خبرگزاری کار ایران

صدیقی در کنگره جمعیت ایثارگران:

ولایت فقیه به قانون و آرای عمومی اعتبار می‌دهد / اجتماعات اصولگرایان دل امام زمان(عج) را شاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۷۸

آنچه که در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست بلکه بخش اندکی از آن است. / مگر در زمان انقلاب، قانون اساسی نوشته شده بود که مردم جلوی تانک‌ها می‌رفتند این اعتبار امامت و ولایت بود که موجب می‌شد فرد با این اعتبار جان، مال، اعتبار و هستی‌اش را در طبق اخلاص بگذارد و فدا کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: آنچه در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست بلکه بخش اندکی است و این ولایت است که به قانون اساسی و آرای عمومی و صندق‌ها اعتبار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که از صبح امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در حال برگزاری است با اشاره به مساله امامت و ولایت گفت: مساله امامت در اسلام به عنوان رکن و روح آیین است که می‌توان آن را منشا همه برکات دانست.

وی با بیان اینکه ولایت منشا همه ارزش‌ها در جهان هستی است اظهار داشت: ولایت سفره گسترده‌ای است که در کنار آن انسان‌ها از هدایت و رشد استفاده می‌کنند و مانند روحی است که همه اعضا و جوارح یک پیکره را وحدت و انسجام می‌بخشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی‌ها که ادعای پیروی از امامت و رهبری را دارند بی‌معرفتی می‌کنند، یادآور شد: یاران امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) معرفت به امام نداشتند و امام علی(ع) و امام حسن(ع) دلشان از این‌ها خون بود.
صدیقی با تاکید بر اینکه مساله قانون اساسی و آرای عمومی با آنچه که دنیا به دنبال آن می‌رود فرق ماهوی دارد، تصریح کرد: ما مشروعیت رئیس جمهور را به صندوق و آرای اکثریت نمی‌دانیم درواقغ در مشروعیت ملاک رای و نظر اکثریت نیست بلکه ملاک ما امضای خداست.

وی ادامه داد: در اسلام اساس امامت و امت است و بقا و پایداری و ادامه حیات و عزت ما چنگ زدن به ولایت است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آنچه که در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست بلکه بخش اندکی از آن است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه است که به قانون اساسی و آرای عمومی اعتبار می‌دهد و این امر لازمه یک حکومت است مگر نه اینکه ما جامعه و حکومت سکولار را ضد خدا و بضد بشر می‌دانیم زیرا حکومت از آن خداست و غیر از خدا هیج کس حق حاکمیت بر فرد دیگر را ندارد و حکومت به جز اذن خدا حق کسی نیست.

صدیقی گفت: مگر در زمان انقلاب، قانون اساسی نوشته شده بود که مردم جلوی تانک‌ها می‌رفتند این اعتبار امامت و ولایت بود که موجب می‌شد فرد با این اعتبار جان، مال، اعتبار و هستی‌اش را در طبق اخلاص بگذارد و فدا کند.

وی با یادآوری اینکه شعار، صندوق و رای خیلی حرف دارد، ابراز داشت: در مساله انتخابات همه مکلفین شرکت نمی‌کنند و در نتیجه برنده از آرای اکثریت مردم برخوردار نیست و از آرای اکثریت افراد شرکت کننده برخوردار است. بنابراین اعتباری ندارد و گاهی بر اساس جوسازی و فشارها و پول‌هایی که می‌دهند افراد غیر اصیل در صحنه حضور پیدا می‌‌کنند، مگر می‌شود رای مومنان و فرهیختگان با یک دیوانه و کسی که با پول در انتخابات شرکت کرده به یک میزان باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: ما به امامت معتقدیم و این امامت مسیر را امضا کرده است پس آرا و قانون اساسی به اعتبار امضای ولی فقیه است که به نیابت امام زمان(عج) به زندگی ما رنگ دین داده است.

صدیقی با تاکید بر اینکه در زمان غیبت همه اختیارات ائمه و رسول الله(ص) به ولی فقیه منتقل می‌شود، عنوان کرد: ولی فقیه جای آنهاست و نایب اختیاراتشان است و این سرمایه، سرمایه ماست که پشتوانه شرعی و دینی داریم.

وی با بیان اینکه بدون دریافت دستور از ولایت آخرت هم نداریم، گفت: اگر ولایت را برداریم تحزب آغاز اختلافات می‌شود. ولی کسی که احزاب را کنترل می‌کند و مانع از انحراف آنها می‌شود و به آنها تذکر می‌دهد و برخورد می‌کند، ولایت است. ما باید در مسائل مختلف گوش‌مان به رهبری باشد و تمام حواس‌مان را به او بدهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه چرا وقتی رهبری چیزی می‌گوید خواص عمل نمی‌کنند و مدعیان ولایت با هم نمی‌جوشند اظهار داشت: پیروی از بیانات رهبر و با هم بودن ولایتمداران دستور خداست. باید گوش شنوا داشت تا ندای رهبری را شنید. دوم، وقتی که این ندا را شنیدیم هر کس هر طور دوست داشت نباید تفسیر کند و سوم باید آن را اجرا کرد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با یادآوری اینکه شورا در مساله توحید نمی‌گنجد و این حرف برای سقیفه است، تاکید کرد: مساله شورا و حزب و سقیفه نتیجه‌ای جز بدبختی و تفرقه ندارد پس ما نباید در جا بزنیم جهان استکبار علیرغم همه اختلافاتش در نابودی ما وحدت کلمه دارد، پس چرا ما وحدت نداشته باشیم؟

صدیقی با اشاره به مساله جهاد یادآور شد: جنگ پایانی ندارد تا زمانی که استقلال و هویت دینی دارید آنها ‌آرام نمی‌شوند پس منتظر سازش نباشید اسرائیل باید نابود شود و آمریکا شیطان بزرگ است این‌ها اصول دین ما و انقلاب ما هستند و عبودیت جز مبارزه با کفر و طاغوت معنی ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به اصول‌گرایان بیان کرد: نیروهای اصول‌گرا یعنی نیروهای متدین و پیرو ولایت و کسی که پیرو آقا باشد تعبیر و تفسیر نمی‌کند و وقتی هم امام زمان(عج) بیاید همین کار را می‌کند. البته من بعد از امام زمان(عج) کسی را به این ظرفیت، نورانیت و اصالت و رنگ تعبد و عبودیت نمی‌شناسم. کسی می‌تواند این نعمت را کفران کند؟ ما باید واحد و با هم باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ابراز کرد: آقای تقوی مدتی است که حرکتی سالم و روشی متین را کلید زده که آقای مهدوی‌کنی نیز آن را حمایت کرده‌اند و اجتماعات شما هم امام زمان(عج) و هم دل رهبر را خشنود می‌کند و هم مردم را دلسرد نمی‌کند. وقتی شما جمع می‌شوید و برای آینده برنامه‌ریزی می‌‌کنید و ایثار را تمرین می‌کنید، دشمن را ناخشنود می‌سازید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز