خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیته استانی مجمع استانداران کشور؛

راهکارهای توسعه ایلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

در نشست اعضای کمیته استانی مجمع استانداران کشور، راهکارهای توسعه استان ایلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در این نشست، طاهری-رئیس مجمع استانداران کشور- ابتدا گزارشی از وضعیت جلسات گذشته مجمع و جلسات استان ارائه دادند.

وی همچنین به مطالعات پایه‌ای توسعه استان اشاره و اظهار داشت: باید براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، راهکارهای توسعه استان احصاء شوند.

اعلایی از استانداران پیشین استان در این نشست، مقصد توسعه استان را مورد سئوال قرار دادند و اینکه در چه مسافتی از توسعه قرار داریم.

وی ابراز داشت: باید قبل از بعد سخت افزاری توسعه، به بعد نرم افزاری آن بپردازیم.

اعلایی به نقش مردم در توسعه اشاره و گفت: نباید توسعه را صرفاً پروژه محور کنیم.

رحمانی-معاون اسبق سیاسی و امنیتی و سرپرست استانداری ایلام- در این نشست در ادامه اظهار داشت: باید توسعه فرهنگی را همزمان با توسعه اقتصادی زیر بنایی و زیر ساختی مورد توجه قرار دهیم تا توسعه بوجود بیاید.

وی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی لازم است کار بیشتری در استان ایلام صورت گیرد.

غراوی-استاندار سابق ایلام وعضو کمیته استانی ایلام در ادامه ابراز داشت: به همت مروارید یک ظرفیت خوبی برای توسعه در استان ایجاد شده که هم همکاران بخوبی کار بلد هستند و هم این اراده در استان وجود دارد که به نسبت دوران خودم کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی گفت: این فعالیت‌های تاثیر گذار در استان باعث ایجاد انگیزه و نشاط در مردم می‌شود که امیدوارم استمرار داشته باشد.

غراوی بیان کرد: انچه مارا به یک هدف مشخص نزدیک‌تر می‌کند وضعیت توسعه استان است که از زمان تصدی مسئولیت در شاخص‌های مختلف بدونیم چه بودیم و بعد از ترک مسئولیت این شاخص‌ها را چقدر تکان دادیم و در بخش‌های مختلف شاخص های استانی را با شاخص‌های کشوری و حتی جهانی مقایسه کنیم تا ببینیم به کجا رسیدیم.
استاندار سابق ایلام تاکید کرد: انچه مارا به این هدف نزدیک می‌کند دستیاری به یک سند توسعه است مخازن عمده نفت، گاز، منابع آب و خاک یکی از مولفه‌های اصلی استان برای توسعه است که در استان درآب و خاک در استان بسیار خوب کار شده و شتابان هم دارند کار می‌کنند.

غراوی در پایان گفت: اگر چه استان ایلام بخوبی راه خود را پیدا کرده اما در سطح ملی بخوبی به استان توجه نشده است، ازجمله برداشت نفت عراقی‌ها از مخازن نفت و گاز مشترک که در حال برداشت هستند و ما نتوانستیم کاری را از پیش ببریم.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلو چستان و عضو کمیته استانی ایلام نیز در این نشست با تاکید بر توسعه نه پیشرفت تصریح کرد: تقویت نگاه مالکامه و مسئولانه در جامعه باید مبنای کار قرار گیرد.

وی افزود: ما نیازمند یک توسعه همه جانبه هستیم که بتواند که اهداف مختلف با محوریت انسان را محقق بسازد و ما با این فاصله داریم.

زاهدی از استانداران پیشین استان ایلام و استاندار کنونی استان کردستان در این نشست گفت: خوشبختانه استان ایلام در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود، باید ظرفیت‌های جدید توسعه‌ای را در استان ایجاد کنیم.

زاهدی همچنین اضافه کرد: باید از ظرفیت مهران برای توسعه استان استفاده لازم را بعمل آورد.

خردمند- عضو کمیته استانی مجمع استانداران کشور نیز اظهار داشت: به برکت قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات، در تاریخ هزار ساله گذشته ایران، چنین ظرفیتی برای استان ایلام شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های توسعه استان باید با محوریت عتبات عالیات باشد.

فرجاد- دومین استاندار استان ایلام در بعد از انقلاب نیز در این نشست اظهار داشت: استان ایلام نسبت به ابتدای انقلاب بسیار تغییر کرده است.

وی گفت: تعداد مدیران بومی در ابتدای انقلاب در استان ایلام اندک شمار بودند، اما خوشبختانه امروز قریب به اتفاق مدیران استان بومی هستند.

فرجاد منطقه دشت عباس را مستعد شرکت کشت و صنعت دانست که باید بهره برداری لازم را از آن به عمل آورد.

وی همچنین ابراز داشت: من اولین کسی بودم که حمله عراق به ایران را پیش‌بینی کردم.

محمد حسن اصغر نیا عضو کمیته استانی ایلام نیز در ادامه گفت: برای توسعه استان ایلام نباید به گفتن و رد شدن بسنده کرد بلکه باید از قلم خود استفاده کنید و انچه را که در ذهن دارید را برای توسعه استان بنویسید و ارائه کنید.

نصرت اله تاجیک دیگر عضو کمیته استانی ایلام بیان کرد: رشد الزاما توسعه نیست، برای توسعه باید رویکردی جامع حاکم باشد .

کد خبر : ۴۲۳۴۷۲