خبرگزاری کار ایران

برای نخستین‌بار در کشور؛

حرم مطهر حضرت معصومه دارای ۳ شبکه مجزای کیفی آب شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۵۴

منطقی و عاقلانه نیست آبی که با هزینه بسیار زیاد به‌منظور شرب مردم تولید می‌شود، به مصارفی همچون بهداشتی یا فضای سبز برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: طرح تفکیک سه شبکه آب شرب، بهداشتی و خام برای نخستین‌بار در کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم اجرایی شد.

به‌گزارش ایلنا، عبدالحمید توکلی‌بینا با اشاره به جداسازی سه شبکه آب شرب، بهداشتی و خام حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: این طرح برای نخستین‌بار در کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به اجرا درآمد.

وی استفاده بهینه از منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح تنوع کیفی آب در تمام کشور، خاطرنشان کرد: منطقی و عاقلانه نیست آبی که با هزینه بسیار زیاد به‌منظور شرب مردم تولید می‌شود، به مصارفی همچون بهداشتی یا فضای سبز برسد.

توکلی‌بینا با اشاره به اجرایی شدن طرح تنوع کیفی آب در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: در این طرح شبکه‌های آب آشامیدنی، روشویی‌ها و دستشویی‌ها و همچنین شستشوی حیاط‌ها از یکدیگر جدا شده است.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در هزینه و بهینه‌سازی مصرف با اجرای این طرح، گفت: همچنین با اجرای این طرح، فشار آب در هسته مرکزی شهر به‌ویژه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها بهبود می‌یابد.

وزیر نیرو نیز در جریان سفر هفته گذشته خود به قم، جداسازی شبکه‌های مختلف آب در حرم مطهر حضرت معصومه را اقدامی منطقی و گامی عملی در اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: این اقدام برای نخستین‌بار در کشور در حرم حضرت معصومه(س) انجام شده که امید است به الگویی برای کشور تبدیل شود.

حمید چیت‌چیان ابراز امیدواری کرد: این کار در آینده نزدیک ابتدا برای مکان‌های عمومی مانند مدارس و بیمارستان‌ها اجرا ‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی امام‌جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز با قدردانی از اجرای طرح تنوع محصول آب که در حرم حضرت معصومه از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قم انجام شده است، اظهار داشت: تفکیک آب برای مصارف مختلف کار معقولی است که به همت مسئولان از حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز