خبرگزاری کار ایران

نحوه قیمت‌گذاری و عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی سایت با وردپرس

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۹۹۱

قیمت طراحی سایت وردپرس به عوامل متعددی مانند نوع سایت، استفاده از قالب‌های آماده یا اختصاصی، سرعت، آموزش استفاده از سیستم مدیریت محتوا، پشتیبانی، رابط کاربری و تجربه کاربری سایت بستگی دارد. در یک سایت وردپرسی باید تمام این آیتم‌ها مدنظر قرار بگیرند و به بهترین شکل ممکن انجام شوند.

در سال‌های اخیر وردپرس به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا تبدیل شده است؛ به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سایت‌های شخصی، شرکتی، فروشگاهی و ... از وردپرس استفاده کنند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید با استفاده از ساده‌ترین روش‌ها، وب‌سایت خود را آپدیت کنید و یا امکانات موردنیازتان را به کمک افزونه‌های بی‌شماری که برای وردپرس ساخته شده است، به سایت خود اضافه کنید. همچنین قیمت طراحی وردپرس نسبت به طراحی سایت با شیوه‌های دیگر بسیار مناسب‌تر است. شاید به همین دلیل اکثر افرادی که در ابتدای شروع یک کسب و کار آنلاین و یا معرفی کسب و کارشان در فضای وب هستند، ترجیح می‌دهند که از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنند. البته به خاطر داشته باشید که عوامل متعددی در کاهش یا افزایش هزینه‌های طراحی سایت با وردپرس وجود دارد که ما در ادامه این مطلب به طور مفصل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قیمت طراحی سایت وردپرس به چه عواملی بستگی دارد؟

در ابتدا بهتر است بدانید که میزان خواسته‌ها و امکاناتی که می‌خواهید سایت شما آن‌ها را داشته باشد، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت طراحی سایت با وردپرس است. در واقع اگر خواسته شما طراحی یک سایت شخصی ساده با امکانات حداقلی باشد، قطعاً هزینه نهایی طراحی سایت شما کمتر از زمانی خواهد بود که یک سایت فروشگاهی با امکانات کامل نیاز داشته باشید زیرا در یک سایت فروشگاهی باید امکانات مختلفی مانند درگاه پرداخت، سبد خرید و... وجود داشته باشد؛ در حالی که سایت‌های شرکتی به این امکانات احتیاجی ندارند. علاوه بر این زمانی که برای طراحی و راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی صرف می‌شود بسیار بیشتر است؛ پس بالاتر بودن قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس کاملاً منطقی است.

برخی دیگر از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند در تعیین قیمت طراحی سایت با وردپرس مؤثر باشند؛ عبارت‌اند از:

انتخاب نوع قالب

قالب‌های وردپرسی آماده بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای طراحی سایت استفاده کنید. استفاده از قالب آماده در کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی سایت تأثیر بسیار زیادی دارد؛ با این حال باید در نظر داشته باشید که قالب‌های آماده محدودیت‌هایی را به همراه دارند. به عنوان مثال ممکن است اگر در آینده بخواهید بخش دیگری را به سایتان اضافه کنید، با مشکلاتی رو به رو شوید؛ در حالی که قالب‌های وردپرسی که از ابتدا کدنویسی می‌شوند، معمولاً چنین مشکلاتی را برای شما ایجاد نخواهند کرد.

 انتخاب این که قالب سایت شما از ابتدا به صورت اختصاصی کدنویسی شده باشد و یا از قالب‌های آماده برای طراحی سایتتان استفاده شود، در تعیین قیمت طراحی سایت با وردپرس تأثیر چشم‌گیری دارد زیرا کدنویسی اختصاصی نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت که به همین میزان هزینه‌های نیروی انسانی نیز افزایش پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید که قالب‌های آماده می‌توانند تا حدود زیادی بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند؛ پس اگر بودجه محدودی برای طراحی سایت خود در نظر گرفته‌اید، انتخاب طراحی سایت با قالب آماده می‌تواند برای شما بسیار ایده‌آل باشد.

نحوه قیمت‌گذاری و عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی سایت با وردپرس

سرعت سایت

فرض کنید بر روی یک سایت کلیک کرده‌اید؛ اما پس از گذشت چند ثانیه هنوز سایت لود نشده است. در چنین موقعیتی چه عکس‌العملی از خود نشان خواهید داد؟ قطعاً شما نیز مانند اکثر افراد ترجیح می‌دهید که از یک سایت دیگر برای پیدا کردن جواب سؤالاتتان و یا خرید محصولات و خدمات مورد نیازتان استفاده کنید. به همین دلیل بالا بودن سرعت سایت برای جذب مخاطبان جدید و حتی بالا بردن میزان رضایت کاربران فعلی سایتتان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تأثیر مستقیم سرعت سایت شما بر روی رتبه آن در موتورهای جستجوگر است.

یکی از آیتم‌های مهمی که می‌تواند سئو سایت شما را ارتقا دهد، بهبود سرعت سایت است. برای افزایش سرعت سایت باید نکات زیادی را در نظر داشت. به عنوان مثال کاهش حجم ویدئوها یا عکس‌هایی که بر روی سایت بارگذاری می‌شوند و بهینه‌سازی کدهای سایت که توسط برنامه نویسان انجام می‌گیرند، تأثیر به سزایی در افزایش سرعت سایت شما خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است طراحی سایت وردپرسی خود را به شرکت‌های حرفه‌ای و معتبری که در این زمینه از دانش و مهارت بالایی برخوردارند، بسپارید.

آموزش سیستم مدیریت محتوا و پشتیبانی از سایت

 همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم؛ مدیریت محتوا به کمک وردپرس کار چندان دشواری نیست و شما طی یک یا چند جلسه آموزشی می‌توانید به راحتی مطالب مختلفی را در سایت خود به‌روزرسانی کرده و یا مشخصات محصولات جدید خود را در آن وارد کنید. بسیاری از شرکت‌های طراحی وب با در اختیار گذاشتن فیلم‌های آموزشی و یا برگزاری جلسات حضوری این امکان را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند که بتوانند استفاده از این سیستم مدیریت محتوا را یاد بگیرند و از امکانات آن به شیوه صحیح استفاده کنند؛ پس به خاطر داشته باشید که آموزش سیستم مدیریت محتوا به کارفرمایان و مدت زمانی که شرکت پشتیبانی از سایت شما را بر عهده می‌گیرد، در افزایش قیمت طراحی سایت وردپرس تأثیرگذار خواهد بود.

نحوه قیمت‌گذاری و عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی سایت با وردپرس

تجربه کاربری و رابط کاربری

یک سایت حرفه‌ای باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند بیشترین رضایت کاربران را به دست بیاورد و این کار بدون توجه به رابط کاربری و تجربه کاربری امکان‌پذیر نخواهد بود. اگر نمی‌دانید که تفاوت رابط کاربری و تجربه کاربری چیست؟ باید بگوییم که رابط کاربری در ظاهر سایت شما قابل مشاهده است. در واقع المان‌های گرافیکی، تصاویر و صفحاتی که برای بخش‌های مختلف سایت طراحی می‌شوند مربوط به رابط کاربری یا UI هستند و به کاربران سایت شما کمک می‌کنند که بتوانند به بخش‌های مختلف سایت، راحت‌تر دسترسی داشته باشند. تجربه کاربری یا UX نیز مجموعه‌ای از کارهایی است که میزان تعامل کاربر با سایت را افزایش می‌دهد. انتخاب بهترین چیدمان برای بخش‌های مختلف سایت و برقراری ارتباط میان آن‌ها، بر عهده UX است. توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری تأثیر بسیار زیادی بر روی بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر دارد. افرادی که مسئولیت UX و UI یک سایت را بر عهده دارند، باید علاوه بر دانش کافی از تجربه بالایی نیز برخوردار باشند؛ به همین دلیل این مورد را نیز می‌توان از جمله عوامل مؤثر در افزایش قیمت طراحی سایت وردپرس دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز