خبرگزاری کار ایران

۹۲ درصد جمعیت ایلام باسوادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۶۵

بر اساس سرشماری سال ۸۵، درصد باسوادی در گروه سنی ۶سال وبالاتر معادل ۸۱/۹ درصدد بوده که به تفکیک در مناطق شهری ۸۶/۸ درصد و در مناطق روستایی ۷۴/۴درصد است که این روند در سال جاری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۱/۸۶درصد رسیده است.

بهروز حیدری معاون سوادآموزی استان ایلام گفت: بر اساس سرشماری سال ۸۵، درصد باسوادی در گروه سنی ۶سال وبالاتر معادل ۸۱/۹ درصدد بوده که به تفکیک در مناطق شهری ۸۶/۸ درصد و در مناطق روستایی ۷۴/۴درصد است که این روند در سال جاری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۱/۸۶درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا بهروز حیدری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، اظهار داشت: استان ایلام در راستای کاهش نرخ بیسوادی در استان رشد و شتاب چشمگیری داشته تا جایی که درصد باسوادی استان در سال جاری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در فا صله بسیار نزدیکی به میانگین کشوری به ۸۶ / ۹۱ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان از رشد بسیار خوبی در طول سال‌های اخیر برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: نرخ ۸۱ درصدی باسوادی در سال ۸۵ در این استان امروز به بیش از ۹۱درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی استان ایلام اذعان داشت: بر اساس آمار به دست آمده میزان بازماندگان از سوادآموزی در سال ۸۵ در این استان بیش از ۸۹هزار نفر بود، که این تعداد به طور صد درصدی لازم تعلیم زیر پوشش قرار گرفتند.

حیدری افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف همه دست‌اندرکاران بتوانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه حداقل نرخ باسوادی در این استان به ۹۷ درصد برسد.

معاون سوادآموزی استان ایلام اظهارکرد: بر اساس آخرین سرشماری، ۹۱/۸۶ درصدافراد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ ساله استان باسوادند.

وی با بیان این‌که استان ایلام هم‌اکنون از نظر رشد جمعیت باسواد در کشوردر رتبه‌ی هفدهم قرار دارد، افزود: ۲۸ هزار و ۵۸۲ نفر از جمعیت استان بی‌سواد هستند که ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد امسال زیر پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۶۰۰۰ نفر از این افراد دردوره‌ی سوادآموزی، ۱۶۰۰ نفر در مرحله‌ی انتقال و ۳۰۰۰ نفر نیز در دوره‌ی تحکیم شرکت می‌کنند.

حیدری یادآور شد: همه‌ی فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی در ایلام برای نخستین بار از طریق برون‌سپاری انجام می‌شود. فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی سازمان برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه برنامه‌ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز