خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۲ مگاواتی سهیمه برق استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۲۴۶

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: سهمیه برق این استان در روزهای گذشته به دلیل کاهش دما از سوی شرکت توانیر ۴۲ مگاوات افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید بهادیوند چگینی با اعلام این خبر گفت: سهمیه برق استان قزوین ۷۰۳ مگاوات بود که این رقم اکنون به ۷۴۵ مگاوات رسیده و باعث شده تا صنایع ما ۴۲ مگاوات برق بیشتری برای تولید مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین با بیان اینکه صنایع استان قزوین در روزهای اوج مصرف برق نهایت همکاری را اعمال کردند، اظهار داشت: به خاطر همکاری این بخش از فعالیت‌های اقتصادی میزان خاموشی‌ها به حداقل رسیده و از طرفی با کاهش دمای هوا و کاهش استفاده مردم از وسایل سرمایشی مشکلی در حوزه برق نداریم.

بهادیوند چگینی پیک مصرف برق استان را هرساله در تیرماه عنوان کرد و گفت: تجربه مصرف برق در استان قزوین نشان داده که در ماه‌های مرداد و شهریور  به دلیل کاهش دما با افزایش مصرف برق مواجه نیستیم و بیشتر مشکلات ما  تیرماه ایجاد می‌شود.

این مسئول بیان داشت: امسال گرمای هوا زودتر از سال‌های گذشته شروع شد و افزایش دما نیز سبب شد تا استفاده از وسایل سرمایشی در بین مشترکان افزایش یابد، با این حال به دلیل رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان قزوین خوشبختانه این استان در مصرف برق یکی از رتبه‌های میانی کشور را به خود اختصاص داده است.

بهادیوند چگینی خاطرنشان کرد: از شهروندان قزوین خواهشمندیم، در طول روز به جای روشن کردن لامپ پرده ها را کنار زده و از نور طبیعی استفاده کنند؛ همچنین لازم است که استفاده از ماشین لباسشویی را به ساعت‌های غیر از اوج مصرف موکول کرده و البسه‌ها را نیز هنگام ظهر اتوکشی نکنند، با این نکته که کولرهای آبی نیز روی دور کند گذاشته شده و کولرهای گازی نیز روی درجه ۲۵ درجه تنظیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز