خبرگزاری کار ایران

بخش صربستانی خط لوله گازی ساوثاستریم طبق برنامه ساخته می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۵۰

صربستان تایید کرده است که آماده اجرای طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم طبق برنامه زمانبندی شده است.

سفیر روسیه در صربستان اعلام کرد که بخش صربستانی خط لوله گازی ساوثاستریم طبق برنامه زمانی ساخته خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، الکساندر چپورین، سفیر روسیه در بلگراد روز دوشنبه(٩ تیرماه) همچنین اعلام کرد: صربستان هیچ مانعی در پیشبرد ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم به وجود نیاورده است.

خط لوله ساوثاستریم قرار است حدود ۶٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ٢٠ ژوئن(٣٠ خرداد) با همتای صربستانی حود در مسکو دیدار داشت.

چپورین اعلام کرد: صربستان تایید کرده است که آماده اجرای طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم طبق برنامه زمانبندی شده است.
وی افزود: کارهای مربوط به نصب تاسیسات این طرح گازی هماهنگ و مطابق با نتایج مناقصه ای که به زودی اعلام خواهد شد، آغاز می شود.

به گفته این دیپلمات، سرمایه گذاری ها در ساخت بخش صربستانی خط لوله گازی ساوثاستریم در اولویت قرار دارد.
وی اعلام کرد: ١۴ درصد از بودجه صربستان بر اساس سرمایه گذاری مشترک روسیه - صربستان(ان آی اس) تشکیل شده و این ثابت کننده مفید و سودآور بودن پروژه گازی ساوثاستریم است.

این مقام ارشد با بیان این که این سودآوردی بیش از یک میلیارد یوروست و برای دو کشور مفید است، گفت: همکاری روسیه و صربستان باید بر اساس سودآوری دوجانبه باشد و امکان چنین کاری نیز وجود دارد.
بلغارستان یکشنبه(١٨ خرداد) اعلام کرده بود که پس از نگرانی اتحادیه اروپا و آمریکا درباره پروژه ساوثاستریم، این کشور فعالیتها روی طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم را به حالت تعلیق درآورده است.

معاون نخست وزیر صربستان نیز پس از آن اعلام کرد که به دلیل تصمیم بلغارستان برای تعلیق فعالیت روی طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم، صربستان نیز مشارکت خود در این طرح را به حال تعلیق در می آورد.
بروکسل به دلیل اینکه اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی به گاز روسیه است، توسعه این طرح را به حال تعلیق درآورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز