خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک واحد تولیدی در استان ایلام به حبس و جزای نقدی محکوم شد

کد خبر : ۱۱۴۶۲۸

مدیرعامل یک واحد تولیدی در شهرستان چرداول به دلیل جعل علامت استاندارد و تولید و فروش محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: مدیرعامل یک واحد تولیدی در شهرستان چرداول به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد، جعل علامت استاندارد و تولید و فروش محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش ایلنا، محمد مددی با اعلام این مطلب عنوان کرد: این حکم در راستای اجرای ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و شکایت این اداره کل صادر شده که از سوی دادگستری، مدیر این واحد به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت یازده میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۹ قانون سازمان استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا‌ها با کیفیت پایین­‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

مددی در پایان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۶ واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز