خبرگزاری کار ایران

توقف خط تولید ۹ واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی در استان ایلام

کد خبر : ۱۷۶۹۱۶

در سه ماهه اول امسال ۵ واحد تولیدی متخلف به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی خود نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳، خط تولید ۹ واحد تولیدی موزاییک، فوم پلی استایرن، شن و ماسه، و بتن آماده در استان به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد، عدم اقدام لازم جهت دریافت پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد، لاک و مهر و پلمب شد.

به گزارش ایلنا، محمد مددی با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه اول امسال ۵ واحد تولیدی متخلف به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی خود نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مددی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است، افزود: این اقدام طبق تبصره ۴ ذیل ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است ادامه داد: این طرح ادامه یافته و مراکز عرضه در بازار مصرف را نیز شامل خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۹ قانون سازمان استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر