خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات وزیران؛

بدهی‌های وزارت نیرو تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۶۱

با اعلام وزیر نیرو و پس از تأیید بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی توسط سازمان حسابرسی و تأیید بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی و تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی قابل انجام است.

هیات وزیران مصوب کرد، بدهی‌های قانونی شرکتهای تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال با اعلام وزیر نیرو با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به صورت جمعی خرجی تسویه گردد.

به گزارش ایلنا، هیأت وزیران در جلسه ۸/۴ / ۱۳۹۳ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد بند(ر) تبصره(۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تصویب کرد: بدهی‌های قانونی شرکتهای تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف پنج هزار میلیارد(۵.۰۰۰. ۰۰۰.۰۰۰. ۰۰۰) ریال با اعلام وزیر نیرو با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به صورت جمعی خرجی از محل ردیف‌های(۳۱۰۵۰۳) موضوع بند(ر) تبصره(۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور(موضوع ردیف(۳۱۰۵۱۳) جدول شماره(۵) پیوست قانون یادشده) و(۱۰۱۰۰۰) جدول شماره(۸) قانون مذکور طبق مراحل زیر تسویه می‌شود:
الف با اعلام وزیر نیرو و پس از تأیید بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی توسط سازمان حسابرسی و تأیید بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی و تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی قابل انجام است.
ب معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور طبق توضیحات ذیل جدول شماره(۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نسبت به ابلاغ اعتبار و مبادله موافقتنامه معادل ارقام مورد تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام می‌نماید.
ج معادل مبلغ تسویه شده، حساب اندوخته سرمایه‌ای در دفاتر شرکتهای ذی‌ربط بستانکار و با رعایت مقررات قانونی مربوط به حساب سرمایه دولت در شرکت منظور می‌شود. مبالغ یادشده درآمد محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نیست.
د با اعلام ذی‌حساب شرکت دولتی ذی‌ربط، اقدام لازم حسب مورد برای اعمال حساب در دفاتر سازمان خصوصی‌سازی(تسویه بدهی اشخاص) و خزانه‌داری کل کشور(انعکاس عملیات جمعی خرجی) برای انعکاس مبالغ تسویه شده معمول می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز