خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

برنامه افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۸۴

سال گذشته و پیش از تصدی مسوولیت در وزارت نفت عملیات اجرایی، همزمان ۱۷ فاز پارس جنوبی در دست اجرا بود اما هیچکدام از این فاز‌ها به مرحله بهره برداری نرسیده بودند.

وزیر نفت گفت: وعده افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز از پارس جنوبی تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه، چهارشنبه شب، در جمع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درعسلویه افزود: پارس جنوبی بزرگ‌ترین پایتخت صنعتی ایران و یک برند کامل ایرانی است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعدادی از فازهای اولویت دار در مدار بهره برداری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گاز از پارس جنوبی برای کشور حکم نان شب دارد، اضافه کرد: سال گذشته و پیش از تصدی مسوولیت در وزارت نفت، عملیات اجرایی همزمان ۱۷ فاز پارس جنوبی در دست اجرا بود اما هیچ کدام از این فاز‌ها به مرحله بهره برداری نرسیده بودند.

زنگنه ادامه داد: اولین گام وزارت نفت در این زمینه تقسیم بندی فازهای پارس جنوبی به اولویت‌های یک و دو بود که فاز‌های ۱۲،۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ از اولویت‌های نخست وزارت نفت برای تولید گاز قرار گرفت که در این میان فاز ۱۲ در آستانه بهره برداری کامل است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: توسعه و روند سرمایه گذاری میدان‌های مشترک گازی و نفتی اهمیت به‌سزایی دارد.

اسماعیل جلیلی افزود: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور در بزرگ‌ترین مگا پروژه وزارت نفت ضمن بررسی ظرفبت‌ها و محدودیت‌ها به ارایه راهکارهایی خواهند پرداخت تا سهم بیشتری به منابع سرمایه گذاری در میدان‌های مشترک تعلق گیرد.

نماینده مسجد سلیمان درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به طور قطع نتایج این سفر در تنظیم لایحه بودجه ۹۴ در بخش نفت و گاز موثر خواهد بود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز این سفر را سازنده خواند و گفت: اجازه نخواهیم داد افت قیمت نفت بر روند تولید از میدان‌های مشترک و سطح تولید تاثیر گذار باشد.

غلامرضا تاجگردون افزود: از این رو برگزاری این نشست در منطقه ویژه پارس نیز با هدف شناسایی و تدوین راهکار‌ها برای عبور از این شرایط و تحقق اهداف صنعت نفت است.

جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت با هدف بررسی آخرین وضعیت طرح توسعه میدان با حضور وزیر نفت، چهارشنبه شب، در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه بوشهر برگزار شد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سفر به عسلویه، عصر چهارشنبه، از فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه طرح توسعه این میدان بازدید کردند.

شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر محل اجرای طرح‌های توسعه‌ای میدان مشترک گازی پارس جنوبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز