکترونیکی، خیلی زود شما را دلزده می‌کند از خرید وسایل دست دوم غافل نشوید. البته به‌شرطی که از افراد یا مکان‌های معتبر خرید کنید.

کمک به کاهش قیمت کالاهای نو

بازار فروش بر اساس عرضه و تقاضا استوار است. وقتی میزان خرید از سمساری ها افزایش پیدا کند، ناخواسته میزان تقاضای برخی کالاها کاهش پیدا می‌کند. از همین رو، قیمت این لوازم در بازار فروش کاهش می‌یابد.

جلوگیری از خروج ارز در کشور

در سال مقدار زیادی ارز برای خرید لوازم خانگی یا لوازم الکتریکی و... از کشور خرج می شود. اگر خرید لوازم دست دوم تبدیل به فرهنگ تبدیل شود از خروج ارز جلوگیری می کند.

معایب و ایراد های خرید اجناس دست دوم

این روش خرید، دارای مزایای زیادی است. نمی‌توان گفت که کالاهای دست دوم، اغلب قابل استفاده نیستند. بسیاری از این کالاها برای مدت بسیار کوتاهی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اما فقط به دلیل اینکه فرد خریدار صاحب اول آن نیست به عنوان کالای استوک یا دست دوم فروخته می‌شوند. در کل نمی توان گفت خرید لوازم  دست دوم ایرادی ندارد.

جنس دوم استهلاک بالایی دارد

در بین اجناس دست دوم، کالاهای تمیز و خوبی را می توان پیدا کرد. اما این اجناس استهلاک بالایی دارند. ممکن است زود خراب شوند.

خراب شدن زود هنگام

ممکن است در حین خرید وسایل دست دوم یا پس از چندبار تست آن از کیفیت عملکرد دستگاه راضی باشید. اما بسیاری از این کالاها به‌ویژه کالاهای برقی، ممکن است تعمیر شده باشند و پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی خراب شوند. خرید این‌گونه لوازم به نوعی مانند خرید هندوانه است و نمی‌توان خوب و بد آن را از روی ظاهر تشخیص داد.

ظاهر کهنه

اگرچه خرید از سمساری ، مزایایی را به دنبال دارد؛ اما چنین کالاهایی هرگز، ظاهر یک وسیله نو را ندارند. البته ممکن است استثناً در بین آن‌ها کالاهایی که بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پیدا شود. اما به‌طورکلی، این اجناس اغلب ظاهر نو و آراسته‌ای ندارند.

کاهش تولید کارخانجات داخلی

با همه گیر شدن فرهنگ خرید لوازم دست دوم ، تقاضا برای خرید لوازم نو، کاهش یافته؛ درنتیجه کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده برخی وسایل با کاهش تقاضا مواجه خواهند شد. این امر سبب کاهش تولید این کارخانه‌ها و درنهایت ورشکستگی آنان می‌شود.

منبع: شرکت سئو مهام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز