خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛

تلفات انرژی در ایلام برای اولین بار تک رقمی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۹۲۸

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: در سال گذشته ۲۰ درصد مهار پیک مصرف ثبت کردیم و برای اولین بار در کشور تلفات انرژی در استان تک رقمی شد.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله ناصری در نشست خبری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در سال گذشته با وجود تنش آبی و کاهش تولیدات انرژی برق، توانستیم با همکاری مردم ۴ و نیم درصد کاهش مصرف داشته باشیم، این در حالی اتفاق افتاد که هر ساله  باتوجه به افزایش مشترکین، ۵ درصد افزایش مصرف داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی در استان دادیم، افزود: در سال جدید نیز وزارت نیرو در تلاش هست خاموشی در حوزه خانگی اتفاق نیفتد و این مستلزم همکاری بخش های دیگر چون کشاورزی و صنایع و تجاری است.

ناصری با تاکید بر اینکه هرساله پیک مصرف در استان در حال افزیش بوده است، اضافه کرد: پیک مصرف در استان در سال‌های گذشته از ۲۷۹ مگاوات شروع شده و تا سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۶۶ مگاوات رسید که با تلاش مجموعه و همکاری رسانه ها و مردم توانستیم این رقم را به ۴۵۴ مگاوات برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام ضمن اشاره به اینکه بخش بزرگی از مصرف برق در استان در بخش کشاورزی است، ادامه داد: در این خصوص وزارت نیرو برنامه گذاشته است که با فعالیت ۱۸ ساعته کشاورزان و کاهش مصرف ۵ ساعته در ساعاتی که اعلام شده است، مشمول ۱۹ ساعات مصرف رایگان برق شوند.

وی با اشاره به اینکه با صنایع تولیدی هم هماهنگ کرده ایم که یک روز را به مدت ۱۲ ساعت کار را تعطیل کنند که از قبل آن شامل تخفیف شوند، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه در بخش ادارات است؛ چرا که کاهش مصرف در این بخش از دو بعد روانی و اقتصادی دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: در این بخش مردم توجه می کنند که اگر سازمان دولتی ای کاهش مصرف داشته باشد خودشان را ملزم به رعایت این مسئولیت اجتماعی خواهند کرد؛ چرا که به این عقیده خواهند رسید که دولت از خودش شروع کرده است.

ناصری  با اشاره به اینکه طبق برنامه وزارت نیرو ادارات باید ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، یادآور شد: برای این منظور تغییر ساعات کاری ادارات مصوب شده است که در روزهای آینده پس از تایید استاندار ایلام به ادارات و سازمان‌های دولتی ابلاغ خواهد شد، ضمن اینکه مصرف ادارات را از طریق نصب کنتورهای هوشمند بررسی می شود که در صورت اضافه مصرف یا رعایت نکردن الزامات وزارت نیرو شامل تذکر و جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز