خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صنایع ملی پتروشیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اوپک زمینه بهبود صادرات محصولات پتروشیمی را فراهم می‌کند / با نرخ ۱۳ سنت برای خوراک موافقم

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۰۵

نرخ خوراک باید به مدت ۱۰ سال تثبیت شود چون سرمایه گذاری در این صنعت بعد از ۴ یا ۵ سال که از زمان راه اندازی آن می‌گذرد از سال ششم بازگشت خواهد داشت. لذا سرمایه گذار بر اساس مدت زمان ثابت ماندن نرخ اقدام به سرمایه گذاری می‌کند.

مدیر عامل صنایع ملی پتروشیمی تشکیل اوپک پتروشیمی را مثبت خوانده و این سازمان را زمینه‌ای جهت تعامل بهتر اعضا برای عرضه و صادارت محصولات این صنعت عنوان کرد.

عباس شعری مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص جوانب مثبت و منفی شکل گیری اوپک پتروشیمی، گفت: چنین سازمانی قبل از انقلاب بین کشورهای ایران، ‌عربستان، کویت، ‌عراق و امارات شکل گرفت که در زمینه صادرات کود شیمیایی و آمونیاک فعالیت می‌کردند به نحوی که اگر پالایشگاه کشوری درحالت اورهال بود کشور دیگری به جای آن اقدام به فروش می‌کرد و در مقابل فرصت بعدی به کشور قبلی داده می‌شد.

وی افزود: آن زمان با تشکیل چنین اتحادیه‌ای ارتباطات بین کشور‌ها مناسب و خوب بود، لذا اگر چنین تعامل و اتحادیه در داخل کشور و در سطح بین المللی شکل گیرد به طور حتم می‌تواند مثبت باشد.

وی درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی نیز اظهار داشت: نرخ ۱۳ سنت مناسب است اما اصل بر این است که این قیمت تا چه زمان ادامه پیدا کند.

شعری مقدم خاطر نشان کرد: نرخ خوراک باید به مدت ۱۰ سال تثبیت شود چون سرمایه گذاری در این صنعت بعد از ۴ یا ۵ سال که از زمان راه اندازی آن می‌گذرد از سال ششم بازگشت خواهد داشت. لذا سرمایه گذار بر اساس مدت زمان ثابت ماندن نرخ اقدام به سرمایه گذاری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز