خبرگزاری کار ایران

از مسابقات سال‌گذشته خاطره خوبی ندارم؛

خاکسار: انگیزه‌هایم صد و استرسم صفر است

کد خبر : ۱۷۷۲۹۸

علیپور حریف توانمند و سرسختی است که رقابت با او باعثشده انگیزه ام برای پیشرفت بیشتر شود.

کم سن و سال ترین اردونشین تیم ملی کاراته بانوان که سال گذشته در امیدهای جهان در اسپانیا تا یک قدمی مدال پیش رفت اما به سکو نرسید، گفت: برای موفقیت در رقابت‌های پیش رو انگیزه‌ام " صد " و استرسم " صفر " است.

به گزارش ایلنا، طروات خاکسار گفت: من از مسابقات سال گذشته خاطره خوبی ندارم. شهریور ماه سال ۹۲ در لیگ جهانی در ترکیه در یک وزن بالاتر شرکت کردم و به حریف اتریشی که دارای رنکینگ ۳ جهان است نتیجه را واگذار کردم. دو ماه بعد در مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا نیز با اینکه از آمادگی خوبی برخوردار بودم و امید زیادی داشتم که بتوانم به مدال جهانی برسم، اما دستم به مدال نرسید.

خاکسار ادامه داد: در ۳ بازی مقابل سوئیس، اندونزی و چین بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان ۱۶ امتیاز گرفتم اما در بازی برابر ژاپن در حالی نتیجه را واگذار کردم که تمام ضربات اول از طرف من بود، اما داوران امتیاز را به کاراته‌کای ژاپنی دادند. نمی‌خواهم داوران را در این قضیه مقصر بدانم اما ۳ امتیاز من را ندادند و در عوض ۲ امتیاز به ژاپن داده شد که این خاطره تلخ، تجربه بزرگی برای من بود.

این اردونشین تیم ملی بانوان کاراته با اشاره به اینکه در رقابت‌های سوپر لیگ ۹۲ با ۸ مبارزه و ۸ بر برد به کار خود پایان داد؛ گفت: اسفند سال گذشته در جام باشگاه‌های آسیا در کویت شرکت کردم که موفق شدم روی سکوی سوم بایستم.

خاکسار که کم سن و سال ترین عضو اردوی تیم ملی بزرگسالان بانوان است، اظهار داشت: از حضور در اردوی بزرگسالان بسیار خوشحالم تمرینات با این نفرات باعثپیشرفت من شده و تجربه ام را بیشتر می کند.

وی ضمن تشکر از مربیانش که در طول این سال‌ها برای رسیدن او به تیم ملی زحمت کشیده اند، گفت: خوشبختانه جو خوبی در اردوی تیم ملی حاکم است، ما یک خانواده هستیم و این حس " باهم بودن " کاملاً مشهود است. تمام بچه‌ها برای نفرات اعزامی تیم به مسابقات دانشجویان جهان در مونته‌نگرو آرزوی موفقیت می‌کنند، همانطور که آنها هم برای تیم شرکت کننده در کاراته وان اندونزی آرزوی پیروزی دارند.

خاکسار در خصوص اینکه در لیگ جهانی با چه حریفانی مبارزه خواهد کرد، گفت: راستش را بخواهید من خیلی به حریفان فکر نمی کنم و بیشتر روی توانایی‌های خودم تکیه دارم. من کاراته کایی هستم که هم از تکنیک‌های پا خوب استفاده می کنم و هم از تکنیک های دست؛ ضمن اینکه یک بازیکن دو " گارده " هستم که این، کار را برای حریفان سخت می کند.

وی درخصوص رزیتا علیپور که حریفش در اردوی تیم ملی است، گفت: علیپور حریف توانمند و سرسختی است که رقابت با او باعثشده انگیزه‌ام برای پیشرفت بیشتر شود.

خاکسار در پایان با تاکید بر اینکه برای قهرمانی داشتن اخلاق و حفظ روحیه ورزشکاری بسیار حائز اهمیت است، گفت: دوست دارم یک روز قهرمان جهان شوم و برای رسیدن به این هدف تمام تلاشم را به کار می گیرم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز