خبرگزاری کار ایران

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۰۲۱

آشنایی با طراحی تیزر تبلیغاتی

دنیای تبلیغات بسیار گسترده است. با ورود روز افزون کسب و کارهای جدید به بازار، رقابت بیش از پیش داغ شده و نیاز به داشتن یک تبلیغات حرفه ای خیلی بیشتر از قبل حس می‌‌شود. این رقابت حالا دیگر فقط بین صاحبان مشاغل نیست، آژانس های تبلیغاتی نیز از این بازار داغ رقابتی جا نمانده اند. شرکت های تبلیغاتی برای بدست آوردن مشتری های بیشتر و نگه داشتن آنها ملزم به استفاده از روش های جدید هستند تا بتوانند مدل های نوینی از تبلیغات را به مشتریان عرضه کنند. یکی از روش های محبوب و معروفی که امروزه تقاضای استفاده از آن بسیار بالا رفته است تیزر تبلیغاتی می‌باشد. طراحی تیزرهای تبلیغاتی کار افراد حرفه ای است و نیازمند دانش استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و همچنین عکاسی تبلیغاتی و تصویر برداری می‌باشد.

به طور کلی، صاحبان مشاغل برای دیده شدن کسب و کار خود،‌ مجبور به روی آوردن به آژانس های تبلیغاتی هستند. هزینه هایی که صرف تبلیغات مختلف می‌شود با هم متفاوت است. برای مثال هزینه ای که به طراحی لوگو اختصاص داده می‌شود به مراتب کمتر از هزینه ای است که برای طراحی یک تیزر تبلیغاتی صرف می‌شود، چرا که نسبت به تیزر تبلیغاتی نیازمند تجهیزات کمتری است و تنها وجود یک طراح گرافیست حرفه ای برای طراحی آن کفایت می‌کند.

آشنایی با انواع تیزرهای تبلیغاتی

هدف از تولید یک تیزر تبلیغاتی مشغول کردن ذهن بیننده به برند و محصول مورد نظر است. البته در این نوع تبلیغات معمولا معرفی خود محصول را به طور کامل مشاهده نمی‌کنیم و تبلیغ سعی در بر انگیختن حس  کنجکاوی مخاطب نسبت به محصول مورد نظر را دارد.

تیزرهای تبلیغاتی به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند. تیزر رئال،‌ تیزر انیمیشن و تیزر انیمیشن رئال. با توجه به اینکه یک برند چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهد، مخاطب هدفش کیست و... یکی از این سه مدل تیزر می‌تواند برایش موثر باشد.

تیزر رئال همانطور که از اسمش پیداست از عناصر واقعی استفاده می‌کند و داستانی واقع گرایانه تر را به تصویر می‌کشد. البته مدت زمان تیزرهای تبلیغاتی بسیار کوتاه است و تلاش عوامل ساخت تبلیغ بر این است که در مدت زمان کم هدف تبلیغ را به مخاطب برسانند. در تیزرهای رئال همانطور که اشاره کردیم، از افراد، مناظر واقعی و لوکیشن های حقیقی استفاده می‌شود. مخاطب ها معمولا با اینگونه تبلیغات ارتباط بیشتری می‌توانند برقرار کنند چرا که در محیط زندگی واقعی به تصویر کشیده شده است.

تیزر انیمیشن اما در فضایی کاملا مجازی و بر اساس ترفندها و روش های انیمیشن سازی تولید می‌شود. از اسم این نوع تیزر کاملا مشخص است که بیننده با محتوایی کارتونی و انیمیشنی روبرو است. نمی‌توان گفت که چون محتوای تبلیغ انیمیشن است فقط برای گروه سنی کودکان قابل استفاده است. اما به طور کلی تیزرهایی که برای تبلیغات محصولات و خدمات کودک و نوجوان ساخته می‌شوند غالبا محتوایی انیمیشن گونه دارند.

تیزرهای رئال انیمیشن نیز ترکیبی از این دو مفهومی هستند که در بالا به توضیح آنها پرداختیم. به این گونه که در این تبلیغات از هر دو عنصر و شخصیت های واقعی و مجازی انیمیشنی بهره می‌گیرند.

معرفی 10 نمونه از برترین تیزرهای تبلیغاتی ایرانی

1.اسپری AXE

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

2.سس بیژن

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

3.سن ایچ

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

 

5.عالیس

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

6.روغن اویلا

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

7.شرکت تپ سی

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

8.مای بیبی

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

9.سانی نس

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

10.شامپو گلرنگ

10 نمونه تیزر تبلیغاتی معروف در ایران

این شرکت ها نمونه ای از چندین شرکت ایرانی هستند که در زمینه تیزرهای تبلیغاتی موفق عمل کردند. همانطور که مشاهده می‌کنید یکی از راه های جذاب کردن یک تیزر تبلیغاتی استفاده از چهره های معروف است. که البته این کار بسیار هزینه بردار بوده و توصیه نمی‌شود. بهتر است برای داشتن تیزرهای جذاب بیشتر روی طراحی تمرکز کنید و کمتر سراغ هزینه های بسیار سنگین بروید.

هزینه‌ تیزرهای تبلیغاتی در پلتفرم های مختلف

تا پیش از بالا رفتن بی سابقه‌ی محبوبیت شبکه های اجتماعی، تلویزیون اصلی ترین پلتفرم پخش تیزرهای تبلیغاتی بود. این کار هزینه های بسیار سنگینی را بر صاحبان مشاغل تحمیل می‌کرد و باعث می‌شد بسیاری از کسب و کارهای کوچکی که توان پرداخت این هزینه های سرسام آور را نداشتند خیال سفارش طراحی تیزرهای تبلیغاتی را از سر خود بیرون کنند. طراحی یک تیزر تبلیغاتی به خودی خود کاری هزینه بر است، اضافه شدن هزینه های لانچ این تبلیغات در شبکه های تلویزیونی موضوع بود که بسیاری از صاحبان مشاغل از پس آن برنمی‌آمدند.

اما با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی و تغییر تمرکز افراد از تلویزیون به فضای مجازی لانچ تیزرها با هزینه بسیار پایین تری انجام گرفت و به همین دلیل افراد بیشتری توانسته اند به این گونه تبلیغات اینترنتی روی بیاورند.

خود تیزرهای تبلیغاتی نیز انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز صاحبان کسب و کار و بودجه ای که در نظر دارند این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال،‌ تیزرهای تبلیغاتی الزاما همگی ویدیوهای تبلیغاتی نیستند، می‌توانند در قالب عکس و پوستر نیز عرضه شوند. به همین دلیل رنج هزینه های سفارش طراحی تیزر تبلیغاتی متفاوت است و تقریبا تمام صاحبان حرفه از این دسته از تبلیغات استقبال می‌کنند.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب طراحی کنیم؟

در دنیای تبلیغات همیشه خلاقیت در ایده پردازی حرف اول را می‌زند. خلاقیت همیشه باید سرلوحه طراحان گرافیک باشد چرا که بیننده همیشه به دنبال دیدن موضوعات جدید و منحصر بفرد است. اگر تبلیغاتی که یک شرکت طراحی می‌کند فرق چندانی با تبلیغات دیگر نداشته باشد، به زودی مشتری هایش را از دست خواهد داد، آن هم تنها به یک دلیل ساده: دوران تبلیغات مشابه هم و کپی برداری دیگر به پایان رسیده.

در دوره ای که مخاطبان با سیلی از تبلیغات مواجه هستند دیگر نمی‌توان با روال گذشته به جلو حرکت کرد. در گذشته یک آژانس تبلیغاتی تیزری طراحی می‌کرد و باقی شرکت ها از آن کپی برداری می‌کردند و با کمی تغییر آن را به مشتری تحویل می‌دادند. اما امروزه به دلیل بازار داغ رقابتی به وجود آمده بین کسب و کارها، صاحبان حرفه به دنبال ارائه تبلیغی جدید به مخاطبان خود هستند تا بتواند توجه آنها را از بین بیشمار تبلیغی که وجود دارند به محصولات و خدمات خود معطوف کنند.

پلتفرم فندق با ارائه‌ی پروژه های آماده‌ پریمیر و خدمات طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و  تیزرهای تبلیغاتی به مشتریان عزیز، همواره شما را در تمامی مراحل پروژه هایتان همراهی می‌کند. طرح های لایه باز آماده استودیو فندق نیز طوری طراحی شده اند که پاسخگوی تمام نیازهای پروژه های طراحی صاحبان مشاغل عزیز باشند. طراحان استودیو فندق با بهره گیری از جدیدترین شیوه های طراحی تبلیغات، تیزرهای تبلیغاتی منحصر بفردی را برای کسب و کار شما طراحی می‌کند. در این راه متخصصان فندق ابتدا با بررسی کامل پرسونای مخاطب کسب و کار شما بهترین استراتژی طراحی تبلیغات را برای شما بکار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز