خبرگزاری کار ایران

رضا صیادیان در گفت‌وگو با ایلنا:

مشتریان باید احساس آرامش کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۰۱

رضا صیادیان گفت: در حال حاضر ما با ذهن و روح مشتریان سروکار داریم، اینکه مشتریان ما احساس آرامش کنند و اینکه به‌راحتی می‌توانند خدمات را خریداری کنند و اگر در مواقعی مشکلی پیش آمد کارشناسان آموزش‌دیده و مجرب آن شرکت می‌توانند به‌آسانی مشکلات را هموار کنند.

متن کامل گفت‌وگوی‌ رضا صیادیان، مشاور امور گردشگری با خبرنگار اقتصادی ایلنا، به شرح زیر است:

از سوابق خود در حوزه گردشگری بفرمایید و در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی هستید؟

بنده حدود 15 ساله که در حوزه گردشگری به‌طور پیوسته  از حرفه راهنمای تور تا بخش‌های مختلف فروش و برنامه‌ریزی تور و همچنین مدیر تورهای داخلی و خارجی و آموزش و تربیت نیروهای علاقه‌مند به این حرفه فعال هستم. همان‌طور که میدانید سیاست‌های این صنعت با توجه به یکپارچه شدن سامانه‌های رزرو و فروش خدمات گردشگری، نیاز مبرم به آموزش و تربیت نیروهای حرفه‌ای و همچنین به‌روز بودن شرکت‌های مسافرتی و خدمات گردشگری را دارد که علیرغم بسیاری از موانع در این زمینه، بنده به‌عنوان مشاور امور گردشگری در این زمینه با شرکت‌های گردشگری همکاری دارم.

بزرگ‌ترین نتایجی که در این سال‌ها در شرکت‌های مسافرتی به دست آوردید را چه چیزی می‌دانید؟

 هرروز یک اتفاق جدید، در تمام این سال‌ها با توجه به علاقه شدید بنده به این حرفه و همچنین سفرهای متعدد نتایج خیلی خوبی درزمینه طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای تورها به دست آوردم که اگر بخواهم به یکی از آن‌ها اشاره‌کنم می‌توانم به برگزاری تورهای خاص و لوکس اشاره‌کنم که در حال حاضر با توجه به تکراری شدن مسیرهای جنوب شرق آسیا و آسیای میانه برای توریست‌های کثیرالسفر نیاز بود که تفکری در این حوزه داشته باشیم.

بااین‌همه سابقه و تجربه درخشان، فعالیت‌های صنعت گردشگری ایران را در چه سطحی از دنیا می‌دانید و فکر می‌کنید در چه بخش‌هایی ضعف صنعت گردشگری ما بیشتر آشکار است؟

درگذشته با توجه به تحریم‌های تحمیلی در بخش کالا و خدمات  و همچنین عدم وجود مدیران متخصص و علمی مشکل عمده‌ای در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ به وجود آمده بود که علت کندی حرکت و همسو بودن با اقتصاد جهانی بود،صنعت گردشگری هم از این حیث بی‌نصیب نماند. علیرغم این اتفاقات،به دنبال سرمایه گزاری هایی که در این چند سال اخیر در بخش توریسم انجام شد و با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور توانستیم انقلابی در صنعت گردشگری داشته باشیم که بیانگر توانایی‌های فرهنگ غنی ما می‌باشد. ازاین‌رو ما همچنان آموزش کارشناسان فروش و ارائه خدمات پشتیبانی را می‌بایست در دستور کار داشته باشیم تا متناسب با تحولات این صنعت نیروهای انسانی هم پیشرفت کنند و متحول شوند

 

در سال‌های اخیر فروش آنلاین بلیت و هتل در ایران به اجرا درآمده و به نظر تهدید جدی‌ای برای آژانس‌های مسافرتی می‌باشد. شما آینده آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی را در 7 سال آینده چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

اتفاقی که در این زمینه افتاده این است که کارمندان فروش بلیت و تور به کارشناسان پشتیبانی تغیر پیدا کردند یعنی اگر زمانی کارمندان فروش با استفاده از شناخت شرکت‌های عمده‌فروش خدمات، سعی در فروش خدمات خود را داشتند الآن می‌بایست با تکیه به  قدرت اطلاعات به‌روز خود به کارشناسان پشتیبانی تبدیل شوند که این امر آینده این حرفه را تضمین می‌کند.

چه توصیه‌ای برای مدیرانی که در آژانس‌های مسافرتی فعالیت می‌کنند و به دنبال موفقیت چشمگیر هستند، دارید؟

در حال حاضر ما با ذهن و روح مشتریان سروکار داریم، اینکه مشتریان ما احساس آرامش کنند و اینکه به‌راحتی می‌توانند خدمات را خریداری کنند و اگر در مواقعی مشکلی پیش آمد کارشناسان آموزش‌دیده و مجرب آن شرکت می‌توانند به‌آسانی مشکلات را هموار کنند. چه هنگام خرید چه بعد از خرید خدمات و از همه مهم‌تر در طول سفر که این امر میسر نیست مگر با بررسی معضلات و پرورش نیروهای مستعد با روش‌های علمی در این صنعت پول‌ساز در سراسر دنیا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز