خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد:

حضور 1900 شرکت در نمایشگاه بیست و یکم نفت

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاههای صنعت نفت از حضور بیش از ١٩٠٠ شرکت داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: تعداد غرفه شرکتهای خارجی نسبت به پارسال حدود ٦٠ درصد رشد یافته که نشانگر علاقه جهانیان به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است.

به گزارش ایلنا، اکبر نعمت الهی با اشاره به این که امسال با توجه به اجرایی شدن برجام نمایشگاه بین المللی نفت ایران با استقبال فوق العاده ای نسبت به پارسال روبرو بود، تصریح کرد:  این استقبال به گونه ای بود که با وجود اختصاص تمام فضای موجود در محل نمایشگاههای دائمی جمهوری اسلامی ایران، اعم از سالنهای سرپوشیده و فضای باز، تعداد زیادی از شرکتها موفق به گرفتن غرفه نشدند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که تاکنون بیش از ٩٠٠ شرکت داخلی و ٨٨٠ شرکت خارجی در نمایشگاه بیست و یکم غرفه اجاره کرده اند، از افزایش حضور بین المللی از ٣٢ به ٣٨ کشور در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه بیست ویکم بیش از ١٩٠٠ شرکت خواهد بود زیرا در برخی غرفه ها چند شرکت به صورت مشترک حاضر شده اند و یا برخی غرفه ها به هلدینگهایی متشکل از چند شرکت واگذار شده است.

حضور ٣٩ کشور  در نمایشگاه نفت تهران

وی با اشاره به اختصاص حدود ٧٠ هزار مترمربع فضای سرپوشیده و روباز به شرکتهای داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و یکم تصریح کرد: تاکنون شرکتهای خارجی از ٣٨ کشور دنیا شامل شرکتهایی از آلمان، اوکراین، چین، سوییس، ایتالیا، امارات، ارمنستان، اتریش، بلژیک، فرانسه، هنگ کنگ، هند، مالزی، موناکو، هلند، لهستان، آمریکا، کانادا، ونزوئلا،کره جنوبی، استرالیا، روسیه، اسپانیا، سنگاپور، ترکیه، انگلستان، جمهوری آذربایجان، نروژ، سوئد، برزیل، بلغارستان، رومانی، ژاپن، نیوزیلند، تایوان، پرتغال، اندونزی و فنلاند در نمایشگاه جانمایی شده اند.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاههای صنعت نفت با بیان این که شرکتهای مربوط به کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش و فنلاند در نمایشگاه امسال به صورت پاویون حضور می یابند، افزود: تعداد غرفه های شرکتهای خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و یکم نسبت به پارسال حدود ٦٠ درصد رشد نشان می دهد که این موضوع از علاقه جهانیان به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران حکایت دارد.

انتقال فناوری، مرکز توجه نمایشگاه ٢١

نعمت الهی با اشاره به موضوع انتقال فناوری و توسعه شرکتهای دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی موضوع انتقال فناوری مورد توجه خاص بوده ضمن تشریح سیاستهای کلان کشور برای توسعه صنعت نفت ابعاد و زمینه های فعالیت شرکتهای خارجی در ایران  با تاکید بر موضوع انتقال دانش فنی تبیین خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که در نمایشگاه امسال شرکتهای بزرگی حضور دارند، تصریح کرد: تاکنون حضور شرکتهای گازپروم، لوک اویل، سولزر، لینکلن الکتریک و فوچز قطعی شده و چند شرکت معتبر بین المللی دیگر از ایتالیا در حال مذاکره برای حضور در نمایشگاه هستند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت نفت در خاورمیانه و جزو نمایشگاههای برتر جهان به شمار می رود.

نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت از ١٦ تا ١٩ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند از ساعت ١٠ تا ١٨ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

کد خبر : ۳۶۶۴۳۳