خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می کند؛

سیاست های نفتی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۷۷

این کشور درنظردارد در سال آینده میلادی این عدد را به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برساند که این بالاترین میزان تولید بعد از سال ۱۹۷۰ بوده است. در آن سال این رقم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

ایلنا: در حالیکه آمریکا با سیاستهایش کشورهای نفتی خود را به جان هم انداخته و تا بدان جا پیش رفته که عالیترین مقامات این کشورها بر علیه هم موضع گیری می کنند اما خود به آرامی برنامه های نفتی خود را پیش می برد. قدرتمند ترین اقتصاد دنیا در نظر دارد وارد بازار صادرات نفت شود و علاوه بر کسب در آمد از این صنعت سایر کشورهای نفتی را مجبور به طبعیت از خود کند

قیمت نفت همچنان سیر نزولی خود را حفظ کرده و با وجود تلاش کشورهای صادرکننده نفت که در راس آنها ونزوئلا و روسیه قرار دارند اما همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

روز گذشته ایالات متحده امریکا بازار انرژی را در شوک فرو برد. امریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۵ قیمت هر بشکه نفت را ۵۸ دلار و درسال ۲۰۱۶ قیمت نفت را ۷۵ دلار تخمین می‌زند. بنابر اعلام آژانس انرژی امریکا قیمت پایین نفت در چند ماه اخیر متاثر از تولید نفت و گاز ماسه ای، پایین آمدن شاخص اقتصادی اکثر کشورهای صنعتی و عرضه مازاد بر مصرف در بازار از علل اصلی این اتفاق بوده است.

در ادامه این گزارش به میزان تولید نفت آمریکا و برنامه ریزی این کشور برای سال‌های آینده اشاره شده است در ماه دسامبر سال گذشته میلادی میزان تولید نفت امریکا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بوده است اما اکنون این رقم به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است و این کشور درنظردارد در سال آینده میلادی این عدد را به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برساند که این بالاترین میزان تولید بعد از سال ۱۹۷۰ بوده است. در آن سال این رقم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

نفت ماسه‌ای

با وجود پیش بینی های اخیر آژانس انرژی آمریکا مبنی بر افزایش میزان تولید نفت این کشور در طی ماه‌های آینده اما اتفاقات اخیر در بازار نفت و مخصوصا در حوزه اکتشاف و استخراج در امریکا در زمینه نفت گویای این است که امریکایی‌ها با خوش‌بینی خاصی دل به افزایش تولید بسته‌اند. مطابق اعلام کمپانی های امریکایی که در حوزه دریلینگ و یا اکتشاف فعالیت می‌کنند طی دو هفته اخیر بسیاری از این شرکت ها مجبور شدند که به علت عدم توجیه اقتصادی فعالیت خود را متوقف کنند.
مهمترین ایراد نفت ماسه‌ای بعد از آلودگی زیست محیطی قیمت بالای تمام شده آن است به طوری که هر بشکه نفت ماسه‌ای نزدیک به ۴۰ دلار تمام می‌شود حال معلوم نیست با این وضعیت بازار نفت چگونه آژانس انرژی امریکا پیش بینی افزایش تولید را کرده است مگر آنکه واقعا در بازار تحولات جهانی اتفاق خاصی صورت بگیرد.

بازار محلی

اما در بازار محلی انرژی(بازار داخلی امریکا) وضعیت برای مردم این کشور بسیار آرمانی شده است به طوری که در حال حاضر قیمت هر گالن بنزین به ۲ دلار و ۳۳ سنت رسیده است به عبارتی لیتری ۶۰ سنت بنابر اعلام آژانس انرژی با احتساب بنزین ۶۰ سنتی به طور متوسط هر امریکایی در سال ۷۵۰ دلار هزینه بنزین می‌دهد که این سبب شده است مردم امریکا ۱۲۰ میلیارد دلار کمتر هزینه بنزین بدهند. شایان ذکر است که قبل از پایین آمدن قیمت نفت بنزین لیتری ۹۰ سنت بوده است بر همین اساس شاخص رفاه در این کشور افزایش پیدا کرده است و همین باعثپایین آمدن میزان بدهی مردم امریکا به دولت و بانک‌های امریکا شده است که بیشتر شامل اقساطی خانه و خودرو بوده است.

پایین آمدن قیمت نفت شاید برای شرکت‌های نفتی امریکا که عمدتا جمهوری خواهان را حمایت می‌کنند خوشایند نبوده است اما برای مردم امریکا و در کل برای اقتصاد امریکا مثبت بوده است. به طوریکه کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که در صورت تحقق نقشه راه آمریکا در خصوص نفت سال آینده میلادی ۲ تا ۳ درصد به شاخص رشد اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز