خبرگزاری کار ایران

در استان ایلام؛

در پی به آتش کشیدن دو مکان مذهبی در آبدانان و دهلران چند مظنون دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۱۴

بامداد روز جمعه توسط افرادی ناشناس دو مکان مذهبی که در چند کیلومتری شهر آبدانان و دهلران قرار دارند، به آتش کشیده شد که منجر به خسارت و هتک حرمت به ساحت قرآن نیز شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیر اوقاف و امور خیریه استان ایلام ضمن بیان اینکه به آتش کشیدن امکان مذهبی یک حرکت ننگین است که باید دستگاه قضا تمام تلاش خود را پیدا کردن این افراد به کار گیرد، اظهار داشت: این دو مکان مذهبی آرامگاه دو تن از سادات مورد احترام منطقه بوده است که در قبرستان‌های اطراف دو شهر آبدانان و دهلران قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آتش سوزی مقداری به ابنیه مکان آسیب وارده شده است، افزود: متاسفانه مقدار زیادی کتاب ادعیه و قرآن نیز در این حادثه دچار حرق شده اند که این هتک حرکت نباید از سمت مجموعه قضا بی پاسخ باشد.

عزیزی با بیان اینکه هیچ سیاستی آتش زدن دو مکان مذهبی را تایید نمی کند، خاطرنشان کرد: این مکان ها به دلیل خارج بودن از منطقه شهری فاقد هرگونه سیستم امنیتی بوده و افراد خاطی هم از این فرصت استفاده کرده و تمام اندیشه خود را با این حرکت نشان داده‌اند که آنها با دین مشکل دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادستانی استان ایلام، عبدالوهاب بخشند دادستان ایلام نیز با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئله آتش سوزی ۲ بقعه متبرکه در استان را به طور جد پیگیری می کند، گفت: چند مظنون در ارتباط با این حوادث شناسایی و دستگیر شده اند.

بخشنده با تاکید بر این که تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملان این واقعه تلخ آغاز شده است، اظهار کرد: در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است.
دادستانی مرکز استان نیز در خصوص هتک حرمت به بقاع متبرکه سید یوسف(ع) و سید حبیب(ع) اطلاعیه ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شهید پرور و غیور استان ایلام می رساند، پیرو اطلاع واصل شده مبنی بر هتک حرمت بقاع متبرک سید یوسف(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان دهلران و سید حبیب(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دادستان شهرستان های آبدانان و دهلران و ضابطین خاص و عام قضایی دستورات و تاکیدات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین این عمل جنایتکارانه را صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز