خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

پاکدستی، رفتار مبتنی بر قانون و پاسخگو بودن از شاخص‌های انتخاب استانداران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۴

یکی از مولفه‌های بنده در انتخاب استانداران تکیه بر پاکدستی، رفتار مبتنی بر قانون و پاسخگو بودن است.

وزیر کشور در ایلام با بیان اینکه متاسفانه در حوزه پاکدستی تخلفاتی صورت گرفته که زیبنده حکومت اسلامی نیست، گفت: یکی از مولفه‌های بنده در انتخاب استانداران تکیه بر پاکدستی، رفتار مبتنی بر قانون و پاسخگو بودن است.
به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تودیع و معارفه استانداران ایلام اظهار داشت: بحثاعتدال بیشتر جنبه طریقت دارد تا موضوعیت، یعنی در همه حال کردار و رفتار ما باید با مشی و روش اعتدال که میانه روی و پرهیز از افراط است همخوانی داشته باشد.
وی افزود: محمدرضا مروارید به عنوان استاندار جدید ایلام نه مدیون بنده و نه مدیون فرد دیگری بوده بلکه وی در این مقطع توفیق خدمتگزاری در این حوزه را پیدا کرده است و باید با قدرت در این مسیر از کمک الله یاری ببرد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: استاندار باید در انتخاب همکاران تجربه مفید و راندمان کاری در این مشاغل و مسئولیت‌ها را مدنظر داشته باشد، البته تجربه‌ها باید به صورت سابقه مفید و نگاه اعتدال‌آمیز و پاک‌دستی که در گزینش سیاسی بسیار مهم است، مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هیچ استانداری نباید براساس سفارش‌های فردی نسبت به جذب همکاران اقدام کند، تاکید کرد: استانداران در انتخاب معاونان، همکاران و خدمتگزاران به مردم در ایلام و سایر استان‌ها نباید به دنبال جناح‌بازی، قبیله‌گرایی باشند بلکه باید پیشنهاد‌ها را بررسی و سپس با سعه صدر انتخاب کنند، لذا آقای مروارید باید مدیران پاکدست انتخاب کند و البته خود نیز باید مظهر پاکدستی باشد.
وزیر کشور اظهار کرد: ما آمده‌ایم تا منادی عدالت و آزادی باشیم، باید همواره به مردم توجه و از نگاه و فکر آن‌ها و همچنین مشارکتشان بهره ببریم، هرچند تعامل با مردم کاری بسیار سخت است اما موثر‌ترین شیوه برای جلب رضایت آنان همین است، این امر می‌تواند حکومت را به استقلال و آزادی برساند.
رحمانی فضلی افزود: ‌ امروز با توجه به شرایط تحریم میزان عرضه و صادرات نفت با یکدیگر همخوانی ندارد چراکه عرضه و صادرات نفت ما برای شرایط غیرتحریم است.
وی بیان داشت: استانداران ما باید به دنبال راهکارهایی برای توسعه باشند، استان ایلام به لحاظ اقتصادی عقب مانده و این مسئله به دوران قبل و متاسفانه بعد از انقلاب برمی‌گردد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در دوران بعد از انقلاب مسائلی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و محرومیت‌ها عقب ماندگی استان را بیشتر کرد.
وی تاکید کرد: موضوع دیگری که در حوزه استان ایلام حائز اهمیت بوده میزان کار انجام شده و تولید است که متاسفانه در حد پائینی قرار دارد و در کنار آن میزان هزینه‌های بالای پروژه‌های استانی است که مسئولان باید به دنبال بهره‌وری بالاتری از پروژه‌ها باشند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه منابع و بودجه باید براساس محرومیت‌ها در حوزه‌های مختلف توزیع شود، گفت: تمامی رفتار‌ها و اعمال مسئولان باید مبتنی بر قانون و شفاف باشد، مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز باید به دست خود مردم حل شود. در تشکیل شورای اجتماعی به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم که تمامی موارد مربوط به حفظ امنیت اجتماعی و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: ما به وجود امنیت پایدار در جامعه معتقدیم و باید در سایر حوزه‌ها نیز با نگاهی همه‌جانبه به این مسئله نگاه کنیم،
همه مدیران در دوران خدمت خود جابه‌جا می‌شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه عباس‌زاده مشکینی نیز به عنوان استاندار سابق ایلام از این قاعده مستثنی نیست، گفت: استاندار سابق فردی دلسوز و با معرفت است که در استان ایلام به مدت یک سال مشغول به خدمت بوده است.
وی با اشاره به مروارید استاندار جدید ایلام اظهار کرد‌: اگر بخواهم از خصوصیات مروارید به عنوان استاندار جدید نام ببرم، بومی بودن وی در اولویت است و شما نیز بیشتر از بنده وی را می‌شناسید، استاندار جدید با خصوصیاتی چون تجربه و عرق بالا در حوزه مدیریتی می‌تواند با سرعت امور را به دست گرفته و ایلام را به پیشرفت برساند.
وزیر کشور افزود: استان ایلام از استان‌هایی بود که نمایندگانش با درایت و پختگی در امر شناسایی و انتخاب گزینه مناسب برای استانداری، ما را همکاری و همراهی کردند.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات یکساله محمود عباس‌زاده مشکینی تقدیر و وزیر کشور محمدرضا مروارید را به عنوان استاندار جدید ایلام معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز