خبرگزاری کار ایران

ابوالقاسم شیرازی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد :

اعلام برنامه های اتحادیه پوشاک برای سال تولید، دانش بنیان اشتغال‌آفرین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۹۴۳

شیرازی می گوید :یکی از برنامه‌های ما این است که با توجه به شعار سال یعنی «تولید، دانش بنیان اشتغال‌آفرین» تلاش کنیم تا سطح دانش بنگاه‌های کوچک ارتقا پیدا کند

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان  پوشاک تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت صنایع پوشاک و همچنین شعار سال جدید اظهار داشت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که مانند سال‌های گذشته به مسئله اقتصاد و به صورت ویژه به مسئله تولید به خصوص تولید متکی به دانش بنیان توجه ویژه دارد. ما امسال نیز تلاش داریم به شعار امسال ایشان جامع عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله دانش بنیان در حوزه پوشاک بسیار مسئله مهمی است تصریح کرد: در این سالها برگزاری کلاس‌های آموزشی در اتحادیه و دانشکده‌های مختلف همچون دانشکده امیرکبیر با حضور اساتید کشور فرانسه با هدف برندسازی و تجاری‌سازی صنعت پوشاک از جمله برنامه‌های جدی ما در بخش توجه به فناوری روز بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه متاسفانه بخش صادرات در صنعت پوشاک آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و مقفول مانده است، گفت: امروز زمان آن رسیده که با توجه به کیفیت محصولات و پوشاک داخلی، صادرات را افزایش بدهیم و سهم بزرگی در بازارهای جهانی به دست بیاوریم. در این راه ما به تولید محصولات جدید و ارتقا سطح دانش تولیدکنندگان و طراحان توجه ویژه‌ای داریم و از همه تولیدکنندگان دعوت کرده‌ایم که به آموزش و فراگیری آخرین فناوری‌های صنعت پوشاک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شیرازی با اشاره به اینکه 97 درصد پوشاک تولیدی کشور در کارگاه‌ها و تولیدی‌های متوسط و کوچک تولید می‌شود، اذعان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که با توجه به شعار سال یعنی «تولید، دانش بنیان اشتغال‌آفرین» تلاش کنیم تا سطح دانش بنگاه‌های کوچک ارتقا پیدا کند تا آنها به مرور تبدیل به بنگاه‌های متوسط و بزرگ شوند و بنگاه‌های متوسط نیز صنعتی بشوند. شایان ذکراست که این مسئله به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

شیرازی با گلایه از برخی سنگ‌اندازی‌ها در صدور مجوزها برای تولیدکنندگان بیان کرد: ما تمهیدات لازم را در اتحادیه انجام داده‌ایم تا مجوزهای تولیدکنندگان و فروشندگان کمتر از 72 ساعت صادر شود اما متاسفانه بخش‌هایی همچون وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی به جای ایجاد تسهیلات و آسان کردن مسیر به دنبال مانع‌ گذاشتن هستند و امروز بزرگترین مانع، خودِ سازمان مالیاتی است.

وی افزود: در قانون مصوب شده که تمامی اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه پوشاک برای دریافت مجوز باید در سامانه ایرانیان اصناف ثبت‌نام کرده و ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم را استعلام کنند. بر اساس این قانون، ما بعد از اخذ مدارک از متقاضیان، آنها را به اداره مالیات معرفی می‌کنیم تا کسانی که پرونده مالیاتی ندارند برایشان پرونده مالیاتی تشکیل شود و یا اگر پرونده مالیاتی و بدهی دارند، وضعیت مطالباتشان معلوم شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان اتحادیه پوشاک ادامه داد: اما متاسفانه اداره مالیات در سایت ایرانیان اصناف با دادن یک پاسخ کلیشه‌ای به همه متقاضیان کسب تحت این عنوان که این مؤدی بدهکار است، آن را به دارایی برای حضور دلالت می‌کند و در صدور مجوز تاخیر و ممانعت ایجاد می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا صدور یک مجوز ماه‌ها به طول بیانجامد و این رفتار با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال در تضاد است و متاسفانه هرچه ما اعتراض می‌کنیم و حتی با وزیر صمت نیز مکاتبه کرده‌ایم، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

گفتگو از علی زادمهر خبرنگار ایلنا 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز