خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان ایلام:

جاده‌های ایلام مانعی برای توسعه گردشگری است

کد خبر : ۱۱۸۲۱۲

فرمانده انتظامی استان ایلام جاده ها و راه های ارتباطی را مانعی برای توسعه گردشگری این استان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام جاده‌ها و راه‌های ارتباطی را مانعی برای توسعه گردشگری این استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا سردار «علی دولتی» در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پلیس راه ایلام گفت: امنیت شاخه‌ها و موضوعات مختلف و متفاوتی دارد و امنیت روانی عمده‌ترین بخش آن است.

وی اضافه کرد: بخش عظیمی از امنیت روانی و احساس امنیت در جامعه به ترافیک جاده‌ای بر می‌گردد.

فرمانده انتظامی استان ایلام وقوع حوادثرانندگی و مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از تصادفات را مهم‌ترین دغدغه پلیس و مردم در کشور خواند و گفت: نباید به سادگی از کنار موضوع ترافیک گذشت.

وی در ادامه به فعالیت‌های فراوانی که در سالیان اخیر در حوزه کاهش حوادثرانندگی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: روند کاهشی تلفات انسانی روند خوبی را در سال‌های گذشته داشته است ولی این آمار‌ها و حوادثی ناگوار که گاهاً شاهد آن هستیم نیاز به کار و فعالیت بیشتر را در این زمینه به همه گوشزد می‌کند.

سردار دولتی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت حوادثرانندگی در جاده‌های استان پرداخت و گفت: راه و انسان به عنوان دو عامل عمده بوجود آورنده حوادثرانندگی در استان ایلام هستند.

وی با اشاره به اینکه عامل انسانی با ارائه آموزش و فرهنگ سازی باید برای صحیح راندن تربیت شود به موضوع جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام تنها استانی در کشور است که فاقد اتوبان و بزرگراه می‌باشد و این یکی از کمبود‌های این استان مرز نشین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نداشتن جاده‌های مناسب مانعی بزرگ بر سر راه توسعه و آبادانی بیش از پیش این استان به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بین ۴۰ تا ۵۰ درصد راه‌های استان را جاده‌های روستایی تشکیل می‌دهد گفت: کیفی سازی و رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان نیازمند برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است.

مهندس «کرمی» معاون عمرانی استانداری ایلام در این نشست طی سخنانی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین مردم گفت: باید متناسب با افزایش خودرو‌ها و رانندگان، راه‌های استاندارد در استان نیز ساخته شود.

وی پویایی و رشد استان را در گرو داشتن جاده‌های استاندارد دانست و گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه راه سازی صورت گرفته ولی این حوزه در استان ایلام نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی دیگری است.

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: امروزه مقوله مهندسی ترافیک و چالش‌های ترافیکی آن نیاز به چاره اندیشی دارد.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سرهنگ فضل ا… شیری فرمانده سابق پلیس راه سرهنگ نورا… خادم به عنوان رئیس جدید فرمانده پلیس راه ایلام معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز