خبرگزاری کار ایران

دکتر همتی در دیدار با آیت اله نوری همدانی :

سیاست های بانک ملی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۹۶۳

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید ، در منزل آیت اله نوری همدانی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد .

عبدالناصر همتی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت نظام بانکی ، ابراز داشت :بانک ها بالغ بر 87 درصد تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارند و ناگزیر باید در طرح های بزرگ حضور یابند تا آن طرح ها تحقق یابد .

 دکتر همتی حجم انتظارات از سیستم بانکی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود : بانک ها باید مورد حمایت قرار گیرند تا اقتصاد به حرکت درآید البته دولت هم بطور جدی این موضوع را در دستور کار قرار داده است .

وی در ادامه گفت : با اجرایی شدن برجام شرایط خوبی برای بانک ها ایجاد شده و تغییرات زیادی در این چند ماه اخیر در فعالیت های بین المللی بانک ها بوجود آمده است . در اثر تلاش های صورت گرفته و رفع تحریم ها ، جایگاه این بانک همانند گذشته ارتقاء یافته و آن اعتمادی که قبلا مردم به این بانک داشتند افزایش یافته است و این بانک بعنوان بزرگترین بانک کشور از نظر منابع و امکانات با تمام توان در حال ارائه خدمات به مردم کشور است .

دکتر همتی تصریح کرد : بانک ملی ایران سیاست های خود در سال جاری را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ، صادرات و اشتغال تنظیم کرده است .

آیت اله نوری همدانی نیز در این دیدار با عرض خیر مقدم به مسئولان بانک ملی ایران و تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین نظام اقتصادی اسلام و انواع عقود اسلامی پرداخت و گفت : پول باید در اجتماع ، چرخش و گردش داشته باشد و از طرف افراد دارنده پول در اختیار صاحب نیروی کار و فاقد سرمایه قرار گیرد تا بدین وسیله چرخ تولید و اقتصاد جامعه به درستی بچرخد . اشتغال و کار ایجاد شود و کشور آباد گردد .

 ایشان با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص حرمت ربا ، خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای هماهنگ تر ساختن بانکداری با شرع مقدس شد و ابراز داشت : ربا گناه بسیار بزرگی است و در هر زمان و مکانی باعث تخریب و انحطاط است و بانک ها باید به شدت از آن پرهیز کنند .

آیت اله نوری همدانی ، بانکداری غربی را شکل گرفته بر اساس ربا و قرض پول در برابر پول عنوان و تاکید کرد : اسلام این را قبول ندارد که پول در برابر پول باشد و بانک ها باید پول خود را در راه گسترش زراعت ، صنعت و تولید مصرف کنند . پول ها باید در اختیار افرادی که قدرت کار دارند ولی فاقد سرمایه هستند ، قرار گیرد و این همان اقتصاد مقاومتی است .

 دیدار دکتر همتی و ایت اله نوری همدانی پایان بخش سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به شهر مقدس قم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز