خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با آقای صارم توحیدی : اثر تحریم ها به برق شهرک های صنعتی و اختلال در تابلو برق صنعتی کارخانه ها ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۵۰۱

قبل از اینکه به نیازها و مشکلات کارخانجات وگارگاها به انواع تابلوهای برق صنعتی و تجهیزات مورد استفاده در آنها بپردازیم، بهتر است در ابتدا توضیحی در مورد اینکه اصلاً آنها چه هستند بدهیم. تابلوهای برق صنعتی شامل محفظه‌ای معمولاً فلزی هستند که تجهیزات و قطعات مربوط به کنترل برق درون آنها نصب می‌شود. این تجهیزات و قطعات داخلی، بنا به کاربرد تابلو برق می‌توانند متفاوت باشند همچنین از دیگر کاربردهای تابلو برق، محافظت افراد در مقابل برق‌گرفتگی است. ضمن اینکه از تجهیزات درونی خود نیز در برابر تأثیر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

تابلو برق، تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی از قبیل سوئیچ‌ها، دستگیره‌ها و نمایشگرها را در ردیف‌های عایق‌بندی شده و به‌صورت منظم قرار می‌دهد تا کنترل، تعویض و تعمیر آنها توسط اپراتور به‌آسانی قابل انجام باشد دراین‌ بین، ممکن است لازم باشد که برخی از تابلو برق‌ های الکترونیکی ویژگی‌های خاصی از جمله تهویه مناسب برای کاهش دما، محافظت از اختلال فرکانس‌های رادیویی، یا قابلیت محافظت از تخلیه الکترواستاتیکی، را دارا باشند.

صارم توحیدی در ادامه افزودند :

در کارخانه ها و صنایع بسیار پیش می اید که دستگاه ها از کار می افتند و باعث توقف تولید و متضرر شدن شرکت ها و صنایع می شوند. این ایراد میتواد الکتریکی باشد یعنی مربوط به تابلو برق راه اندازی یا تابلو برق اصلی باشد

که در گذشته و قبل از تحریم ها با استفاده از نمونه های خارجی این مشکلات بسیار کمتر بودند. اما با شروع تولید داخلی (در زمان تحریم -که جای پیشرفت دارد)  بعضا دارای تفاوت هایی با نمونه خارجی هستند که از جمله این تفاوت ها مانایی ، دوام  و قابلیت نگهداری است .

صارم (هژیر) توحیدی  به این مورد باید بسیار توجه شود که:

نمونه های داخلی باید به فکر تحول در این صنعت باشند یا اینکه ما بعد از رفع تحریم برگردیم به واردات گسترده  زیمنس. علت این امر خرابی و دوام کم بعلاوه میزان پایینی از کارایی را می توان مثال زد .

در ادامه تاریخچه ای در این مورد  رو مطالعه خواهیم کرد:

تاریخچه صنعت تابلو سازی در صنعت برق ایران

در سال 1338 با توجه به افزایش تولید برق و واردات تجهیزات برقی ، عموما از شرکت زیمنس و نیاز به بومی سازی فعالیتها صنعتی و انجام تعمیرات تابلو های برق و  طراحی و ساخت انواع تابلوهای برق فشار ضعیف و متوسط در ایران با تاسیس شرکت های داخلی شروع بکار کار کرد.

بدین ترتیب بازسازی ،تعمیر و تکمیل تابلوهای ارسالی از شرکت زیمنس در حوزه فعالیتهای این شرکت ها قرار گرفته.البته شرکتهای معتبر اروپایی دیگری نیز از قبیل BBC ,AEG بصورت ضعیفتر در ایران فعایت خود را شروع کردند

نگرش به صنعت برق بعنوان یک صنعت زیر بنایی در برنامه چهارم عمرانی کشور باعث گسترش کارخانه زیمنس شد. بطوریکه این کارخانه از سال 1353 تحت عنوان شرکت زیمنس صنعتی فعالیت جدید خود را با مدیریت آلمانی آغاز کرد.

در گفت و گو با آقای صارم توحیدی : اثر تحریم ها به برق شهرک های صنعتی و اختلال در تابلو برق صنعتی کارخانه ها ؟

از شرکت زیمنس چه میدانید؟

اگر حتی به اندازه یک ماه در حوزه برق صنعتی فعالیت داشته باشید، محال است نام شرکت زیمنس را نشنیده باشید. این شرکت آلمانی یکی از غول های تجهیزات برق صنعتی در دنیا است. البته جالب است بدانید برق صنعتی تنها یکی از حوزه هایی است که زیمنس در آن فعالیت می کند.

تاریخچه شرکت زیمنس

تاسیس شرکتی به نام زیمنس در سال ۱۸۴۷ زمانی اتفاق افتاد که فردی به نام ارنست فون زیمنس به فکر داشتن یک شرکت برای خودش افتاد. بدین ترتیب ارنست موفق شد تا رسما در همان سال ۱۸۴۷ زیمنس را در برلین بنا کند.

در مورد ارنست فون زیمنس باید خدمتتان عرض کنم که در زمان تاسیس شرکت ۳۰ ساله بود. او به دنبال بهبود بخشیدن تلگرافی الکتریکی ساخته چارلز ویتستون و ویلیام فایر گیل کوک بود که توانست با جورج هالسکه پایه های شرکت زیمنس را بنا کنند.

ورود زیمنس به ایران

می توان گفت ارنست هولتزر بیشترین نقش را در ورود زیمنس به ایران داشته است. وی در سال ۱۸۶۴ و برای آموزش مهندسان تلگراف ایرانی به کشور سفر کرد و فعالیت آموزشی خود را در دارالفنون پی گرفت. در ادامه ارنست مدیریت پیاده‌سازی خطوط تلگراف از کاشان تا اصفهان و از اصفهان تا آباده را نیز بر عهده داشت. با کمک او، ایران صاحب اولین خطوط تلگراف داخلی شد.

درادامه باید از تلاش شرکت های داخلی جهت برطرف نمودن نیاز به واردات این صنعت را ستود .اما این نکته فراموش نشود که عدم واردات باعث میشود محصول تولید شده توان ایجاد انگیزه رقابت با محصولات خارجی  نداشته باشد

صارم توحیدی (هژیر توحیدی) مدیر عامل شرکت جلا گستر الماس تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز