خبرگزاری کار ایران

قزوینی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

تعریف مشترک همه جناح‌ها از شاخص‌های اصلی آزادی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۸۴

هریک از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی به تعریف خاصی از آزادی پرداخته‌اند٬ برخی جریان‌ها نیز گاهی سعی کرده‌اند در جایگاه حقوقی و قانونی خود، آن تعریف را به دیگر گروه‌ها تحمیل کنند.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: برای محقق‌سازی آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی باید به فضای عمومی آستانه انقلاب یعنی اخلاق توجه کنیم و به فضایی رو کنیم که به جای بدبینی، تهمت، منیت٬ خود گذشتگی و فداکاری وجود دارد.

حمید قزوینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و اینکه این اهداف و آرمان‌ها در دهه چهارم انقلاب با چه چالش‌های احتمالی رو به رو است، گفت: برای پاسخ به این مسئله و موضوع ما باید به شعار اصلی انقلاب اسلامی یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» رجوع کنیم.

وی گفت: ما در بحثاستقلال و خروج از سلطه بیگانیان طی سال‌های انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌ها بسیار موفق عمل کرده، و دستاوردهای ما مطلوب بوده است.

یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام، اضافه کرد: فکر می‌کنم هنوز باید روی دو قسمت بعدی این شعار٬ یعنی آزادی و جمهوری اسلامی بیشتر وقت بگذاریم.

قزونی گفت: در بحثآزادی خیلی نتواسته‌ایم حدود آن را با توجه به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی مشخص کنیم و به تعریف مشترکی دست یابیم، هریک از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی به تعریف خاصی از این مفهوم پرداخته‌اند و برخی جریان‌ها نیز گاهی سعی کرده‌اند در جایگاه حقوقی و قانونی خود، آن تعریف را به دیگر گروه‌ها تحمیل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امروز دستیابی به یک تعریف مشترک در حوزه حدود آزادی٬ یک ضرورت اجتناب ناپذیراست، تصریح کرد: همه بزرگان، پیشکسوتان و تصمیم سازان انقلاب باید کمک کنند همه جناح‌ها به یک تعریف مشترک در شاخص‌های اصلی آزادی دست یابند، و این شعار اصلی انقلاب اسلامی محقق شود.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به فهم و تعریف مشترک از جمهوری اسلامی امروز ما باید به قرائت‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شخصیت انقلاب همچون شهید مطهری، بهشتی و طالقانی نسبت به این مفاهیم رجوع کنیم.

قزوینی بابیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های امروز انقلاب اسلامی برخورد سلیقه‌ای با قانون است، گفت: طی سال‌های گذشته هم در عرصه قانون اساسی و قانون عادی٬ در برخی موارد با موضوع قانون‌گریزی و برخورد سلیقه‌ای و جناحی مواجه بودیم و برای بازگشت به آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و محقق‌سازی آنها باید به فضای عمومی آستانه انقلاب، یعنی اخلاق برگردیم، در فضایی که به جای بدبینی، تهمت، منیت٬ خود گذشتگی و فداکاری وجود دارد.

قزوینی بیان کرد: علاوه بر بحثاخلاق٬ برای عبور از هرگونه مشکلی٬ باید به قانون‌گرایی و اجرای تام اصول قانون اساسی دقت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز