خبرگزاری کار ایران

حرکت آرام نفت به سوی ۵۵ دلار

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۲۸

به گفته کارشناسان نفتی این افزایش قیمت یک حباب نیست و کاملا پایدار است و مهمترین دلیل این افزایش قیمتها تصمیمات اتخاذ شده چین دومین اقتصاد برتر جهان است.

قیمت نفت برای چندمین روز متوالی با افزایش همراه بود و اکنو پس از گذر از بشکه ای ۵۰ دلار آرام آرام به سوی ۵۵ دلار خیز بر می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از شبکه الجزیره، پس از سقوط ۶۰ درصدی قیمت نفت در چند ماه گذشته اکنون مدتی است که قیمت طلای سیاه رو به افزایش گذاشته است.

این افزایش قیمت در حالی است که روز گذشته سازمان انرژی آمریکا اعلام کرده بود که ذخیره استراتژیک این کشور افزایش یافته است و به ۶ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است اما اعلام این خبر هم نتوانست جلوی روند صعودی قیمت را بگیرد و همچنان قیمت نفت بالا می رود.

به گفته کارشناسان نفتی این افزایش قیمت یک حباب نیست و کاملا پایدار است و مهمترین دلیل این افزایش قیمتها تصمیمات اتخاذ شده چین دومین اقتصاد برتر جهان است. چهار شنبه بانک مرکزی چین اعلام کرد که برای مقابله با رکود اقتصادی که گریبانگیر این کشور شده است و سبب کاهش تولید گشته اقدام به تزریق نقدینگی به بازار می کند و همین خبر کافی بود که شوک لازم به قیمت نفت داده شود و قیمتها روند صعودی به خود بگیرند. با به راه افتادن کارخانه های چین مصرف این کشور دوباره بالا خواهد رفت و تامین کنندگان نفت این کشور از جمله ایران نفت بیشتری را صادر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز