خبرگزاری کار ایران

راهنمای کامل تعمیر مبل

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۷۹۲

زمانی که به تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود می رسید، باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید. تصمیم گیری در مورد مبلمان با یک مدل در ذهنتان اولین قدم برای ایجاد محیطی منسجم است که سلیقه شخصی تان را منعکس می کند . برای خرید مبلمان جدید لازم است تا مبلغ زیادی هزینه کنید. حال آنکه با تعمیر مبلمان و تعویض رویه مبل می توانید مبل های تو و با ظاهری جدید و شیک داشته باشید.

امروز مبل ها تبدیل به بخش مهم دکوراسیون منزل شده اند. انواع مختلف آن تولید و به بازار عرضه می شوند. نمونه هایی از آنها شامل مبل راحتی، مبل استیل، مبل چرم و... می شود. ممکن است به دلایل مختلفی مبلمان دچار آسیب هایی شود.

در این صورت یا باید آن را تعویض کنید و یا با تعمیر آنها ظاهری جدید به منزل خود ببخشید. تعمیر مبل میتواند در زمینه رویه کوبی و یا تعمیر چوب و کلاف باشد. در این مطلب با تعمیر انواع مبل و در کنار آن معرفی خدمات مبل کوثر در این زمینه آشنا می شوید.

تعمیرات مبل؛ رویه کوبی

قسمتی از وظایف یک رویه کوب مبل، رویه کوبی مبلمان قدیمی و از کار افتاده است. فراموش نکنید که پیش از اقدام به رویه کوبی، باید ابتدا تعمیرات لازم صورت گیرد. به عنوان مثال اگر قسمتی از مبل دچار شکستگی شده باشد، باید اول آن بخش را تعمیر کرد. همچنین در زمان تعمیر بهتر است که اسفنج های موجود نیز تعویض گردند. علاوه بر تمامی موارد مذکور، بررسی فنر و تسمه ها نیز از وظایف مهم رویه کوب می باشد.

در صورتی که قصد نوسازی مبل خود را با حداقل هزینه داشته باشید، می توانید از خدمات رویه کوبی مبل استفاده کنید. این امر باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد. زیرا با اعمال تعمیرات لازم بر روی مبلمان های قدیمی، دیگر نیاز به خرید مبل های تازه نخواهید داشت. برای شروع کار رویه کوبی، باید اول روکش پارچه ای مبل را شکافت و پارچه را جدا نمود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه رویه کوبی مبل میتوانید به سایت تعمیر مبل کوثر moblekosar.com مراجعه کنید.

تعمیرات مبل راحتی

یکی از انواع مدل های مختلف مبلمان منازل، مبل های راحتی است. این مدل بخاطر راحتی زیاد، طرفداران فراوانی دارد. به واسطه یک تعمیرات کامل و مناسب، می توانید مبل های فعلی خود را با توجه به تغییرات صورت گرفته در رنگ محیط و دکوراسیون داخلی منزل، دچار تغییرات چشمگیری کنید.

برخی افراد معتقدند اگر مبلمان منزل آنها دچار شکستگی و یا خرابی در پایه ها، دسته ها و یا حتی روکش شود، باید اقدام به تعویض آن نمایند. این در حالی است که می توان با تعمیر مبل راحتی انقضای استفاده از آنها را برای مدتی طولانی تمدید کنید. با اینکار دیگر هیچ اجباری بر خرید مبلمان جدید نخواهد بود.

راهنمای کامل تعمیر مبل

ساخت مبلمان راحتی به نحوی صورت می گیرد که معمولا ظریف کاری ندارد. در نتیجه این امر، تعمیرات مورد نیاز برای آنها به سهولت انجام می پذیرد. همچنین تعمیر مبل راحتی بسیار کم هزینه تر از مبل استیل است. موارد تاثیرگذار بر کیفیت یک مبلمان راحتی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از پارچه های با کیفیت برای ساخت
  • بررسی و دقت در ساخت کلاف مبل و کسب اطمینان از صحت آن
  • کمک گرفتن از یک تعمیرکار کاربلد و زبردست برای انجام تعمیرات مورد نیاز
  • به کار بردن متریال با کیفیت و مرغوب، باعث می شود طول عمر بالا مبل را تضمین کرد.

تعمیرات مبل استیل

درمورد تعمیر مبل استیل باید به نکته توجه داشت که در ساخت این نوع مبل، ظرافت های خاصی در نظر گرفته شده، که در اثر این ظرافت این مدل مبل آسیب پذیرتر می باشند و زودتر دچار آسیب می شوند. اما این مسئله ارتباط مستقیم با چگونگی استفاده از آنها دارد. در ادامه با برخی از آسیبات احتمالی برای این مدل مبل آشنا خواهیم شد.

این مدل ممکن است در ناحیه پایه ها دچار شکستگی شود. این امر مخصوصا در صندلی های مربوط به میز غذاخوری بیشتر اتفاق می افتد.

پارچه های این مبلمان ممکن است بعد از مدت زمان طولانی استفاده تغییر رنگ دهند.

قسمت هایی همچون تاج مبل، دسته ها ممکن است دچار شکستگی و یا زدگی شوند.

در برخی موارد به علت استفاده نادرست و یا طولانی مدت، شاهد تغییر در عملکرد فنر و یا کفی مبل باشیم. همچنین ممکن است اسفنج های به کار رفته در کف مبل به همراه محتوای موجود دچار نشست شوند.

تخریب پارچه و محتوای به کار رفته در قسمت پشتی مبل

شنیدن صداهایی شبیه جیرجیر که ممکن است از قسمت های مختلف مبل استیل شنیده شود نیز یکی از نشانه هایی است که نیاز به تعمیر را بیان می کند.

بعضی از تعمیرکاران مبل استیل، خدمات جانبی متنوعی را ارائه می کنند. یکی از این خدمات استفاده از روکش طلایی و یا رنگ کاری بخش های چوبی مبل می باشد. در زمان تعمیر مبل استیل امکان انتخاب جنس پارچه روکش مبل را برای افراد فراهم می نمایند. بعضی از آنها انواع خدمات تعمیر جزئی همچون کف مبل، دوخت، ارائه کوسن و یا حتی از بین بردن لکه ها را ارائه می کند.

راهنمای کامل تعمیر مبل

تعمیرات مبل چرم

به طور کلی خدمات مربوط به تعمیرات مبل چرمی در سه دسته گنجانده می شود. این دسته بندی را در ادامه معرفی کرده و شرح خواهیم داد.

  • مبلی که چرم آن پوسته شده

مسئله پوسته پوسته شدن، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که صاحبین مبل چرم را ناچار به تعمیر آن می کند. در برخی موارد نیز مشاهده می شود که روکش چرمی مبل جدا شده است و این امر جلوه و زیبایی مبل چرم را تحت تاثیر قرار می دهد. در این حالت، می توان برخی اقدامات را انجام داد. اولین گام برای تعمیر مبل چرم پوسته شده، از بین بردن پوسته های ایجاد شده می باشد. اما توجه داشته باشید که در حین انجام اینکار، پوسته پوسته شدن بیشتر نشود. دومین گام تهیه رنگ چرم و استفاده از آن جهت بازسازی و ترمیم قسمت آسیب دیده است. و در نهایت باید بعد از خشک شدن رنگ، در صورت نیاز مجددا مرحله رنگ آمیزی را تکرار کنید.

  • دومین آسیبی که در مبل های چرمی مشاهده می شود، پاره شدن چرم آن است.

دلایل ایجاد این مسئله متنوع است. مثلا ممکن است در اثر سوختی و یا پاره شدن با اشیائی تیز اتفاق بیافتد. جهت رفع این آسیب، باید پارچه چرمی هم رنگ با چرم فعلی تهیه کنید. در صورتی که موفق به پیدا کردن چرم هم رنگ نشوید، می توانید از یک قسمت مبل که کمتر در معرض دید قرار دارد، تکه ای را جدا کرده و از قسمت زیر ناحیه پارگی پینه کنید.

  • ممکن است روکش چرمی مبل دچار ساییدگی و یا خراش شود.

در این صورت ابتدا محل خراش را تمیز کنید، سپس پولیشی به رنگ چرم همراه با سرکه سیب بر روی آن ناحیه بمالید تا کم کم محو شود و سپس آن قسمت را مجددا رنگ کنید.

تعمیرات مبل؛ تعمیر چوب و کلاف

در قسمت های پیشین توضیحاتی مختص به تعمیرات و اهمیت کلاف و رویه کوبی ارائه شد. در این قسمت به شرح موارد لازم برای تعمیر چوب مبل می پردازیم. ساخت کلاف خام از ابتدایی ترین مراحل تولید مبل محسوب می شود. کلاف در واقع اسکلت اولیه مبل می باشد. هرچه این کلاف کیفیت بالاتری داشته باشد، به طور مستقیم بر روی طول عمر مبلمان تاثیر دارد. این روال ساخت به طور معمول در کارگاه های مخصوص انجام می شود. برای تعمیر شکستگی کلاف مبل ابتدا لازم است تا رویه و پارچه مبل جدا شود و سپس شکستگی را تعمیر کرد. به دلیل نیاز به ایزار آلات و تجهیزات معمولاً تعمیر کلاف در کارگاه انجام میشود. 

هرچه کلاف مبل کیفیت بالاتری داشته باشد، به طور مستقیم بر روی طول عمر مبلمان تاثیر دارد.

در صورتی که چوب مبل سالم است و فقط اندکی تغییر رنگ داده، می توانید با روش های زیر نسبت به تمیز کردن دوباره آن اقدام کنید.

  • استفاده از آب و صابون به همراه دستمالی از جنس پشمی و نسبتا زبر
  • برای حذف لکه های سفید روی چوب از الکل استفاده کنید.
  • جهت بالا رفتن عمر چوب مبل، می توانید از واکس کمک بگیرید.
  • استفاده از ماژیک های لکه بری نیز برای نوسازی چوب مبل موثر است.

بررسی جواز برای کلیه خدمات مربوط به مبلمان

در زمان خرید و تعمیر مبلمان و سایر وسایط منزل حتما به این نکته توجه داشته باشید که فقط ابا فروشگاه ها و تعمیرگاه هایی که مجوز های لازم را دارند, کار کنید.  از جمله مهم‌ترین نکات در مورد خدمات مربوط به مبلمان بررسی جواز کسب تعمیرکار است چرا که در صورت بروز مشکل می توانید از طریق اتحادیه مبل‌سازان و درودگران اقدام نمایید. یکی از کارگاه های معتبر تعمیر مبل معتبر دارای جواز کسب از اتحادیه مبلسازان و درودگران , تعمیر مبل کوثر است که با سابقه فعالیت بیشتر از دو دهه , به صورت تخصصی در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل فعالیت میکند. گروه مبل کوثر با تجربه و تخصص بالا , بهترین کیفیت را با مناسبترین هزینه به مشتریان خود ارائه میکنند. برای استعلام قیمت تعمیر مبل می توانید به سایت moblekosar.com مراجعه کنید و یا با شماره 02177055601 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز