خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو تاکید کرد:

کاهش 4 درصدی تلفات برق در یک سال

وزیر نیرو در نشست خبری گفت: تلاش کردیم از طریق روابط عمومی، تعامل بیشتری با تشکل‌های هنری و فرهنگی داشته باشیم و با "سمن‌ها" ارتباط خوبی برقرار کنیم.

به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو  در خصوص تخصیص بودجه به روابط عمومی‌های وزارت نیرو برای فعالیت در بخش فرهنگی گفت: تمام وعده‌های وزارت نیرو متناسب با دریافت اعتبارها تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در یک‌سال اخیر نگاه ویژه‌ای به روابط عمومی‌ها شود، گفت: در همین راستا روابط عمومی وزارت نیرو از سطح اداره کل به مرکز روابط عمومی ارتقا پیدا کرد و این مرکز تلاش کرده که روابط خود را در تمامی زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای توسعه دهد.

چیت چیان با اشاره به افزایش ارتباط وزارت نیرو با حوزه‌های مختلف هنری ادامه داد: با صمیمیت بیشتر بین جامعه هنری کشور و مرکز روابط عمومی، از وجود تمامی هنرمندان و تاثیری که آنها در افکار عمومی دارند، می‌توانیم برای بیان مشکلات و فرهنگ‌سازی صحیح مصرف در صنعت آب و برق بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از طریق روابط عمومی، تعامل سازنده‌ای با شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم و با "سمن‌ها" ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو در یک‌سال اخیر در این جهت موفقیت‌های قابل توجهی داشته و با وجودی‌که در تامین منابع مالی در این سطح موفق نبوده است، اما بسیاری از این موفقیت‌ها نیازمند توجه و تغییر رویکردهایی بوده که صورت پذیرفته است.

وی در خصوص تامین آب و برق طرح‌های مسکن مهر، با بیان این مطلب که در بررسی های مشترک وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت ( در اواخر سال 93) مشخص شد برای تامین زیرساخت‌ها رقمی بالغ بر 5600 میلیارد تومان برای طرح‌های آب و برق و فاضلاب مسکن مهر مورد نیاز است، گفت: وزارت مسکن همکاری‌های لازم را خواهد نمود تا در شهرهایی که احداث می‌شود، بخشی از خدمات دولت برای تامین زیر ساخت‌ها اختصاص یابد.

چیت‌چیان در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در انرژی‌های نو   

با بیان اینکه تسهیلات برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکسان است و تفاوتی با هم ندارند، اظهار داشت: خرید تضمینی، برق تولیدی توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسط دولت برای درازمدت انجام خواهد شد و در صورت استفاده از تجهیزات داخلی، برق تولیدی را 35 درصد گرانتر خریداری می‌کنیم.

وی در خصوص عمده فعالیت‌های وزارت نیرو در خصوص کاهش تلفات، تعادل‌بخشی منابع آب و آبرسانی روستایی اظهار داشت: تلفات برق در یک سال گذشته 4 درصد کاهش داشته و به 11 درصد رسیده که تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به 10.8 درصد برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه اعتبارات تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی نسبت به سال گذشته 14 برابر شده است، افزود: در این راستا انسداد چاه‌های غیرمجاز نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است، بطوریکه سالانه 3 هزار چاه غیر مجاز مسدود می‌شد ولی این رقم در سال جاری به 6100 چاه رسید و لازم به ذکر است، نصب کنتورهای هوشمند نیز در این خصوص بسیار چاره‌ساز است.

وی در رابطه با آبرسانی روستایی گفت: در سال گذشته 6400 روستا با تانکر آبرسانی می‌شد که این رقم در سال جاری به 5300 روستا رسیده است.

 

کد خبر : ۳۴۲۶۲۹