خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروپارس:

سهم هر ایرانی ۲ ساعت کار در فاز ۱۲ پارس جنوبی / ارزش محصولات تولید شده بیش از ١, ٨ میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۹۵

از زمان آغاز به تولید این فاز ۸ میلیارد مترمکعب گاز از این فاز برداشت شده و همچنین ٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه میعانات گازی صادر و یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه هم ذخیره شده و نیز بیش از ٢٢٠٠ تن گوگرد و در این مدت ١١ میلیون تن میعانات گازی از این فاز تولید شده است.

شمس ارزش محصولهات تولید شده از فاز ۱۲ را بیش از ١, ٨ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم هر ایرانی برای کار در این پروژه ساعت کار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد شمس مدیرعامل شرکت پتروپارس در نشست خبری که در محل فاز ۱۲ پارس جنوبی برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۳ سکوی تولیدی این فاز مجموعاً ۵۰میلیون متر مکعب در روز گاز تولید می‌شود گفت: تا پایان شهریور سال ۹۴ میزان تولید از فاز ۱۲ پارس جنوبی به ۶۲ میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه در خصوص پرداخت طلب تاسیسات دریایی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل تحریم‌ها را داشتیم توافق کردیم که پرداخت به سازندگان و پیمانکاران در چارچوب توافق با تاسیسات دریایی صورت گیرد. بنابراین این پرداخت‌ها براساس توافق قبلی قرارداد بوده است
شمس اظهارداشت: در حال حاضرشرح کار اولیه برای تولید فاز ١٢ پارس جنوبی انجام شده و با همکاری شرکت نفت وگاز پارس بهره برداری از این فاز نیز صورت گرفته است.

وی گفت: اکنون در حال تعمیر چاههای سکوهای A، B و C هستیم و براساس برنامه ریزی انجام شده تا انتهای شهریورماه سال ٩۴ از سه سکو روزانه ۶٢, ٥ میلیون مترمکعب گاز تولید خواهیم داشت.

شمس ارزش محصولات تولید شده از فاز ۱۲ را بیش از ١, ٨ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از زمان آغاز به تولید این فاز ۸ میلیارد مترمکعب گاز از این فاز برداشت شده و همچنین ٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه میعانات گازی صادر و یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه هم ذخیره شده و نیز بیش از ٢٢٠٠ تن گوگرد و در این مدت ١١ میلیون تن میعانات گازی از این فاز تولید شده است.

وی افزود: ‌ ١۴٣ میلیون نفر ساعت برای به تولید رسیدن این پروژه عظیم صنعتی کشور کار کرده اند و حتی در مقاطعی ١٥ هزار نفر در پالایشگاه فعالیت داشته اندیعنی سهم هر ایرانی برای کار در این پروژه ساعت کار بوده است که این مسئله مدیریت عظیمی را می طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز