خبرگزاری کار ایران

باامضای تفاهم نامه بین وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

فناوری های کلیدی در صنعت برق رصد می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۴۶

ا توجه به تاکید وزیر نیرو برای کاهش وابستگی علمی و فناوری در صنعت آب و برق و حمایت از ساخت داخل و تولید بومی، دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو تلاش کرده با برقراری ارتباط سازمند با معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروژه مهم رصد فناوری های کلیدی صنعت آب و برق را آغاز کند.

مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو از امضا و مبادله یادداشت تفاهم همکاری میان معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رصد فناوری های کلیدی صنعت برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حسین بنکداری اظهار داشت: این یادداشت تفاهم توسط علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو امضا و مبادله شد.

وی پژوهش، فناوری و تجاری سازی را از حلقه های اصلی توسعه متوازن و پایدار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری سازی نتایج پژوهش ها و برقراری ارتباط منسجم بین پژوهش، فناوری و چرخه تجاری سازی صنعتی، نه تنها به گسترش شرکت های دانش بنیان و دانایی محور کمک می کند، بلکه تولید ثروت ازطریق دانش و علم را برای کشور به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه صنعت آب و برق باید بیش از پیش به سمت توسعه فناوری و تجاری سازی حرکت کند، افزود: در همین راستا شناسایی و رصد فناوری های کلیدی و حساس صنعت آب و برق و پایش فناوری ها در سایر نقاط جهان، می تواند به رشد متوازن و پویای فناوری های صنعت آب و برق کمک کند.

بنکداری ادامه داد: با توجه به تاکید وزیر نیرو برای کاهش وابستگی علمی و فناوری در صنعت آب و برق و حمایت از ساخت داخل و تولید بومی، دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو تلاش کرده با برقراری ارتباط سازمند با معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروژه مهم رصد فناوری های کلیدی صنعت آب و برق را آغاز کند.

وی افزود: با این هدف سه طرح فناورانه مهم صنعت برق شامل HVDC، موتورهای الکتریکی و توربین های بادی به عنوان طرح های توسعه فناوری انتخاب شد تا ازطریق یادداشت تفاهم فی مابین، مورد رصد فناوری قرار بگیرد.

بنکداری درباره اهمیت و ضرورت این تفاهم نامه، گفت: تحول های سریع فناورانه، لزوم شناسایی صحیح فناوری های روز جهان و همچنین فناوری های موردنیاز کشور از طریق رصد فناوری که یکی از اجزای ضروری نظام انتقال و توسعه فناوری است، را خاطرنشان می سازد. رصد فناوری در جهان امروز ضامن حرکت نظام فناوری کشور در راستای نیازهای داخلی و پیشرفت های علمی و فناورانه جهان است.

وی افزود: ازطریق پایش و رصد فناوری می توان به آینده پژوهی و آینده نگاری، تهیه و تدوین سند راهبردی و نقشه راه طرح های توسعه فناوری صنعت آب و برق و کشف و شناسایی فرصت های جذب و انتقال فناوری موردنیاز کشور اقدام کرد که امیدواریم این پروژه ها بستر مناسبی را برای ایجاد رصدخانه علم و فناوری در کشور حاصل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز