خبرگزاری کار ایران

باید زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۴۵

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام: جوانان باید بیش از گذشته اهل عبادت و پرستش خداوند باشند تا در راه زندگی موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی نیا رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام درمراسم جشنواره پیوند آسمانی با بیان اینکه همه به ویژه جوانان باید به سمت معنویت پیش بروند، اظهار داشت: جوانان باید بیش از گذشته اهل عبادت و پرستش خداوند باشند تا در راه زندگی موفق شوند.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه امری ضروری است و جوانان باید به گونه‌ای عمل کنند که در ‌‌نهایت خداوند متعال از انسان راضی باشد و کسب رضایت خداوند سخت نیست، گفت: تقوی داشتن و رعایت آن در همه ابعاد زندگی ما را در مسیر رضایت خداوند قرار خواهد داد.

حسینی نیا با بیان اینکه پیوند آسمانی امام علی(ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) زیبا‌ترین الگو برای ازدواج جوانان ملت اسلامی است افزود: رضایت‌مندی دختر و پسر، قناعت ودوری از تجمل ‌گرایی، احترام به پدر و مادر و بزرگان را براساس سنت حسنه دین مبین اسلام لازمه شروع یک زندگی است، که باید مد نظر زوجین قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدایلام با بیان اینکه جشن ازدواج دانشجویی در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است افزود: این دانشگاه با ستاد ازدواج دانشجویی همکاری وبرنامه ریزی مدون جهت برگزاری هرچه باشکوه این آیین معنوی را داردو توجه به سنت حسنه ازدواج و از همه مهم‌تر در شرایط کنونی ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام حسینی نیا ادامه داد: همه به ویژه مسئولان باید در ترویج این فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند تا نتایج حاصله آن در جامعه مشهود شود.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده میانگین سن ازدواج بین جوانان در کشور برای آقایان ۲۷ و بانوان ۲۳ سال عنوان شده است، افزود: یکی از بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان عوامل محیطی و اقتصادی بوده است که باید مسئولان و دست اندرکاران با فراهم نمودن اشتغال، امکانات از جمله مسکن مناسب، خودرو ووسایل زندگی روز زمینه ازدواج آسان برای جوانان فراهم نمایند.

رئیس واحدایلام درادامه گفت: یکی دیگر از بالارفتن سن ازدواج در بین جوانان جامعه را برخی سنت‌های غلط، سخت گیری خانواده‌ها و هزینه‌های گزاف عنوان کرد و گفت: طبق آمار بیش از ۷۰ درصد جوانان از پذیرش مسئولیت تشکیل خانواده سرباز می‌زنند، اضافه کرد: با فرهنگ سازی از سوی روحانیت، مطالعه و تلاش می‌توان این مشکل را دربین جوانان برطرف کرد.

حجت الاسلام حسینی نیا در پایان گفت: از مسئولان برپایی این جشنواره تقدیر و تشکر فراوان دارم و امیدوارم این نوع مراسمات در استان برای زمینه سازی ازدواج آسان در ایلام استمرار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز