خبرگزاری کار ایران

شش هزار و ۶۵۰نوزاد ایلامی تست غربالگری شنوایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۱

در سال جاری و تاکنون در مورد شش هزار و ۶۵۰نوزاد متولد شده در این استان تست غربالگری شنوایی سنجی انجام شده است.

ایلنا: معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: در سال جاری شش هزار و ۶۵۰نوزاد متولد شده در این استان تست غربالگری شنوایی سنجی انجام داده اند.
به گزارش " ایلنا "، " شاپور کردی” افزود: این طرح با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و کم شنوایی اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح از سال ۸۶ با به کارگیری یک دستگاه غربالگری در این استان آغاز و اکنون با ۱۸دستگاه بیشتر مناطق استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با خریداری دو دستگاه غربالگری شنوایی برای دو شهرستان بدره و سیروان تا پایان امسال پوشش این طرح در استان به ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت.
معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام ادامه داد: سال گذشته ۹۰درصد از مجموع ۹هزار و ۶۲۶ نوزاد متولد شده استان معادل هشت هزار و ۶۶۰نفر غربالگری شنوایی شده اند.
وی تعداد نوزادان تست شده در این طرح از سال ۸۶تاکنون را ۳۹هزار و ۱۱۴کودک اعلام کرد.
وی تعداد کل توانخواهان ایلام را با معلولیت های مختلف ۹هزار و ۸۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۱۷۳نفر معلولیت ناشنوا و کم شنوایی دارند.
وی بیان کرد: طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف تشخیص زودهنگام و پیشگیری از معلولیت شنوایی اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز